banner960
banner981

Bu ülkede artık tuz kokmak üzere.

Menfaat uğruna kör tuttuğunu öpüyor.

Sözüm ona “Emek mücadelesi” veren sendikalar mafyalarla yarışır hale geldi.

Asıl amacı işçilerin ekonomik ve demokratik haklarını savunmak olan;

Ve yasalarla güvence altına alınan sendikalar yavaş yavaş amacından sapmaya başladı.

İşçilerin haklarını aramak için örgütlü mücadele verme iddiasında olan sendikalar ne yazık ki güven noktasından hızla uzaklaşıyor.

***

AKP iktidarıyla birlikte güçlü sendikaların yerine kurulan ve tek alternatif olarak işçiye dayatılan sarı sendikalar sadece siyasete hizmet etti.

Diğerleri ise zamanla etkinliğini yitirdi.

Örgütlü sendikal mücadelenin izlerinin dahi kalmadığı noktada genel başkanı Kocaeli’li olan Lastik İş Sendikası hepimizin haklı gururu oldu.

Genel Başkan rahmetli Abdullah Karacan’ın yoktan var ettiği Lastik İş Sendikası, işçiyi hep en öne koyarak hareket etti.

İşçinin mutlu olduğu yerde sendika da gücüne güç kattı.

Kısa sürede gerek işçinin aldığı ücret bakımından, gerekse sendikanın öz sermaye bakımından kendinden çok daha büyük sendikalarla yarışır hale geldi.

Ama sonra o talihsiz olay yaşandı.

Abdullah Karacan kendi silahıyla bir işçi tarafından öldürüldü.

***

Karacan’ın ölümünün ardından hakkında pek çok iddia ortaya atıldı.

İddiaların hepsine yalan veya yanlış demek doğru bir yaklaşım değil.

Karacan’ın mal varlığı listesinin abartıldığını düşünsem de tamamının yanlış olduğuna inanmam mümkün değil.

Ancak bizim konumuz bu değil.

Ölmüş bir insanın arkasından devri sabık yapmak bize düşmez.

O sendikanın kendi içindeki problemi olmalı.

Ama görüyoruz ki onların derdi çok başka…

***

Abdullah Karacan’ın vefatının ardından ortaya çıkan “mirasyedi akrabalar” türündeki kişiler

Pastadan pay kapmak uğruna rezil bir görüntü sergiliyor.

Yeni başkan Alaaddin Sarı ve yönetimini devirmek için amansız bir mücadele var.

Bu mücadele kapsamında ise en önemli silahları basın kuruluşları oluyor.

Ellerinde evraklarla kapı kapı dolaşan Yusuf Bayraktar ve ekibi ne yazık ki ilk düğmeyi ters ilikledi.

***

Diyeceksiniz ki Alaadin Sarı da basını tek tek dolaştı.

Evet doğru.

Ama Lastik İş Genel Başkanı sıfatıyla basın turunu alenen yaptı.

Bizimle olan biten ne varsa paylaştı.

Ha, kendi cephesinden anlattı diyebilirsiniz, doğru.

Ancak böyle yapması normal değil mi?

Sizce Genel Başkan sıfatıyla basına açık açık konuşan Alaaddin Sarı mı;

Yoksa basını tetikçi gibi görüp araya adam koyup el atından evrak paslayıp ait olduğu sendikayı karalamaya çalışan şube başkanı mı?

Hangisi daha cesur ve hangisi daha reel? Siz olsanız hangisini muhatap alırsınız?

***

Basının karşısına geçipte olan biteni şeffaf biçimde anlatacak cesareti olmayanların kalemşörlüğünü yapacak değiliz.

O yüzden Yusuf Bayraktar ne anlatırsa anlatsın ne delil sunarsa sunsun samimi gelmiyor.

Günlerdir kamuoyunun dikkatini çekmek için bir kısım medya ile dirsek temasında olan Bayraktar dün akşam muştalı saldırıya uğradı.

Haber muhabirimize o an ulaştı.

Fotoğraflara baktık, anında saldırıyı haberleştirdik.

Herkes gibi benim aklıma gelen ilk şey, Lastik İş Sendikası Genel Başkanı ile olan düellosu oldu.

Çünkü düz mantık bunu gerektiriyordu.

Yusuf Bayraktar’a genel merkez tarafından göz dağı verilmiş olabilir veya onların destekçilerinden birileri bunu kendine vazife edinmiş olabilir dedik.

***

Kısa bir süre sonra Bayraktar’ın, bizim bu düşüncemizi destekleyen açıklaması yayımlandı.

Hatta direk isim verdi.

“Beni hedef tahtasına koyanlar sendikanın Genel Başkanı Alaaddin Sarı ve genel merkez yöneticileri Necdet Ulusoy ile Alperen Şakacı'dır” dedi.

