Kocaeli’de gündem çok hızlı değişiyor.

Yapılan zulüm, hak gaspları çok çabuk unutuluyor.

Bizim görevimiz hatırlatmak.

Yıl 2016.

İzmit Şahabettin Bilgisu Caddesi üzerinde yer alan 12 alkollü eğlence mekanı yıkıldı.

Söz konusu mekanların hak edilmiş alkol ruhsatları vardı.

İbrahim Karaosmanoğlu yönetimindeki Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tramvay projesi kapsamında yıkılan alkollü mekanlar için yeni yer göstermedi.

Mekan sahipleri tam 3 yıldır işsiz.

Milyonluk yatırımları çöpe gitti.

*

Bir dönem İnterteks Uluslararası Fuar Alanı’nın yanına kendilerine özel bir kırmızı alan oluşturulması gündeme gelmişti.

Büyükşehir bunu da yapmadı.

İşin içinde ‘alkol’ vardı.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin dinci belediye başkanı İbrahim Karaosmanoğlu bu sebeple gözlerini ve kulaklarını kapamıştı.

Mekan işletmecilerinin, çalışanların, onarı malzeme veren esnafın aileleri hiç düşünülmedi.

12 mekanda yüzlerce kişi mağdur edildi.

Peki ama Kocaeli’nin kazancı ne oldu?

*

Akçaray tramvayı gayet güzel.

Akçaray tramvayından herkes memnun.

Ancak ortada büyük bir mağduriyet var.

Kocaeli’de zaten can çekişen alkollü eğlence hayatını sadece tramvay için doğramak akıl alır gibi değildi.

Bu mağduriyet engellenebilirdi, yapmadılar.

*

31 Mart seçimlerinden sonra Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nde yönetim değişti.

Alkollü mekan işletmecilerinin sıkıntılarını yakinen bilen Tahir Büyükakın belediye başkanı oldu.

Tahir başkanın en büyük hayali marka bir kent yaratmak.

Marka kent Kocaeli’yi sık sık duyacaksınız artık.

Peki ama Kocaeli bu şekilde nasıl marka kent olacak?

Beyrut’ta , Şam’da ve daha bilimum 3. dünya ülkesi şehrinde Kocaeli’deki durum yok.

Kent merkezinde yemek yerken 2 kadeh şarap içebileceğiniz bir mekan yok.

Yanlış anlaşılmasın, Kocaeli’de alkol yasağı yok.

Zengin olana, parası olana alkolde alkollü mekan da serbest…

2 kadeh şarap içecekseniz 3-4 şişe şarap parasına 5 yıldızlı otellere gidebilirsiniz.

5 yıldızlı otel yapacak paranız varsa, turizm ruhsatı alabiliyor ve içki servisi yapabiliyorsunuz çünkü.

Peki ya o kadar parası olmayanlar?

Peki ya mekanı yıkılan 12 işletmeci?

Onlar 3 yıldır ne yapıyorlar?

Onlar bugünden sonra ne yapacak?

Hepsinin kazanılmış hakkı var.

Bu hakları, alkol ruhsatları Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ‘ben yaptım olducu’ başkanı İbrahim Karaosmanoğlu tarafından gasp edildi.

*

Bu mağduriyet giderilebilir.

Bu mağduriyeti Tahir Büyükakın giderebilir.

Konu alkollü mekan olunca, AKP’li belediye elbette tedirgin olacaktır.

Tedirgin olmaya gerek yok.

Kent merkezinde nezih bir iki alkollü restorandan kimseye zarar gelmez.

İki üç alkollü mekana ruhsat vermekle kimsenin Müslümanlığı da, İslamiyet de elden gitmez.

Dilerim kısa sürede bu konuya el atarlar.

Seçim sonrasında tasarruf tedbirleri ile başladıkları eski dönemin yanlışlarından dönme politikasına alkollü eğlence mekanları konusundaki muhafazakar tutumlarını aşarak devam ederler…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Bağçeşme 2019-07-25 08:09:31

şu içkili mekanlara karşı olanların tiplerine bakın, hepsi barlardan sapıklık yaptıkları için kovulan tipler::.... müslümanlık taslıyorlar....

Avatar
Bağçeşme @Özlem 2019-07-25 08:03:58

evet, Turizm Ruhsatı şartıydı bir zamanlar, Alkolsüz mekana Turizm Ruhsatı verilmezdi,,, tabi siz markanızı yeni bir mekke inşa ederek elde edebiliyorsanız bilemem...

Avatar
Nikomedya 2019-07-24 19:55:28

iÇKİ haram deyip kentin başka sorunları var deyip konu üzerinden mslümanlık taslayanlar kansız Allahsız lalelerdir, gelme , gelmek zorunda değilsin, okuma okumak zorunda değilsin, sana batan nedir ? geldin mekanda onun bunun karısına kızına yazdın seni kovdular değil mi ? gelip fuhuş yapmaya çalıştın yaptırayıp sei kovdular değil mi ? kimler olduğunuzu biz biliyoruz... yılanlar...

