banner960
banner981

Bugünlerde herkes Kocaelispor’u konuşuyor.

Malum… büyük bir sorun çözüme kavuşturuldu.

Kocaelispor transfer yasağı nedeniyle çok çile çekti, rakipleriyle eşit koşullarda yarışamadı.

Göreve gelen, göreve talip olan hemen herkesin ilk vaadi kulübün önündeki bu yasağı kaldırmakla ilgiliydi.

Ama hiçbiri altından kalkamadı.

Her gelen önce kendi ekonomisini düşündü.

Son yönetim buna en büyük örnekti. Eski Başkan Büyükşehir ile para ilişkisine girdi.

Belediyeden iş aldı. Sonra da aldığı işleri bitirmeden para istemek için başkanın kapısını aşındırdı.

Yani kulüp başkanı nüfusunu kullanarak kendi ticaretine baktı.

Bunlar kamuoyunda duyuldu ve hoş karşılanmadı.

Kulübün itibarı zedelendi.

Özellikle iş insanları Kocaelispor’dan vebalı gibi kaçmaya başladı.

Kimse elini cebine atmak istemedi, haksız da sayılmazlardı.


***

Durum buyken Kocaelispor kentin siyasileri tarafından bir o yana bir bu yana çekiştirilip duruyordu.

İzmit Belediye Başkanı Hürriyet, adaylık dönemlerinde ve ondan önce Hodri Meydancılarla beraber maçlara gidiyordu.

Hürriyet Kocaelisporluların gönlünde yer edinmeye başlamıştı.

Kulübün geçmişinde CHP’li belediye başkanlarının izlerinin olması Hürriyet’in elini kolaylaştırıyordu.

Öyle sanıyorum ki Başkan Hürriyet, Kocaelispor için elini taşın altına koymaktan çekinmemeye kararlıydı.

Ancak öyle bir şey oldu ki ne Hürriyet ne de diğerleri ne olduğunu anlamadan Kocaelispor ellerinden kayıp gitti.

Kocaelispor bundan böyle AKP’li eski belediye başkanı Hüseyin Üzülmez’in yönetimindeydi.

Üzülmez’in başkan olmasındaki en büyük pay ise Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ındı.

Ama Kocaelispor’un aradığı kan asla Üzülmez değildi.

***

Bu olayı bir siyasi partiye bağlayarak söylemiyorum.

Üzülmez’in kişiliği buna engeldi.

Çünkü Hüseyin Üzülmez operasyonel yeteneği olan, kriz yönetebilecek, bir sanayicinin kapısına gittiğinde o sanayiciyi harekete geçirebilecek kabiliyette biri değildi.

Hani derler ya, adam olacak çocuk en başında belli olur diye.

Ben Üzülmez’den (Kocaelispor konusunda) ne olur ne olmaz anladım.

Zannediyorum çoğu kişi benimle aynı düşüncede.

Bugün KBB Başkanı Büyükakın’ın eli kulübün üzerinde olmasaydı transfer yasağının kalkması için daha bir, on yıl falan beklerdik herhalde.

Üzülmez cebinden tek kuruş vermeyeceği gibi, kimseye de verdiremez, yönetimi derseniz evlere şenlik.

O yönetimdekileri gördükçe Kocaelispor’un haline otur ağla diyor insan.

Ama Büyükakın ısrarla bu ekipten bir başarı hikayesi çıkarmaya çabalıyor.

***

Son yaptığı hamleyle kamuoyunun sempatisini kazanan Başkan Büyükakın, gerçekten övgüyü hak ediyor mu?

Herkesin alkışladığı noktada “Bu yanlıştır veya sorgulanmalıdır” demenin deli işi olduğunun farkındayım, benim nöronlarımda terslik de olabilir.

Ancak yine de düşüncemi söylemeden duramayacağım.

Ben şahsen kamunun parasıyla tabiri caizse, caka satmanın doğru olmadığına inanıyorum.

Kocaelispor dipsiz bir kuyu gibi, ne atarsanız atın dolmuyor.

