banner881
banner887
banner883
31 Ekim 2018 Çarşamba 15:33
Sirmen her şeyi anlattı…  Başkan bunlara  ne cevap verecek?
banner728

Efsane başkan Sefa Sirmen, Kocaeli Gazetesi Başyazarı Tanzer Ünal’a konuştu. Ünal’ın bugünkü köşe yazısında yer alan ifadelerde Sirmen, kendisine ve belediye yönetimindeki yıllara ithafen yapılan eleştiri ve saldırılara cevap verdi. Kocaeli Büyükşehir belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, eski bakan Osman Pepe ve eski vekil Muzaffer Baştopçu’ya hakkını helal etmediğini söyleyen Sirmen şu ifadeleri kullandı; “Borçlarla ilgili yapılan açıklamaların hiçbiri doğru değil. Kendisi borç almadım diyor, Oysa İSU’ya İller Bankası’ndan kredi kullandırıp tramvay projesini yaptı. Biz görevimiz sürecinde maaş ödeyecek para bulamıyorduk. Eserlerimizi hep dış krediyle borçlanarak yaptık. Bunun da bir bedeli var. Sonuçta faizle para kullanıyorsunuz. Hükümetin yaptığı gibi…

İZGAZ’I UCUZA SATTILAR

Kısıtlı bir sınırı olan Büyükşehir o dönem sadece İzmit ilçesini kapsıyordu. O günkü kısıtlı şartlara rağmen 100 milyon dolara yaptığımız İZGAZ’ı 600 milyon dolara tek ihalede, tek bir firmaya verdiler. Oldubittiye getirdiler. Ve bu projeyi yapan Fransız firmasına sattılar. İZGAZ, Ankara’dan daha fazla gaz satan bir şirket. Sanayisi çok olduğu için hacmi daha büyük. Orası 2 milyar dolara satıldıysa burası 2.5 milyar dolara çok rahat satılırdı. Ama bunlar ilk ihalede 600 milyon dolara sattılar. O parayı da bitirdiler. Şuanda benim yapmış olduğum projeler eğer yapılmamış olsaydı (İZAYDAŞ ve Yuvacık Barajı) Kocaeli Büyükşehir Belediyesi maaş ödeyemezdi. Bırakın su ihtiyacının karşılanmasını, ötesinde maaş ödeyemez duruma gelirdi. Bugün o tesisler tam kapasite çalışıyor.

1 LİRA SSK BORCUMUZ YOKTU

15 yıllık dönemimde hiç iktidar belediye başkanı olmadım. Bu yüzden SSK ve stopaj vergilerimizi ödemek zorunda kalıyorduk. Haciz konuyordu, paramıza el konuyordu ve bu bedeller bir şekilde ödendi. Ben bıraktığımda 1 lira borcumuz yoktu SSK’ya. Paramız yetmeyince Belediye İş Hanı’ndan bürolar verdik. Ama şimdiki yönetim geldiği günden beri ne SSK ödüyorlar ne stopaj. O borçlar öyle bir katlıyor ki, 1 trilyon, 10 trilyon oluyor. En borçlu belediye olmasının altında yatan en büyük etken, SSK ve Stopaj vergilerinin ödenmemesidir.

BİZ 2.5 MİLYAR HARCADIK

ONLAR 25 MİLYAR DOLAR…

Bizim borçlarımızı, zamanında bizim ödediğimiz gibi bu dönemde de ödeseydiler, borç bitmişti. Bizim kullandığımız paralara bir bakalım; 100 milyon dolar İZGAZ için kullandık, 860 milyon dolar Yuvacık Barajı için kullandık, 470 milyon dolar da İZAYDAŞ için kullandık, Hepsi bu. Bizim 15 yıllık dönemimizde dış kaynaklı krediler dahil öz kaynaklarımız dahil harcadığımız para 2,5 milyar dolar. Onların harcadığı para 25 milyar dolar. Bu para derede, bu eser nerede? D-100 ve karayolları üzerinde yapılan battı çıktıların tamamı görevi kötüye kullanmaktır. Çünkü oralara Büyükşehir Belediyesi para harcayamaz. O yapılan yoncalar, onların işi değil.

