Fatma Kaplan Hürriyet bir şeyler deniyor
İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, Kocaeli siyaseti için bir dönem önemli aktörlerden biriydi.
Yalan yok kredisi yüksekti.
Gel zaman git zaman bu kredi azaldı.
Bunda ekip ruhuyla hareket edememesi, her şeyi yapma kudretini kendinde görmesi, kolay insan çizmesi gibi birçok faktör önce yakın çevresini kendinden soğuttu.
Belediye başkanlığının ikinci döneminde ise artık halk nezdinde kredisi azaldı.
İlk dönem popülerliği ve popülizmi iyi kullanmasıyla gündemde kaldı.
İş geldi çattı hizmete.
Burada sınıfta kaldı.
Samimi olarak söylemek gerekirse Fatma Başkan bu hizmet işini başaramadı.
İzmit gibi bir vitrini CHP kullanamadı.
Onca AKP'li belediye arasında "Bakın CHP'li İzmit Belediyesi neler yaptı" dedirtemedi.
Asıl mesele de zaten buydu.
Olmadı.
O tren kaçtı.
*
Vatandaş da artık CHP'li İzmit Belediyesinden umudu kesti.
Zaten ikinci dönemde İzmit Belediyesinin hatırlarda kalan tek meselesi çöp sorunu oldu.
Vatandaş öyle nokta ve marka hizmetlerden geçti bari şu temizlik işinin hakkıyla yapılmasını istedi.
Ne yazık ki o da olmadı.
Başkan Hürriyet'in hedefi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ydi.
Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi'nde grup başkanvekili olunca bu amaca yönelik ilçelerde ziyaretlere başladı.
Büyükşehir için ciddi çalışmaya başladı.
Ancak Hürriyet'in kolu kanadı Grup Başkanvekilliğini Mehmet Ümit Küçükkaya'nın elinden almasıyla kırıldı.
Bunu kendine yapılmış bir darbe olarak gördü.
O günden sonra ne grup toplantısına katıldı ne de Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi'ne geldi.
Çünkü yenilmişti ve anlıyorum canı çok sıkıldı; motivasyonu yerle bir oldu.
*
Partinin de durumu ortada.
Kimin ne olacağı belli değil.
Bir yandan CHP'li belediyelere operasyonlar var.
Hürriyet de eminim ki bu konuda ciddi tedirginlikler yaşadı.
Diğer yandan ise Kemal Kılıçdaroğlu ve Özgür Özel kanadı arsındaki durumda mevzi alma meselesi.
Hürriyet keskin ifadeler kullanmadı.
Bu süreçte Hürriyet daha orta yoldan gitmeye devam ediyor.
Kocaeli Büyükşehir hedefine vurulan darbeyle birlikte ise Hürriyet'in İzmit'e artık daha fazla ağırlık verdiği görülüyor.
İzmit'e yönelik projelere yüzünü çeviriyor.
Temel atıyor, tanıtım yapıyor.
Aslında baştan beri yani 7 yıldır yapması gerekene şimdi şimdi başlıyor.
Evet; Fatma Başkan bir şeyler deniyor.
Umarım İzmit için hayırlı olur.