Büyükşehir belediyesinin iştiraklerinin reklam anlaşması adı altında kulübe aktaracağı dev bütçe ile kentin markalaşmasına katkı sunulacağını aklım kesmiyor.

Çünkü yetmeyecek!

Hep fazlasını isteyecek.

KEV Tesisleri bile yetmemiş, bu mu yetecek?

Üzülmez sıkıştıkça Büyükakın’a yanaşmaya devam edecek.

Bu havayla kulübü alıp yukarılara taşıyacak biri olsa, eyvallah!

Ama adamda vizyon yok, beceri yok, sorumluluk duygusu yok. Hazırcı.

Armut piş ağzıma düş.

Böyle başkan olmaya ne var? Kimi getirseniz başkanlık edebilir.

***

Demem o ki Başkan Büyükakın kamunun parasını Kocaelispor’a vererek büyük risk aldı.

“Kentin kaynağını yine kentin değerine verdik, israf yapmış olmadık” diyerek ön alan;

Gelecek eleştirilere peşinen cevap veren Büyükakın;

Bundan sonrası için tüm Kocaeli halkının Kocalispor’u sahiplenmesi gerektiğini vurgulamış.

O da biliyor bu paranın yetmeyeceğini, asıl iş bundan sonra başlıyor.

***

Kocaelispor’un başına kim gelse önlerindeki transfer yasağını bahane ediyordu.

Dolayısıyla Üzülmez ve yönetiminin hiçbir bahanesi kalmadı.

Vatandaşın isteyerek vermediği parayı Büyükakın, belediye kasasından verdi.

Kimin parasını verdi, tabi ki kamunun…

Aslında konuştuğum pek çok insan ikilemde.

Bir yandan belediyenin böylesi büyük bir meblağı tutupta Kocaelispor’a vermesine karşıyken;

Diğer yandan transfer yasağının kalkmasının milli mesele olarak görüldüğünden dolayı sessiz kalıyor.

Gelecek tepkilerden çekiniyor.

Bence asıl şimdi konuşma zamanıdır.

Ne büyük bir nimet kullandıklarını bilip ona göre davranmaları sağlanmalıdır.

Başkan Üzülmez bundan böyle yemeyip içmeyip, kafelerde gezmeyip bütün enerjisini kulübün başarısı için harcamalıdır.

Daha da ötesi Büyükakın’ı aldığı riskte yalnız bırakmamalıdır.

İşte asıl o zaman bu hareketi alkışlamaya değer görürüz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Gökhan 2019-09-04 17:25:42

Tahir başkanin kamunun parasını kullandığını söylüyorsun eyw doğrudur ama ellerinden kayıp gittiğini bahsettiğin hürriyet kaplan kimin parasıyla elinde tutacaktı Takımı Bunu Bi Cevaplasın Sayın Gazeteci Bayan

Avatar
PAŞALI 41 @Kartepeli 2019-09-04 12:44:59

BU İŞİ CHP lilewr çözse idi 40 gün davul zurnayla kutlar ak parti ile kafa bulurlardı. Ama kimse bu kötü duruma chp li başkanların sayesinde geldiğimizin onların yaptıkları borçları Tahir başkan ödedi diye çıldırıyorsunuz. lan ülkeye zararınız var anladık bari KOCAELİSPOR RAHAT BIRAKIN Bİ DÜŞÜN YAKAMIZDAN. 5 KRŞ YARDIMINIZ YOK BARİ ZARARINIZ OLMASIN

Avatar
Cem 2019-09-04 11:43:45

Kapasitede bahsedilmis yazıda ama futbolun nasıl bir potansiiyeli olduğunun farkında değil yazar, geçenlerde İstanbul'da bir maç oynandı,Liverpool ve Chelsea arası da, İstanbul'a katkısı 100 milyon euro oldu. Şimdi kocaelispora aktarılan para 1. Milyon euro civarında , yüzde biri. Tek maçta bu kadar katkısı olan bir potansiyle harcanan para kamuya zarar değil katkı sağlar.kocaelsipor üst liglere çıktığında Avrupa kupalarında oynadığında bu şehirden aldığının yüzlerce katını iade edecekti. Biz buyuksehirsek sanayi kentiysek futbol takımımızda üst seviyede olmalıdır. Yapılacak olan şeffaf yönetimler ve denetim sadece, yoksa kocaelispora harcananan para sonuna kadar doğrudur,yapılması gerekendir.