KENDİ SALTANATINI HAZIRLADI

Metro projesine başlanıyor. Madem en borçlu belediye olduk, bu kredi nerden ve kim üzerinden alındı. Yine İSU üzerinden mi alındı? Koca meclis başkanını getirdin, temel atma töreni yaptın. O zaman açıkla bu kaynağı. Biz bu şehre altın devrini yaşattık. Türkiye’nin en gıpta ettiği şehir, bizim şehrimizdi. Herkes imrenirdi. Kocaelispor’umuzla… Sosyal ve kültürel faaliyetlerimizle… Bir de bugünkü halimize bakın! Eser denebilecek bir şey gösterebilirler mi? İbrahim Karaosmanoğlu, görev süresinde kendi saltanatını hazırladı. Evini köşkünü yaptı. Oğulları müteahhit oldu. En lüks evlerde oturuyorlar, en lüks arabalara biniyorlar. Hiçbir dertleri yok. Bir zamanlar geçim zorluğu çektiği için Gebze Belediye Başkanı rahmetli Ahmet Pembegüllü’nün danışmanlığını yapıyordu. Bir de bugünkü saltanatına bakın! Bu kadar sürede bu kadar parayı nereden buldular?

İMANI KUVVETLİYSE, HESAP VERSİN

Eğer gerçekten imanı kuvvetliyse, önce yaptıklarının hesabını vermesi lazım. Yaptığı bütün icraatlarının üzeri örtüldü. Soruşturma izni verdirilmedi, dava açılması gereken bütün dosyalar kapatıldı. Bütün bunların ve mal varlığının hesabını vermesi lazım. Böyle gereksiz konuşmalar yapacağına, borcun bizim dönemimizden kaldığını söyleyeceğine, önce kişisel servetinin ve üzeri örtülen icraatlarının hesabını versin! Eğer ben bu kaynaklar ve imkânlarla başkanlık görevine devam etseydim,bugün Türkiye’nin en borçsuz belediyesiydik. En zengin belediyesiydik…Tıkır tıkır borç ödüyormuş… Evinde para mı basıyor da ödüyor. Ödeseydi biterdi. İzmit’e, Kocaeli’ne yazık olmuştur. 15 sene heba edilmiştir. İlk 5 yıl Genel Sekreter Münir Karaloğlu’nun sayesinde, bazı atılım ve gayretler olmuştur. Ama onun gitmesiyle, lüzumsuz işler ve yatırımlarla kaynaklar heba edilmiştir. Şimdi böyle laf yetiştirerek ayıplarını örtmeye çalışıyor.

OĞLUNU BEN İŞE ALDIM

Başkanlık dönemimde ben herkese yardım ettiğim gibi İbrahim Karaosmanoğlu’na da yardım ettim. Ona hep sahip çıktım. Oğlunu bile işe ben aldım. Halim’i İSU’ya yerleştirdim. Yanılmıyorsam halen de çalışıyor… Kul hakkı var ya kul hakkı, onu Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu’na, eski milletvekili Muzaffer Baştopçu’ya ve eski bakan Osman Pepe’ye helal etmiyorum. Bana yaptıklarını, bana çektirdikleri eziyeti ve sıkıntıları unutmayacağım. Bütün bunlardan dolayı kul hakkımı helal etmeyeceğim. Ben göreve başladığımda bana 1 lira para getiren tek işletmemiz bile yoktu. Otobüs işletmesi vardı zarar ediyordu, sular idaresi vardı zaten su yok satamıyorsun… Ama ben her ay büyük paralar kazananİZGAZ’ı bıraktım, İZAYDAŞ’ı bıraktım, Yuvacık Barajı’nı bıraktım. Benim teslim aldığım belediyeyi onların teslim aldığı belediye ile mukayese bile edemezsin. Benim bıraktığım eserler olmasa, belediye bugün çalışanlarına maaş ödeyemez.

HESAP VERECEKSİN

Ben bütün bunları muhalefette yaptım. Ben mal varlığımın beyanını mahkemede mahkeme kararıyla verdim. Öyle gittim milletvekili oldum. Ailemin ve akrabalarımın hesabını verdim. Demokrasilerde; hem devletin denetim merkezlerine, hem halka, hem de yargıya hesap vereceksin. Sen şimdi bu iktidarın gücünü kullanarak hesap vermiyorsun. Belsa Plaza’yı sattın, sahte teminat mektubuyla. O para irat kaydedilmesi lazımdı, ortada böyle bir para yok. Onun bile hesabını vermedin. İçişleri bakanı örtbas etti. Bir sürü insan hapse girdi Antikkapı meselesinden, bilirkişi raporuyla o olayı da kapattın. Bunların hesabını vereceksin. Bugün vermiyorsun, iktidar örtbas ediyor, ama yarın vereceksin.”

