Hikmet Erenkaya abi sıfatıyla seslendi: Kavga fayda getirmez

CHP Kocaeli’nin kanaat önderlerinden Hikmet Erenkaya, Fethiye Caddesi’ndeki bir inşaata malzeme getiren kamyonların İzmit Belediyesi tarafından caddeye alınmaması mevzusunda abi sıfatıyla konuşarak diyalog eksikliğinin fayda getirmeyeceğini söyledi

Uğur Ulusoy
Uğur Ulusoy Tüm Haberleri
+1
Haber albümü için resme tıklayın

CHP’yi TBMM’de temsil eden 23. Dönem Milletvekili Hikmet Erenkaya ile uzun uzun siyaseti ve kenti konuştuk. Geçtiğimiz pazartesi günü akşam saatlerinde Fethiye Caddesi’ne inşaat malzemesi getiren kamyonların İzmit Belediyesi tarafından caddeye alınmaması konusunda “Ben isterim ki bizim belediye başkanımızla Büyükşehir Belediye Başkanı ayrı partilerde olabilir ama yeri ve zamanı geldiğinde ilimiz için mutlaka bir araya gelip çay kahve içebilmeleri lazım. Aynı şey milletvekili arkadaşlarımız için de geçerli. Ayrı ayrı düşünebiliriz, kamuoyunun önünde de tartışabiliriz. Kararını hak verir. Ama kavga hiçbir tarafa fayda getirmez. Bir diyalog eksikliği hiç kimseye fayda getirmez, artı getirmez. Halk ve şehrimiz buradan bir zarar görür diye. Abi rolünde bunu söylüyorum. Yoksa herkesin fikrine saygı duymak lazım. Herkesin çalışma şekli, yönetme şekli farklı olabilir. Ama yeri geldiği zaman halk için ilimiz için, Türkiye için bir araya gelinip çay kahve içilebilmesi lazım. O da diyalogdan geçer” dedi.

Artvinliler Vakfı'nın kurulmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? O günkü kahvaltıda siz de oradaydınız…

Orada konuşmamda da söyledim zaten. Alt kimlikler öne çıkartılmasına karşıyım. Hatta ve hatta parti içinde bile alt kimliklerini öne çıkartanlar, hele hele sosyal demokrat bir partide ne belediye başkanı, ne de milletvekili adayı yapılmamalı. Önemli olan üst kimlikler. Alt kimlikler öne çıkmadığı takdirde böylesi vakıflar faydalı olur. Alt kimlikler bizim özelimizdir.

Hatta zaman zaman bu kamuoyunda sen de duymuşsundur, Gürcüler yönetiyor falan filan diye ama biz hiçbir zaman bu kimlikleri kullanmadık.

Kentte ‘Gürcü lobisi’ mi oluşturuluyor diye konuşuldu…

Ondan önce de zaten böyle bir şey oldu Gürcü lobisi diye. Bunu hayata geçirmek isteyenler mutlaka olabilir ama benim şahsi fikrim ki çoğu arkadaşlarım da öyle; Alt kimlikler gizli kalmak kaydı ile bu vakıf güzel hizmetler yapabilir. Biz de katkı koyabiliriz. Ama alt kimlikler öne çıkmadan diyorum. Israrla söylüyorum. Son zamanlarda mesela yani örneğin bir aday mesela belirlemelerde de zaman zaman Maalesef Türkiye genelinde üzülerek söylüyorum; Falan kişi falan alt kimlikte bu listede olması lazım gibi… Ben bunlara karşıyım.

Üst kimlik önemlidir. O beceri, liyakat önemlidir. Ama bazen en fazla liyakatı biz savunuyoruz, en fazla parti içi demokrasiyi biz savunuyoruz. En fazla parti tüzüğünü biz savunuyoruz ama maalesef uygulamada o kadar şu anda başarılı değil. Bunu net görüyorum.

Halil Vehbi Yenice’nin Kocaeli Temsilciliğini üstlendiği Türkiye Belediye Başkanları Birliği kentimizde de hizmete girdi. Açılışta eski belediye başkanlarının görev sürelerinin akabinde yaşadığı sıkıntılar dile getirildi. Aynı zamanda eski bir belediye başkanı olarak siz neler söyleyeceksiniz?