Avatar
Karatepeli Recep 2019-09-04 10:41:06

Belli ki Kocaeli sporun sıkıntıdan kurtulmasında emeği olan Üzülmez sizi çok üzmüş bu yazınızla Kocaeli sporu kirli siyasetinize alet ettirmeyecek irade,hangi görüşten olursa olsun sahip çıkan samimi taraftarlar sizi rahatsız etmiş.

Avatar
Raşit Coşkun Akçay 2019-09-04 04:49:52

Kocaelispor küme düştüğünden beri yapılması gereken yapılmış.Bunda İzmit belediye başkanının katkısı olmuşsa teşekkür edilir.Kadın ,Fatma gibi hitaplarda çok ayıp yıllardır verilmeyen destek onun sayesindedir.Kocaelispor u sahiplenmiş destek olmuştur. Teşekkür edilir.Kocaeli büyükşehir başkanı gerekli desteği vermiş Tahir beye de ayrıca Teşekkürlerimizi sunarız.

Avatar
Faruk Koraz 2019-09-04 00:22:53

Kaç para verdinki kaç paralık konuşuyorsun işler yoluna girmişken neden ortamı geriyorsunuz bu takıma bu yönetim sahip çıktı siz bu yazınız ile kendinizi küçük düşürdünüz.Kocaelispor için emeği geçen herkese teşekkür ediyorum...

Avatar
Kartepeli 2019-09-03 23:28:17

Hüseyin denen bu şahıs Kartepe'yi ne vermiş başkanlığında acaba şimdi başarılı olacak diyorsunuz. Yazmış olmak için yazı yazmayın Aysun hanım dosdoğru yazmış sayın gocunan akapeliler bal gibi biliyorsunuz takımın bir adım ileri gidemeyeceğini bu kafayla.

Misafir Avatar
PAŞALI 41 2019-09-04 12:44:59 @Kartepeli

BU İŞİ CHP lilewr çözse idi 40 gün davul zurnayla kutlar ak parti ile kafa bulurlardı. Ama kimse bu kötü duruma chp li başkanların sayesinde geldiğimizin onların yaptıkları borçları Tahir başkan ödedi diye çıldırıyorsunuz. lan ülkeye zararınız var anladık bari KOCAELİSPOR RAHAT BIRAKIN Bİ DÜŞÜN YAKAMIZDAN. 5 KRŞ YARDIMINIZ YOK BARİ ZARARINIZ OLMASIN

Beğenmedim! (1)
Avatar
samet 2019-09-03 22:50:02

Sen nasıl bir chp fanatizanısın ki. İl başkanınız bile destek vermişken bu ne çekememezliktir.