Avatar
Özlem 2019-07-24 00:18:48

Marka kent olmak icin alkol olmasi gerekiyor yani

Misafir Avatar
Bağçeşme 2019-07-25 08:03:58 @Özlem

evet, Turizm Ruhsatı şartıydı bir zamanlar, Alkolsüz mekana Turizm Ruhsatı verilmezdi,,, tabi siz markanızı yeni bir mekke inşa ederek elde edebiliyorsanız bilemem...

Beğenmedim! (0)
Avatar
İzmitli 2019-07-23 21:34:31

Kalkmış alkollü mekan diyorsunuz niye şehir merkezinin içinde neden olsun ki şehir dışında olsun millet rahat etsin ağzı ile içmeyi bilmeyenleri alıyorlar sonra atıyorlar dışarıya suçu olmayanlar sıkıntıyı çekiyor

Avatar
Bilge @gölcüklü 2019-07-23 17:13:39

Aman olmasın, zaten gölcük'ün trafiği ortada birde AVM trafiği olmasın.

Avatar
gölcüklü 2019-07-23 13:17:33

sen alkollü mekan yok diyorsun.... Gölcükde alışveriş merkezi bile yok...

Misafir Avatar
Bilge 2019-07-23 17:13:39 @gölcüklü

Aman olmasın, zaten gölcük'ün trafiği ortada birde AVM trafiği olmasın.

Beğenmedim! (0)
Avatar
osman 2019-07-23 12:35:46

helal olsun uğur bey güzel bir konuya değinmişsin. şahsım adına ŞAH BAR (ESKİ ADIYLA KOSEM) yıkıldığından beri barlar sokağına(!) küstüm. ahh ah eskiler güzeldi......

Avatar
Ali 2019-07-23 11:34:44

O yıkılan mekanların çoğu leş gibi insanı boğan merdiven altı yerlerdi. kapılarda mafyacılık oynayan fedailer, camları dilimli karanlık insanı eğlendirmekten çok boğan yerlerdi. buraların yıkılması bir nevi iyi oldu izmitte bu alkollü mekan kültürüne bir kalite gelmeli bence buna değinin biraz

Avatar
ömer güler 2019-07-23 09:48:59

iyide bahsettiginiz yerler iki kadeh şarap içilecek mekanlar degildi ki salaş havasız düzensiz gürültülü hijyen olmayan yerlerdi

Avatar
Ali @Fatih 2019-07-23 09:28:46

içki harammış madem de cennette niye şarap varmış soruya bak bunu ancak cahil ahmak bir müslüman sorar :) Bembeyaz içenlere lezzet veren bir içki.Onda ne bir gaile vardır, ne de kendilerinden geçip, akılları çelinir. Saffat Suresi 46-47.. üstelik arapçada şarap sizin bildiğiniz sarhoş edici alkol değil herhangi bir içecektir..Fatih adı ile yazan arkadaş olayı yanlış anlamış :) o nehirler bal, süt, su şerbet nehirleridir..üstelik cennete haram, helal olayı yoktur.terleme, acıkma, tuvalet ihtiyacı sarhoş olma...biraz Kuranı Kerim ve tefsir oku istersen :)

Avatar
izmitli 2019-07-23 09:18:27

bu mu derdimiz ? yazık..

Avatar
ömer 2019-07-23 09:01:58

Şarap,alkol haramsa içene haram. ben içerken yanımdakine günah yazmaz yani. Devlet sen içmiyorsun diye niye benim içme hakkımı elimden alıyor. Devletçilik herkese adil davranmayı gerektirir.

Avatar
Mağduru Oynamayın 2019-07-23 08:52:14

12 barmen 12 barboy 46 garson vs... bunların elinde meslekleri var zaten başka alanlarda iş bulabilirler. Kocaelinin öncelikli daha farklı sıkıntıları var burada 12 barmen vs...den ziyade halka hizmet öncelikli. En pahalı ulaşımı Kocaeli kullanıyor mesela. Hızla artan nüfus var ama ona göre yollar yok yerleşim bazı bölgelerde çarpık vs... Genel düşünün tek noktaya odaklanmayın geniş bakın.