Son Güncelleme: 31.10.2018 21:34
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Gokhan 2018-11-11 12:59:35

Beytülmal’den bir kuruş çalanın namazı bile kılınmaz.

Avatar
Devletini seven 2018-11-07 12:23:17

Allah senden razı olsun başkan.senin gibisi gelmez.parti güdmedin.her kesimi.işinde rahat ettirdin. Bunlarda sözde çok iyi müslüman.bizim partiden değilsen.en uzaklara sürgüne.gidersin.senin ayağına su dökemezler.onlar vatandaşı.camiye gitmekle ümreye gitmekle kandırıyor.

Avatar
Gokhan 2018-11-01 19:39:23

Sen ki sana emanet edilen mallarimi satip satip yedin simdi telefonlara bile cikmiyorsun Sefa efendi yuregin varsa karsima gecsene imanin yetiyorsa hesap versene.istedigin yerde ve zamanda.iki cihanda yakana yapisicam senin fitil fitil burnundan gelecek

Avatar
İSMAİL 2018-11-01 12:08:07

Buradan sallayanlara cevap olsun.ulan hiç utanıp sıkılmıyorsunuz değilmi sahte müslümanlar.ulan velevki sefa çaldı uılan siz hırsızlara rahmet okutup tarih yazdınız.her gün sayfalarca kityap yazzılır akp talanından.zübükler.

Avatar
hacı 2018-11-01 11:19:33

Allah var İzmit liler olarak sussuzluk çekmiyorsak Sefa Sirmen sayesindedir..Allah razı olsun şehrimize büyük emekleri ve eserleri vardır.

Avatar
Gokhan niya 2018-11-01 11:01:18

Illaki yalakami olmak lazim yorumlarin yayinlanmasi icin sayin editor!

Avatar
Unutmadık o günleri 2018-11-01 10:23:32

Kocaelispor olmasaydı seni kimse tanımıyordu, kullandın ve attın.Para bitince 15 yıllık görev süren bitmeden 1.5 yıl önce Ankaraya kaçtın...Belediyeyi .H.Erenkayaya vekalet verdin,kulübü de verdin ama almak istemedi,zoraki aldı 1 yıl sonra o da kaçtı.Çünkü kulüpte delikli 1 kuruş dahi bırakmadınız...Hadi şimdi yandan yandan.........

Avatar
Müteahhit Kafa 2018-11-01 10:14:45

860 milyon dolara Yuvacık barajını yaptın devleti soydun.Sakarya Akyazıda Ballıkaya barajı bitmek üzere, Kocaeliye de su verecek,Yuvacık barajının 3 defa büyüğü, yapım maliyeti 189 milyon dolar,buyur burdan yak Sefa.

Avatar
Bora Zan 2018-11-01 10:11:03

Biz 2.5 milyar harcadık onlar 25 milyar demiş MÜTEAHHİT Bey...Sen o parayı sadece İZMİT BÜYÜKŞEHİR için harcadın onlar KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR için..Bugünkü haliyle İzmit 360 bin kişi,KOCAELİ 1.930.000 kişi...İzmit avuç içi kadar yer, Kocaeli 3.505 km2 alana hizmet gitti,yol,köprü,battı çıktı,üst geçitler,yeni alt yapı vs.......

Avatar
reis 2018-11-01 09:51:08

hesap zamanı geldi sadece bizden olanlara yapmış olduğunuz kayırmacılık.. diğerlerine tanımadığınız yaşam hakkı ... çalışan memurlarınıza işçilerinize bile çektirdikleriniz hele o ilhan bayram şimdi hesap zamanı bizim eşlerimizi dağa taşa otobüş terminallerine sürgüne gönderip emekliliğe zorladılar ya yendi eşi hala belediyede 60 yaşına gelmiş ona dokunmadınız ya sekreteriniz çoktan emekliliği gelmiş onlara dokunmadınız ya şimdi hesap zamanı bizlere yaptıklarınızın hesabını bu seçimde Allaha karşı işlediğiniz harımın halkkın hesabını cehennemde vereceksiniz ... keser döndü sap döndü... gün geldi hesap döndü .. ama siz ne anlarsınız aldığınız abdestle cenabet gezmekten kurtulduğunuz suyu barajda toplayan adama hapis yatırdınız yazıklar olsun

Avatar
Gokhan niya 2018-11-01 04:44:07

O kul hakki var ya kul hakki asla helal etmiyorum sana Sefa benim baba yadigari malimi sattin parasini yediniz ailecek.ama cennnet de cehennem de bu dunyada.bana ve aileme sen de yaptiklarinin hesabini vereceksin!