Oraya gelenlerin içerisinde milletvekili de olan arkadaşlardan bir tanesiydim. Birliğin şöyle faydasına inanıyorum; Hakikaten özellikle belde başkanlığı, ilçe belediye başkanlığı yapan arkadaşlarımızın sıkıntıları var. Mesela bazılarını yani benim milletvekili olduğum o dönemde de gündeme gelmişti. Özlük haklarıyla ilgili bu birliğin faydası olacağına inanıyorum. Eğer burada hep birlikte olursak belde ve ilçe belediye başkanlığı yapmış olan arkadaşlarımızın özlük haklarının tekrar Meclis’te gündeme gelmesi ve hayata konması noktasında faydamız olur diye bir düşünüyorum. Yani bu birlik şu anda fayda getirir diye düşünüyorum. Eğer bu birlik yine söylüyorum siyaset üssü kalır ise particilik olmaz ise sadece ve sadece emek vermiş arkadaşlarımızın yani hak ettiği konularda eksiler varsa onların tamamlanması noktasında güzel bir birlik oluşursa bu fayda getirir diye düşünüyor ve bu birliği destekliyorum. Maalesef yine üzülerek söylüyorum Türkiye'de Belediyeler Birliği var. Zaman zaman orada tartışmalar oluyor. Siyasi ayrımların olduğunu görüyorum. İnşallah bu genele yansımaz. Aslında bu eksiklikleri Belediyeler Birliği'nin gündeme getirmesi lazım. Çok sıkıntılı, çok basit şeyler var halledilmesi gereken. Öyle ya şimdi 5 yıl, 10 yıl, 15 yıl beldesinde başkanlık yapmış arkadaşlarımız bittikten sonra aynı beldede yaşıyor. Oradaki yaşayan insanlar onu yine eski başkan olarak görüyor. Yani o gözle bakıyor. Önde olan insanın da sorumlulukları oluyor zaman zaman. Tabii hem ekonomik anlamda hem manevi anlamda da sıkıntılar olabiliyor. Bunların giderilmesi noktasında sadece bizim ilimizde kurulması yetmez. Bu Türkiye genelinde iyi bir çatı oluşturmalıyız.

PASAPORT VE MAAŞ KONULARI”

Mesela belediye eski belediye başkanlarının en büyük sıkıntısı ne hangi konuda?

Bir yeşil pasaport olayı var. Bir de emeklilikteki maaş konuları var. Mesela emekli olduğu zaman çok az paralarla emekli oluyorlardı. Daha önce onlara bir düzenleme yapıldı ama yeterli değil yani. Daha başka sorunları da var tabii. Genel anlamda söylüyorum özlük haklarını düzeltilebilir arkadaşlarımızın. Ama daha çok hem maddi hem manevi konularda sıkıntılar var. Bunlar da giderilebilir.



Şimdi EYT Yasası gündemde. İşte çıktı çıkacak deniyor ve heyecanla bekleniyor. Siz nasıl bakıyorsunuz konuya?

Şimdi şöyle EYT konusunda tam bir bilgiye sahip değilim ama gördüğüm şu; Daha önceki yıllarda çıkan bir yasayla bazı insanların haklarının elinden alındığı kesin. 1999 öncesi iade edilmesi lazım. EYT'ye bir takılan arkadaşlarımızın problemleri çözülür diye düşünüyorum.

İşverene yük getirir, devlete yük getirir demek mazeret değil. İnsanların hakkı varsa o hakkı vereceksiniz yani.

Peki Fethiye Caddesi'ndeki olayla ilgili yorumunuzu merak ediyorum. Kamyonların Vakıf İş Hanı inşaatına malzeme götürmek için caddeye girmek istemesi, İzmit Belediyesi’nin de kamyonları engellemesine ne diyeceksiniz?

Uzun yıllar başkanlık yaptık burada. Arkadaşlarımızla birlikte 15 yıllık bir süreç içerisinde hep muhalefetteydik. Hiç iktidar olmadık ve muhalefette olmadığımız bu dönemlerde de iktidarda olan arkadaşlarımız da vardı. Hem de çoktuk o zaman. 42 tane belediye başkanı vardı. Hiçbir başkanla ne bizim problemimiz ne de onların problemi olmadı. Mesela çok iyi hatırlıyorum; Bizim bu 15 yıllık o dönemde hem meclis üyesi hem de başkan olarak iki tane konuyla ilgili problem olmuştu. 15 yılda 2 problem. O iki problemi de yine uzlaşarak çözdük mecliste. Yani uzlaşarak çözülebilir. Ben isterim ki bizim belediye başkanımızla Büyükşehir Belediye Başkanı ayrı partilerde olabilir ama yeri ve zamanı geldiğinde ilimiz için mutlaka bir araya gelip çay kahve içebilmeleri lazım. Aynı şey milletvekili arkadaşlarımız için de geçerli.