Avatar
KAYA 2019-09-03 22:21:09

Şimdi yazıyı sonuna kadar okudum benim görüşüm bütcenin boşa harcandığından yana değil sonucta yine sehire harcanmış bir butce ve basarilar saglandiginda sehire kazanc saglayacak bir hamle fakat madem KBB nin bu takima harcayacak bir butcesi vardi neden bir once ki baskan karaosmanoglu bu butceyi buraya harcamadi Kocaelispor'a yapilan bu yukselis hamlesi Hurriyet ve Buyukakin'in ortak hamlesidir kimse bos bos yorum yapip karalama kampanyasi yapmasin ortada Kocaelispor icin koyulan bir tas varsa bu tasin altina elini Hurriyet ve Buyukakin koymustur neden mi bir onceki Nevzat Dogan ve Ibrahim Karaosmanoglu Kocaelispor'u bitirmeye calistilar bunu tum sehir biliyor kimse kendini kandirmasin ve son olarak Buyukakin'in kisisel gorusum olarak Uzulmez'i baskan yapmasi deyim yerindeyse kulubu akp tarafindan birine devretmesi kulubu biraz daha ak parti tarafina cekmektir ve daha once ki seneler gibi kulubu siyasi malzeme yapmaktan baska birsey degildir tarafsiz ortada bir baskanla devam etmek en mantiklisiydi ama insAllah basarilar geldiginde siyasi malzemeligin dozu kendini aşmaz ve kulup yine dipleri gormez bu islerin sonu bu ulkede bircok ornegi var daha once Korfez FK projesini hayata geciren akp proje tutmayinca kentin gercek tarihine yoneldi siyaset boyle kivrak bir dal insAllah kazanan Kocaelispor olur yorumumu kisaca toparlayayim akpli fanatikler hemen arşa yükselmesin anlamamak isteyenler cok oluyo demem o ki "Kocaelispor icin harcanan butce sehre harcanmistir dogru hamledir fakat yonetimi akpli baskanla kurmak Kocaelispor'u siyasete surukler bu hamle yanlistir" haydi hep beraber akp,chp ayirt etmeden sporu spor olarak sevelim cikaralim su kulubu super lige Kocaelispor'un yeri avrupa kupalaridir bu sehir hakediyor sarilin birbirinize sampiyonluk geliyor...

Avatar
Kaya 2019-09-03 21:45:41

10 milyon borcun 1 milyoncuğunuda kocaelispor adını kullanarak cakma izmitli Fatma hanımcığın verseydi de bizde alkışlasaydık sende bu sacma karıştırıcı bölücü haberi yapmak zorunda kalmasaydın

Avatar
Erol 2019-09-03 21:44:54

Tahir başkan Bahri yavuza destek olsa kulüp büyük sıçrama yapardı ama nedense olmadı.

Avatar
Kartepeli 2019-09-03 21:38:33

Yazıklar olsun size ve sizingibi gazeteci geçinenlere herhalde Hüseyin Başkan size reklam adı altında para vermedi diye bu kininiz. Çünkü yarım yamalak yazmışsınız Üzülmez ve ekibi büyük bir risk alarak yönetimi aldılar. Ceplerinde ni dünya para harcadılar ama siz sırf kininiz yüzünden karalama yapıyorsunuz. Çünkü biliyorsunuz Hüseyin Üzülmez para konusunda kimseye taviz vermez. Başarılı olacağını da çok iyi bildiğiniz için şimdiden karalama yoluna gitmişsiniz. İt ulur kervan yürür Aysun Hanım.

Avatar
Uğur ünal 2019-09-03 21:01:38

Başı çelişki ortası itham sonu çekememezlik olan yazınızı sabırla okuyup arada bir sövmedim dersem yalan olur. Fatma hanım körfezi kullanırken birşey yok kbb başkanı kullanıncamı dert oldu size bu bir. Hüseyin üzülmez size ne yaptı kuzumda bu adama ön yargıyla yaklaşıp yönetimini küçümsüyorsun? Bu iki. Sen devlirme izmitlisin taş tirübinlere elimizle gazete kağıtlarıyla gittiğimiz yıllarda yağmurdu çamurdu her yer biz o tiribünlerde büyüdük bizim gıkımız çıkmadı 10 yıl amatörde sola sağa savrulduk ozaman nerdeydin de şimdi çıkıp yazı yazdığını zannederek burda köşe kirletiyorsun? Biz 17 ağustosta 30 bin hemşerimizle birlikte körfezide gömdük şimdi çıkmış chpli belediye başkanı sefa başkanın hayat verdiği başarılar kazanan şehrin en büyük markasının başkanı hakkında ileri geri konuşuyorsun. Yazık size

Avatar
Handan 2019-09-03 20:43:38

Ne yazık ki bi işler maçlara gitmek olmuyor Aysun Hanım emek lazım planlamak lazım bu yazmış olduğunuz yazıya şiddetle karşı çıkıyorum Tahir başkan elinden geleni fazlasıyla yapmıştır