Avatar
izmitli 2018-10-31 22:49:34

Allah razı olsun sırmen bey bılıyoruz korkuyoruz Allah bır gun hesabı soracak bunlara

Avatar
Yoruk oguz 2018-10-31 21:49:55

Senden Allah razı olsun bu şehrin çocuklarına iş verdin hakklnl helal et bizler senin arkanda duramadlk ama unutma bir gün can vaeme lazımsa bu yoruk senin için can verir BUYUK BASKAN CAN ULUSOYU hiç unutmadım mekanl cennet olsun ABİLERİN en güzeli saygllarllmla cop

Avatar
İzmitli 2018-10-31 21:44:28

Seçmen Halka sürekli yalan konuşan AKP'illetine inanmamalı artık,Ülke yağmacılara yem edilmemeli ve Türk olmaktan,Türklükten rahatsız olan bir iktidar var...72 milleti bir araya getirmiş Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve ''Ne mutlu Türküm diyene'' çatısı altında birlikte kardeşçe yaşayan bir Türk Milleti oluşmuş...

Bizi sürekli kan akan ortadoğu ülkeleri gibi bölüp parçalamak istiyorlar,çünkü kapalı kapılar arkasında sözler verdiler...Ülkenin fabrikaları ve kurumları satılıp yağmalandı!..esarete doğru gidiyoruz artık lütfen herkes her vatansever gerçekleri görsün çünkü başka Türkiye yok.

Avatar
İzmitli 4/ Efsane Başkan 2018-10-31 21:39:28

Bu kuruma gelmeden maaş alan Danışmanlar,Başka yerlerde çalışanlar varmış...

Büyükşehir ve Kurumlarında yandaş politikası uygulanıyormuş!
Bu kuruma gelmeden maaş alan Danışmanlar,Başka yerlerde çalışanlar varmış...

Büyükşehir ve Kurumlarında yandaş politikası uygulanıyormuş!Kıdem yılı falan yalan olmuş yandaş olanlara daha yüksek yevmiye maaş veriliyormuş,adalet ve liyakat mekanizması işlemiyormuş.

Fetö ile mücadelede yalanmış hala fetöcüler varmış Büyükşehir ve Kurumlarında!
Zaten Kocaelide muhterem hocalarına Amerikaya gidenler konuşuluyor ve siyasi ayağı yok denilmesi artık hikaye olarak geliyor insanlara.
Hoca efendiye gidenler içinde AKP'li Belediye başkanları,Daire başkanlarıda varmış.
Halk artık bu yalancı AKP'li asalaklara kanmamalı.

Avatar
İzmitli 4/ Efsane Başkan 2018-10-31 21:32:13

Ve gelinen noktada SİRMEN suçlu bulundu cezaevine gönderildi.

İnsan olun,insan fakat biz kime ne anlatıyoruz;Ülke sona doğru gidiyor AKP'illeti sayesinde!
Asıl hırsızlık,yolsuzluk ve yağmacılık AKP'li Belediyelerde...rüşvetler havada uçuşuyor üst düzeyde bile rüşvet çarkı dönüyormuş...herkes anlatıyor zaten rüşvet vermeden iş alamadıklarını...
Devletin kamunun malını kendi malları gibi kullanıyorlarmış KARAOSMANOĞLU'nun Lüks makam arabalarını İZAYDAŞ'alıyormuş...en son alınan Jeepi Mercedesi beğenmemiş KARAOSMANOĞLU başka bir Jeep Audi Q7 full altırtmış...Audi A8 Long ful donanım aracıda İZAYDAŞ'almış...daha öncesinde alınan Mercedeslerden biri kaza yapılarak pert olmuş aynı model 300 Sel Mercedes almışlar sessiz sedasız...en son uçakta almış İZAYDAŞ'KARAOSMANOĞLU'na.
Ailesinin kullandığı VIP'araç dahi İZAYDAŞ'tarafından sağlanıyormuş,Büyükşehir Belediyesinde kullanılan kiralık araçların fatura bedelide bu kuruma ödettiriliyormuş...
Bu kuruma gelmeden maaş alan Danışmanlar,Başka yer--