Yusuf Bayraktar’ın bu açıklamasının ardından savcılık harekete geçti mi, bilmiyorum.

Çünkü düpedüz Alaaddin Sarı’yı azmettirici olarak adres gösterdi.

Düşünüyorum, gerçekten yaptırmış olabilirler mi?

Sonra vazgeçiyorum.

Yusuf Bayraktar tam da böyle zannedileceğini biliyordu, belki bu oyunu kendi bile kurgulamış olabilir diyorum.

***

Ve işin içinden çıkamadım.

Bu çokta derdim değil açıkçası.

Ama iyi kötü bir iş yapıyoruz.

Kamuoyunu doğru bilgilendirmeye çalışıyoruz.

Bunu yaparken bir tarafın sesi olmak istemiyoruz.

***

Hepsinden öteye kafamı kurcalayan asıl soru şu!

Bu sendikada ne var da kavga bitmiyor?

Bu neyin yarışı? Emeğin mi, rantın mı?

Rahmetli Karacan bir sohbetimizde şöyle demişti:

“Ben ölürsem sendika da ölür. Bunlar mirasyedi gibi ne var ne yok hepsini tüketirler” demişti.

Galiba Lastik İş sonun başlangıcında.

Benim aklıma başka bir şey gelmiyor.

Bir kere yara almaya görsün, gerisi çorap söküğü gibi gelir.

Alaaddin Sarı bu işi nasıl toparlar veya toparlayabilir mi bilemiyorum.

***

Dünkü olayı hafife alamıyorum.

Sendika şube başkanı saldırıya uğruyor ve çok rahat biçimde genel başkanının adını veriyor.

Bu nasıl sendikacılık söyler misiniz? Emeğini sömürdüğünüz işçiden de mi utanmıyorsunuz?

Yusuf Bayraktar yaptıklarıyla, takındığı tavır ile sendikaya zarar veriyorsa bunun bir yaptırımı olmalı.

Sonuçta sendikaların kendi içinde mutlaka bir tüzüğü vardır.

Yoksa önüne gelen birbirini indirsin, koltuğa geçsin, oh ne ala memleket.


 


 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Pirelli akceviz 2019-09-12 02:51:20

Pirelli ci arkadaş çok doğruysan önce kimsin onu söyle yazdıkların burda konuyla alakalı bi mevzumu şikayetin varsa fabrika temsilcileri var gidersin çatışırsın makinama konuşursun ama emin ol o adetleri sen yapmışsındır sendikayla yönetime tüm temsilcilere zan edip kimseyi suçlu edemezsin merak etmeyin ilk sözleşmede inanıyorum başkan aladdin abi de yönetimide kendini herkesten çok öne koyacak işçinin hakkınıda alacak ozaman çeneniz kapanır asıl para yönetime laf atanlara ac köleliğinden neler yaptırıyo aladdin başkanın gezdiği arabayı da sade hayatınıza alem biliyo herşeyden feragat edip sendikasına toplamaya çalışıyo istese çeker gider olan sana Bana olur nankör olmayın sikintisi olan gitsin kapısına konuşsun kimseyi daha çevirmedi burda konuşup sendikayı kişileri yönetimi kötüleyip daha fazla zarar vermeyin.

Avatar
Pirelli 2019-09-12 01:41:41

İzmit çocuğu yorumun tam isabet.

Avatar
Vatandas 2019-09-12 01:13:42

Cht ye cevaben biz iscileri memurla karıstirma bu islerde yeni oldugun belli memurlarda sendika aidatini devlet iscilerde bir gunluk isci yevmiyesi olsrak isciden kesilir bordrona bak gorursun insAllah lastikciler umdugunuz gibi olur temennimiz yilbasinda tis var fikirleriniz degismez tis imzalaninca bizlerde sizleri örnek gösteririz baskan böyle olur iste diyebiliriz temennimiz bu ne diyelim

Avatar
Selçuk 2019-09-12 00:46:51

Herkes hakkettiğini yaşar. Arkadaşlar. 2008 de sendikanın listelendiği işverenin işden çıkartığı bir işci olarak bunların ne bok olduğunu o zamanda anlatmaya çalıştık işçi arkadaşlar ama rant ve korku herşeyin önüne geçmişi o zaman ve son zamanlarda yaşanan olayrara bakılınca her şey ordata kimsenin ahı kimsede kalmaz.hep beraber izliyoruz. Patlamış mısırımı yerken

Avatar
KOMANDO 2019-09-11 19:43:46

Alaattin SARI Adam gibi adamdır.Sabredin bütün sıkıntıları çözecek tecrübe ve bilgiye sahiptir.Ben şahsen Alaattin Sarıyı sendika için büyük şans olarak görüyorum.Işçi akıllı olacak başkanın arkasında durması lazım.Başka arayışlara girmek sendikanın sonu olur.