Avatar
Kamil 2019-09-03 20:12:13

Uzulmezi sevmessin baba tahiride cumhuriyet tarihinin en haini ayaz ve ekibi iyi dimi bi günde o hainleri elestirsen o zaman gazeteci olacaksın

Avatar
Kartepe li ali 2019-09-03 19:45:15

Sen açıkça söylesene biz CHP kiler olarak bu işi yani koceli sporu muhalefet aleti olarak kullanacaktik elimizden gitti onun için kuduruyoruz dürüstçe şöyle sende Fatma hanım gibi kiralık olmuşsun hani kiralık millet vekilleri vardiya sende kiralık kalem olmussun

Avatar
Cansu 2019-09-03 19:22:34

Belli ki kisisel bi probleminiz var zira bu yazidan tek cikardigimiz yaptiginiz gazeteciligi profosyonelce yapmamis olmaniz! Merak etmeyin evde cafede kluote her yerde canla basla calisiyor kendisi.. dunyasi suan kocaelispor olmus bi adam icin bu kadar cirkin bi yaziyi yazicak kadar yandas bi gazeteci olmaktan utanmalisiniz hanfendi!! Size bi taraftar olarak sadece hadi ordan diye gülüyorum. Ha ha ha

Avatar
sevki 2019-09-03 14:20:16

yaniliyosunuz aysu hanim uzulmez geldi hersey guzel olacak siz ve sizin gibiler yuzunden kocaeli budurumda daha yolun basinda bi baskana bu itamlar yakismiyo herseyi zaman gosterecek ak kara belli olur ozaman nediyeceksini

Avatar
Timur 2019-09-03 14:10:12

Muhalefet etmenin de bir sınırı var çalışkan adam iş yaparken boş adamlar boş ses çıkartırlar

Avatar
Fatih Tuna 2019-09-03 12:35:54

Yazınızı okuyunca tutarsizliginizi anlamamak hiç zor değil.bir başkan yönetimi ile geliyor toplam 20 milyonluk borcun 2 milyonu sanayiciler , 8 milyonunu belediye ve kalanını yönetim kendi cebimden topluyor.11 yıllık yasağı kaldırıyor ama gene siz eleştirebilecek bir nokta bulabiliyorsunuz.bu iş bu kadar ise bir ucundan siz tutunda yönetimin topladığı paranınım 10 da 1 nı kocaelispora hibe edin.

Avatar
Izmitli 2019-09-03 11:55:17

Üzülmez i günahın kadar sevmiyorsun..Tahir hocayı hazmedemiyorsun..İzmitli Fatmanın yanındasın ama sende biliyorsun ki izmitli değil..olmadığı gibi söylemleri ve yaptıklarıda bir değil

Avatar
Nizam 2019-09-03 11:35:18

Ne yapılırsa yapılsın memnun olmayacaksınız demi

Avatar
kocaelispor 2019-09-03 11:00:39

herkes büyükakın başarsından bahsediyor Para bizim PARA vatandaşın ne havası Gİdin KÖRFEZ FK destekleyin !!!

Avatar
hodri meydan 2019-09-03 10:55:42

fatma Kaplan kocaelisporu bir önceki sezon gündeme getirdigi için ve izmit belediyesini ellerinden aldıgı için büyükşehir sahiplendi yoksa kulubü kapatın DİYENLER yine aynı kişilerdi UNUTMADIK KÖRFEZ FK PROJESİNİ kimse boş yapmasın bizim paralarla

Avatar
Murat gün 2019-09-03 10:51:48

Tahir başkana bu konuda konuşanlara şiddetle karşı çıkıyoruz
Yazınızı da kabul etmiyoruz !!!!!!!!

Avatar
İzmitli 2019-09-03 10:37:41

Fatmanın balonlarından biri kocaeli spor büyükşehir üzerine düşeni yapmış bundan sonra lazım olduğunda da Fatma bacı versin kamunun kaynağını vermek sorunda cebinden versin canım

Avatar