Ayrı ayrı düşünebiliriz, kamuoyunun önünde de tartışabiliriz. Kararını hak verir. Ama kavga hiçbir tarafa fayda getirmez. Bir diyalog eksikliği hiç kimseye fayda getirmez, artı getirmez. Halk ve şehrimiz buradan bir zarar görür diye. Abi rolünde bunu söylüyorum. Yoksa herkesin fikrine saygı duymak lazım. Herkesin çalışma şekli, yönetme şekli farklı olabilir. Ama yeri geldiği zaman halk için ilimiz için, Türkiye için bir araya gelinip çay kahve içilebilmesi lazım. O da diyalogdan geçer.

İTTİFAKIN ARTILARI DA VAR EKSİLERİ DE”

2024 yerel seçimlerini nasıl görüyorsunuz?

2023’ü görmeden 2024’ün yorumunu yapmak pek fazla doğru değil. Eğer 2023’te Cumhurbaşkanlığı seçimini alıp iktidar olamazsanız şartlar değişir. Yani kaybettiğiniz zaman aleyhte değişir, kazandığınız zaman lehte değişir. İşte önemli olan lehte değiştiği zaman yani kendi ilimizle ve Türkiye geneli için söylüyorum; Eğer ittifak dağılmazsa, devam ederse Türkiye'de 2024’te de çok şey olabilir. O yüzden 2023 çok önemli. Biz kendi partimizin bütünlüğünü sağlayamazsak ittifaktan dolayı orada da bir eksi bakiyemiz olabilir. Şöyle bir görev düşüyor genel merkezimize, genel başkanımıza; İttifakla kontrol altında çalışmalar sürdürülmeli. Aynı zamanda da kendi parti içinde de demokrasiyi ve partide yıllarını vermiş insanların hem emeğini yok saymadan onların da varlığını hissettirerek onlarla da bir temas kurarak çalışma yapılmalı. Bu partiyi öyle iktidara taşımamız lazım diye düşünüyorum.



CHP Kocaeli elindeki tek kalesi olan İzmit Belediyesi'yle ilişkilerini iyi yürütebiliyor mu?

Yani şu anda herkes elinden gelen şeyi gösteriyor. İttifaktan dolayı biraz zaman zaman yöneten tarafında sıkıntılar olabilir. Yani ittifakın artıları da var, eksileri de var. Bunu kabul etmek lazım. Ben bunu bir abi olarak söylüyorum. Önemli olan bu dengeyi sağlamak. Hem partiye görev düşüyor hem de belediye başkanında görev düşüyor. İttifakla götürmek öyle kolay bir olay değil. Yani ittifak önemli. Bu İstanbul için de geçerli, Ankara için de geçerli. Şu anda Adana için de geçerli, Mersin için de geçerli. Ama belediyeleri ittifaksız aldığımız dönemler de vardı. Yani tek başımıza. Parti içindeki hatalardan dolayı kaybettik. O günkü partiyi yönlendirenlerin, genel merkezin ataklarından dolayı bazı yerleri kaybettik. Mesela 2014 yılında Kocaeli'yi niye kaybettik? Bunlar araştırılması lazım. İlk etapta biz ittifaksız alabilme gayretini göstermemiz lazım. Bu da ön seçimden geçer.

Ekli Dosyalar
# HİKMET ERENKAYA İLE İLİŞKİLİ:

24 Kas 2022 - 15:15 -

Muhabir  Uğur Ulusoy


TÜM RÖPORTAJLAR GÖSTER


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Barış gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Barış gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Barış gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Barış gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Chp Sizin Değildir - Sayın abi yapılanmanız rahatsı ediyor. İlçe örgütünde güçleri elinizde tutmaya çalıştığınız için pırlanta gibi ilçe örgütü çalışamaz hale geldi. Tek amaç delege avı. Hangi mahalleye kaç perti üyesi yerleştirdiniz sayın abi?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 20:22


Anket Sizce mülteciler Türkiye'den gönderilmeli mi, kalmalı mı?