Avatar
İşçi 2019-09-11 19:11:26

Siz hala bunların tek derdinin koltuk ve çıkar olduğunu anlamadınız mı işçiyi düşünen kim ya şuraya bak resmen mafyacılık oynuyor adamlar o onu dövdüryo bilmem ne hala bunların peşinde işçi kardeşlerim var fabrikalarda bunlar olmasın emin olun herşey daha iyi olur bunlar işçi sendikası değil çünkü bunlar kan emici çıkarcı çakallar hep sow peşindeler

Avatar
İzmit çocuğu 2019-09-11 17:32:30

vahdettin Başkanı arkarasından vuran Karacan nemrut gibi kendi askeri, kendi silahıyla tarlaya gitmiştir,kendine muhalefet olanları fabrikada temsilcileriyle beraber dövüp, işverene bu adamlar pürüz sözleşmelerde bu adamlar varken istediğiniz şartları kabul edemem işten atın deyip, her işçi alımında kendisine sadakat karşılığı, gambazcılık dahil, hertürlü badana fırça karşılığı,, kadroya alınır. İlahi adalet ergeç tecelli eder, hak yiyen belasını bulsun.sözleşmede zam yerine borç para alan adam, fort yetişti maaşlara, hep rüzgar, dayak yiyen yusuf sözleşme bitimi basın açıklamalarında arka saftlara geçip bağıran laaannn diye koyun güdüyordu, dayağı yiyince nasılda güzelleşmiş

Avatar
Fatih özkaradeniz 2019-09-11 15:14:31

Sayın Aysun hanım kimliğimi açıklıyorum kimsedende çekinmiyorum Alattin sarı genel başkanımız sendikanın koltuk sevdasında değil Türkiye de işçilerin daha refah bir ortamda çalışması ve daha ilerki günleri düşünerek haraket etmektedir işçi kardeşlerini düşünerek ve işçi kardeşleri başkanını seçmiş ve sevmiştir bu şekilde yada daha farklı olaylarla başkanımıza lekelemeler olacaktır başkanımız profesyonelce bu tarz olayları ciddiye bile almadan görevini en iyi şekilde yapmaya devam edecektir bizlerde her zaman başkanımızın ve sendikamızın yanında olacağız
Sizin de söylediğiniz gibi malum kişinin yapacağı beyanatlar açıklamalar bizlere de hiç inandırıcı gelmiyor sizlerden de tek ricam ALATTİN SARI bu işçi için çalışıyor bu işçi de Kocaeli’nin vizyonu için çalışıyor bu sendika da bu işçide ve Kocaeli de bir AİLE dir ve hep öyle kalacak bizlerde her zaman sendikamızın yanında olacağız ihanet edenlerden kurtulup
Bayraktar artık boşa kürek çekmeyi bırakıp yaptıklarının sonuçu olarak görevine son vermeli ve lastik iş ailesi yine huzura kavuşmalı saygılar dilerim

Avatar
M.Ali.Paşa 2019-09-11 14:26:24

Arslan vadiyi terk edince kurtlar başarmış yerse lokantısı işçi değil ortaynal qibisiniz hadi erkeksiniz bırakın qidin işinizi ekmek yediğiniz yere vırtlıyorsunuz etek qiyin emekçiyim işçiyim diyenler hanginiz gelse bu dümenler olucak aslı var yada yok siyaset kolktuk böle ama ibneliği bırakın adam olun destek olun köstek deyil sendika gidrse herkez qider çoluğu çoçuğu ailesi olan insanlar varrr

Avatar
Cht 2019-09-11 13:47:07

Yorumlara baktim isci yovmiyesinden kesilen sendika aydatinin aslinda kendinden degil de isverenden alindigini bile bilmiyor yazik. İste Aladdin Sari baskanin anlatmak istedigi olay. Egitim egitim egitim. Guzel seyler olacak insAllah deniz dalgalanmadan durulmaz. Sendikamizin her zaman arkasindayiz mevcut yonetiminde.

Avatar
Cvp 2019-09-11 10:53:13

Rahmetli ölüncemi adam oldun aklina geldii bayraktar sonra isci distuyum diyosun sozlesme zamani biyerlerin oynuyoo yaptin yanliss emege saygin yokk sen o makama gelsende bi abdullah karacan olamazsinnn kimsede olamazzzz baskan alaatin saridi bubole

Avatar
Vatandaş 2019-09-11 00:06:35

Artık sendikalar iscinin hakkinı savunan degil koltukları icin birbirleriyle savasan insanlar haline geldiler.yazık her ay kesilen bir yevmiyeye haram zıkkim olsun hepsine .bu vaziyette sendika olmayan isyerleri daha iyi sartlarda calisip daha iyi zam alıyorlar .tiyita ile fordu kıyaslayın .bakın tüpraş ta imzalanan tis anlasmasina son yüzyılın en kötü tis anlasması sizlere soruyorum tuprasta sendika olmasaydı isveren isciye daha kötü ne yapabilirdi. Butun sendikaların amacı kendi menfaatleri isci emwkci degil arkadaslar..