Avatar
İzmitli 3/ Efsane Başkan 2018-10-31 21:29:42

VAPUR SEFERLERİ-VAPUR İSKELESİ ve MARİNA,İTFAİYE TEŞKİLATININ MODERNİZASYONU,OTOBÜS İŞLETMESİNİN MODERNİZASYONU,TRANVAYDA SİRMEN DÖNEMİ PROJESİDİR...vs. akla gelmeyen yazmakla buraya sığmayacak bir çok proje ve Sosyal hizmetler yapılmıştır.
Bugünkü Kent Konut zarar ediyor;SİRMEN'döneminde Sosyal Belediyeciliğin eserleri Yahya Kaptan ve Yuvam Akarca konut projeleri yapıldı...bunun temelinide atan Sayın Sefa SİRMEN' ve ekibidir.
İZGAZ davasında Fetöcü savcılarla hareket edildi neymiş vananın cıvatası paslanmışmış,adama buradan kulp taktılar!
Ya sonra,100 milyon Dolar civarında bir paraya yapılan doğalgaz sistemi büyüdü büyüdü.
AKPli Belediye yamyam haramzadeler İzgazı 600 milyon dolara sattı.

Büyükşehir belediyesi bu satışla çok büyük kar ederken SİRMEN'ise kamuyu zarara uğratmakla suçlandı.Defalarca beraat kararı verildi.Ama ne hikmetse her seçin öncesi Yuvacık Barajı ile birlikte yeniden İzgaz davası gündeme geldi,daha doğrusu getirildi. Ve gelinen noktada SİRMEN suçlu bulundu ce--

Avatar
İzmitli 2/ Efsane Başkan 2018-10-31 21:27:01

Bu zorluklara rağmen Belediyeye gelir getiren kurumları oluşturabilmişlerdir;İZGAZ,İSU,İZAYDAŞ,YUVACIK BARAJI,ATIK SU ARITMA TESİSLERİ,EVSEL ÇÖP DÜZENLİ DEPOLAMA ALANLARI,DERE İSLAHLARI,İSTİNAT DUVARLARI,YAYA ÜST GEÇİTLERİ,HALK EVİ BALIKÇILAR ÇARŞISI,HALK EVİ PİŞMANİYECİLER ÇARŞISI,İÇME SUYU İSALE HATLARI,ÜNİBEL,KADIN DOĞUM HASTANESİ,ÖĞRENCİ YURTLARI,OTOGAR,BELSA PLAZA ALIŞ-VERİŞ MERKEZİ ve BELEDİYE BİNASI,NCİTY AVM,FUAR ALANI,BEĞENDİK ALIŞ-VERİŞ MERKEZİ(Eski çöplüktü burası),KAPALI PAZAR YERLERİ,YER ALTI ve YER ÜSTÜ OTOPARKLAR,PARK ve MEYDANLAR,TREN YOLUNUN ŞEHİR İÇİNDEN KALKMASINI SAĞLAMAK ve YÜRÜYÜŞ YOLU PROJESİ,KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ve UMUTTEPE YERLEŞKESİ,SANAYİ SİTELERİ,GALERİCİLER SİTESİ,ANTİKKAPI RESTORAN DÜĞÜN SALONU ve TURİZM İŞLETMESİ,ALTINNAL OTEL (Akp tarafından satıldı),Bugünkü BELDE AŞ.nin temelleride o zaman atıldı Belediyenin dikim evi vardı),BELEDİYE İŞHANI,LEYLA ATAKAN KÜLTÜR MERKEZİ,İLK 5 YILDIZLI OTEL,MARİNA BALIK RESTORANLARI,VAPUR SEFERLERİ-VAPUR İSKELESİ ve MARİ--

Avatar
İzmitli1/Efsane Başkan 2018-10-31 21:24:35

Sayın Sefa SİRMEN'e dil uzatanın dili yanar...SİRMEN ve ekibi yokluklar içinde,bu kadar şimdiki gibi kanunlarla Belediye gelirleri arttırılmamışken Türkiyede ilk ve büyük projelere imza attılar...ve iktidar belediyesi değilken başarılı oldular.

Başarılı bir Belediyecilik sergilediler...AKP'li asalaklar bu ülkenin sırtındaki çıbanlar!