Avatar
Nikomedya 2019-07-23 07:46:26

bazı gerzek yorumcular var, beddua edip alkol haram diyen... 12 mekan demek, 12 barmen, 12 barboy, 46 garson, yarısının canlı müzik yaptığını varsayarsak 30 müzisyen, iki-üç midyeci, bir çay ocağı, 4-5 kafe- bir el sanatları, al yapı malzemesi satan iki dükkan, çerez satan asri manav, yaklaşık 10-20 adet taksici, her akşam gelip hepsine limon satan limoncu abi, çiçek satan bir teyze, işsiz kaldı, karanlığı saymayacağım aydınlatması gereken kurumlar bilerek karartıyordu bölgeyi ... haram ve zıkkım olan her gün boğazınızdan geçen kul hakkı, 20.000 kişi helal parasıyla iki bira içip biraz müzik dinleyip sizin bademlediğiniz çocukları, memleketı rezil edişinizi soymanızı talanınızı. 1-2 saatliğine unutuyordu.

Avatar
Nikomedya @Nur 2019-07-23 07:36:39

evet 12 mekan sahibi yaklaşık 50 çalışan, 40 müzisyen 10 taksici iki midyeci ve destek olarak hizmet veren onlarca aperatifçi ve yanı sıra 20.000 kişinin eğlence hakkı elden gitti ve bu önemli bir sorun.. teşekkürler uğur

Avatar
Fatih 2019-07-23 03:12:27

Nur hanım bu alkol madem haram Cennette niye şarap dolu nehirlerle huriler vaad edildi?? Bu işte bi gariplik yokmu sizce

Misafir Avatar
Ali 2019-07-23 09:28:46 @Fatih

içki harammış madem de cennette niye şarap varmış soruya bak bunu ancak cahil ahmak bir müslüman sorar :) Bembeyaz içenlere lezzet veren bir içki.Onda ne bir gaile vardır, ne de kendilerinden geçip, akılları çelinir. Saffat Suresi 46-47.. üstelik arapçada şarap sizin bildiğiniz sarhoş edici alkol değil herhangi bir içecektir..Fatih adı ile yazan arkadaş olayı yanlış anlamış :) o nehirler bal, süt, su şerbet nehirleridir..üstelik cennete haram, helal olayı yoktur.terleme, acıkma, tuvalet ihtiyacı sarhoş olma...biraz Kuranı Kerim ve tefsir oku istersen :)

Beğenmedim! (1)
Avatar
Evren 2019-07-23 02:53:32

İçkili mekanların sahiplerinin çoluk çocuğu ne olacakmış,bak sen. Sen önce bu içkili mekanlarda kafayı çekip şarhoş olup birbirini vuran, öldürenlerin çoluğu çocuğu ne olacak onları düşün. Çok iyi yapmış Karaosmanoğlu, köküne kibrit suyu, hepsini kapatsın bu zulmet dolu mekanların. Kapatsında millet rahat etsin. Sende şarabını alır evinde zıkkımlanırsın.

Avatar
Remzi 2019-07-23 01:09:57

uğur bey alkolü çok seviyosun tamam..ama gazetecilik bu değil ya..yok yelken resturantın şuyu güzel yok şu barın ..şu mezesi güzel..herhaldeizmit te veya kocaeli de kayda değer bi sorun yok..eğer sorunlar şayet bu kadar sa..mmmmmm çok şaşırdım..

Avatar
Nur 2019-07-23 00:14:57

Zikkimin kokunu icin bi tek sorun alkolmu sizin gibi cagdaslar icin bi iki kadeh saraptan bisi olmaz tabi be akil fukaralari bu zaten helal olsaydi Allah haram kilmazdi herkes isine gore yasiyo pessss en guzelini yapmis karaosmanoglu bravo

Misafir Avatar
Nikomedya 2019-07-23 07:36:39 @Nur

evet 12 mekan sahibi yaklaşık 50 çalışan, 40 müzisyen 10 taksici iki midyeci ve destek olarak hizmet veren onlarca aperatifçi ve yanı sıra 20.000 kişinin eğlence hakkı elden gitti ve bu önemli bir sorun.. teşekkürler uğur

Beğenmedim! (2)
Avatar
Deniz 2019-07-22 23:40:21

Eskişehire bakıyorsun huzur var barlar sokağında kimse kimseyi rahatsız etmiyor hiç bir sorun yok insanlar eğleniyor güzel vakit geçiriyor dağılıyor bizim barlar sokağı adı altında iki üç tane mekan var sanki tarikat evi dışardıdan gözükmeyecek şekilde camları filmli fiyatlar uçuk devamlı sıkıntılı tipler olay çıkartır vs. tamamen zihniyet meselesi.Bizde yeni bir barlar sokağı yapılmalı giriş çıkışta gerekirse üst araması yapılmalı sıkıntılı milleti rahatsız edecek tipler uzaklaştırılmalı sivil polislerle huzur sağlanabilir.Hem çok mekan olunca rekabet olur fiyatlarda uygun olur alkolden rahatsız olanlarda gitmesin oraya.

Avatar
Ayyaş 2019-07-22 19:49:08

Adam gibi haber yapsan sasiririm zaten o kadar sıkıntı varken alkol dert oldu sana

Avatar