Avatar
Pirelli 2019-09-11 00:02:20

aladdin sarı ben yusufçu değilim senin safında da değilim asla olmamda ikinizdr birbiriniz den betersin bu saldırırnın altında senin olduğuna adım kadar da eminim bak benden sana bir akıl bunun gibi boş beleş işlerle uğraşçana işçiyle ilgilen fabrikalarda işçilerin anası ağlıyor sayılar adatler yükseliyor sen ağzını açmıyorsun gazete şov peşindesin bence yönetiminle bşrlikte derhal istifa et sendiyı mahfettin benim alın yerimi yiyorsun hakkımı helal etmiyorum çoluğundan çoçugundan çıksın

Avatar
Ersoy Kandemir 2019-09-10 23:53:56

Adamı öldürdüler göz göre,hayatta iken tek kelime konuşamamış namertler şimdi ileri geri konuşuyor!Benim hayatta en sinir olduğum şeylerden biri namertliktir,namertliğin çok farklı tabirleri vardır,bu ülkede bir insan sağken güçlüyken ağzını açmayanların o kişi rahmetli olduktan sonra envai çeşit iddiaları atması korkaklığın namussuzluğun tepe noktasıdır,bu memlekette dahil dünyada da aynı sorun vardır,mertlik insan olmanın en büyük erdemlerindendir,zatın öldürülmesi bana göre büyük bir oyunun ilk sahnesi olup,zamanında da konuşmamış olup şimdi iddalarda bulunanlara sesleniyorum namertçe yaşamaya devam edin!

Avatar
Can kardeş 2019-09-10 23:44:25

Lastik iş Genel Başkanı Alaaddin Sarı bu işi en iyi şekilde
Halledecek kabiliyette biri olup olmadığını Lastik işçisi en iyi cevabı veriyor.. Güveniyor, en zor zamanda bitti gitti denilirken sendika toparlandı. İşte tam burada saldırılar başladı..Onlar kim mi diyorsunuz ; Lastik işçisine sorun anlatsın

Avatar
Vatandaş 2019-09-10 22:53:56

Sendikanın şube başkanı saldırıya uğramış genel merkez niye sahip çıkmıyor ziyaret etmiyor olayı araştırtmıyor bu garipliği yazacağınıza çelişkili ifadeleriniz var tuz yeni mi koktu yıllar önceden kokmuştu

Avatar
Lastik işçisi 2019-09-10 22:37:07

Çok güzel bir yazı tebrik ederim. Herkes kendi koltuğunun peşinde fabrikanın içinde işçiye çok büyük baskı var dayatmalar var işten çıkarılmalar iş veren tarafından tehtitler var. İşçinin hakkını korumakla görevli en alttan en üstte sendika yetkilileri düşmüş koltuklarının peşine ben bir işçi olarak fabrikada seçim istiyorum seçim olursa rekabet olur rant biter herkes herkesin adamı sarı geldiği günden beri eşitlikten bahsediyor ama fabrika içinde hiç birşey eşit değil bunu işçiler biliyor gazete gazete gezmek yerine fabrika fabrika gezmesini istiyoruz işçinin yanında olması lazım önümüzde toplu sözleşme var! Fabrika içinde gezen temsilci yönetici istiyoruz!!!

Avatar
bosver 2019-09-10 21:18:52

Kocaman lastik iş sendikasını bu hallere düşüren işçiler değil yönetimde ve yönetimin ayakciligini yapanlardir

Avatar
KORAY 2019-09-10 19:18:08

LASTİK İŞ KASASINA HER AY GİREN PARA HEPSİNİN AKLINI BAŞINDAN ALIYOR ......RANT KAVGASI ARTIK ALENİ YAPILIYOR .....YAZIK BU İŞÇİYE HER AY O AİDATI HAK ETMEYEN BİR SENDİKAYA MECBURİ PARA ÖDÜYOR.....

Avatar
Asıl konu adaletli olmamak 2019-09-10 18:43:12

Sizin yazınızda anlaşılıyor kimse hak aramasın. Temsil ettiği kurumun hakkını korumasın. Soruyorum size çiğ yemeyen insanın karnı ağırır mı. Neden gazanfer. Önvural ın ifadesi çıktık tan sonra saldırılar başladı işler çirkinleşti. Bırakın mahkeme karar versin haklı haksız. Ne bu saldırganlık. Ki ne şikayette ne ifadede Karacan ismi geçmemişken neden bu Karacan ı siper etmek.

banner354

banner846

banner820

banner482

banner599

banner328

banner921