Reklamı Kapat

Diyanet’ten sosyal medyaya ‘fıkıh’la düzenleme önerisi

Diyanet İşleri Başkanlığı, sosyal medyada hukuki düzenlemelerin yetersiz kaldığı alanlarda ‘fıkıh’ın devreye girebileceği önerisini, 'Sosyal Medya Ahlakı' adlı kitabında yer verdi.

AKP’nin sosyal medya düzenlemesi kamuoyunda tartışılırken Diyanet İşleri Başkanlığı’nın bu yılın başında yayımladığı “Sosyal Medya Ahlakı” adlı kitapta, “sosyal medyada hukuki düzenlemelerin yetersiz kaldığı alanlarda ‘fıkıh’ın devreye girebileceği önerisinin” yer alması dikkat çekti. 

Kitabın önsözünü yazan Başkan Ali Erbaş, sosyal medya için düzenleme çağrısı yaparak “Sosyal medyanın kullanımıyla alakalı hukuki çerçeveyi belirleyen yasal mekanizmanın yanı sıra güçlü bir bilincin inşası elzemdir. Bilhassa, Yüce Allah’ın tüm zaman ve zeminlerde murakaba ettiğinin bilinciyle şekillenen bir otokontrol sistemi geliştirmek; hakikat dünyasından kopmadan, sanal ortamlara mahkûm olmadan asil bir yaklaşımı kuşanmak gerekir” dedi. Kitapta ayrıca “sosyal medyaya hukuki düzenleme getirmek” ve “sosyal medyada ahlak” gibi konular da tartışıldı. Yasal düzenlemelerin sosyal medyada yetersiz kalabileceği belirtilen kitapta, “Bu noktada bireylere, sergilediği davranışlar karşılığında hem dünyevi hem de uhrevi sorumluluk yükleyen, onların vicdanına hitap etme yönü de bulunan fıkıh etkili olmaktadır” denildi. “Fıkıh ile insanların öteki dünyada hesap vereceği bilincinde olacağı” kaydedilen kitapta, şu ifadelere yer verildi:

“Sosyal medyayı kullanan mükellefin ürettiği sahte deliller ya da kimliğini ele vermeyecek şekilde kullandığı sahte hesaplar, bu dünyada kendisini cezadan kurtarsa bile uhrevi sorumluluğu ortadan kaldırmayacaktır. İnsanın her daim yaratıcısı tarafından izlendiğini ve hiçbir amelinin karşılıksız bırakılmayacağını hatırlatan naslar (hadisler), kanunların çaresiz kaldığı durumlarda adeta bir otokontrol işlevi görmektedir.”

ÖRF VE ADET ÖNERİSİ

Öte yandan kitapta, hukukun “itibar suikastı” gibi olayları engellemede “yavaş ve yetersiz” kalabileceği de belirtildi. Bu noktada “örf ve adetin” girebileceği önerilen kitapta, şunlar kaydedildi:

“Esasen hukukun konusunu teşkil etmeyen alanlarda, toplumsal yaşamı düzenleme hususunda hukukla ortak işlevsellik taşıyan örf ve adet kurallarından ya da ahlaki normlardan belli ölçüde istifade edilebilir.” 

07 Eyl 2021 - 09:00 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Barış gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Barış gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Barış gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Barış gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Cemal - Ankaranın bankalarında o bankadan öteki bankaya, diyanetin parası için faiz pazarlığı yaptığınız doğrumudur ? Değilmidir ?

Maalesef camiler cuma namazları hariç, 1-2 sıra dan fazla dolmazken , lüks , şatafatlı milyarlarca harcanan dev asa cami yapmak gereklimidir ? Değilmidir? Kurana göre doğrunun anlatılması tabiki çok güzel. Öğrenmek istediğim birkaç konu var. İmamların maaş ile namaz kıldırması uygunmudur? Okumalarda hocaların para alması uygunmudur ? Tv lerde dini programlar yapıp , karşılığında para alan lar doğru mu yapıyorlar ? Soruların cevaplarını yorumculardan değil, aynı bu yazıda olduğu gibi diyanetten öğrenme hakkımızı kullanmak istiyoruz. Maalesef cuma hutbelirinde 40 yıldır dinleyemedim bu soruların cevaplarını. Sorduğum görevlilerde konuyu kapatıyor

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Eylül 09:42