banner1046
banner1038
19 Mart 2020 Perşembe 12:44
Lastik İş üretime devam dedi!

Bugün Tryp By Windham Otel’de Lastik İş Sendikası ve Goodyear arasında toplu iş sözleşmesi görüşmeleri gerçekleşti. Basına kapalı gerçekleşen görüşmeler ardından açıklama yapan Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Aladdin Sarı şu sözleri kaydetti:”Görüşmelerde 2 madde geçtik. Bunlardan biri ikramiye maddesi, ikincisi iktisadi güvenlik maddesi ile ilgili. Genel itibari ile zam ve parasal konular görüşülmedi, gündemimiz korona oldu.

BORSA DEĞERİ YÜZDE 5’E DÜŞTÜ

Goodyear dünya genelinde üretimin durduğu yerlerden. Borsa’da yüzde 30 olan değerleri yüzde 5 e kadar düştü. Virüsün genel itibari ile ekonomiye yansımaları böyle. Önümüzdeki süreçte neler yaşanacağını bilmiyoruz. Dün Cumhurbaşkanımızın açıkladığı paketin devam edeceğine inanıyoruz. Tabi böyle bir kriz aşamasında açıklanan paketle kıyasladığımızda piyasayı hareketlendirecek bir yapı mıdır? Bunu söylemek imkansız. Önümüzdeki süreçte de olmayacağı anlamına gelmez.

GENÇ NÜFUSA SAHİP OLMAMIZ ÖNEMLİ

Coğrafi olarak ve genç bir nüfusa sahip olmamız önemli. Gelişmiş ülkelerde yaşlılara yapılan uygulamaları görüyoruz. Biz bu krizden dünya eksenine göre daha iyi bir şekilde çıkacağız. Biz Türk’üz bize bir şey olmaz anlamında demiyorum.

ÜRETİM DEVAM EDECEK

Önemli olan insan sağlığı. Her bir paket açıklaması istikrarsızlığı getirebilir. Olağanüstü bir süreçten geçiyoruz. Üretim devam edecek. Bir çalışma şartı uygulanması gerekiyor. Zaman içerisinde üretim ile ilgi farklı uygulamalar olabilir. Üretim olmalı, piyasa hareket etmeli. Toplu sözleşme süreci devam edecektir. Bu süreci dondurma gibi bir şey olamaz ama süreç uzayabilir.”

Son Güncelleme: 19.03.2020 14:07
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Bekir 2020-03-20 08:47:20

Burda bakiyorumda sendikayi baya bi eleştirenler olmuş..Biz senelerdir eleştiriyoruz şimdimi akliniza geldi?Bu koltuklarda oturan temsilcilerin hiç biri seçimle gelmedi..Genel başkan şeffafliktan bahsediyor ama çevresindeki hiç bir adam seçilmedi..Biz bu seçilmemiş temsilcileri istemiyoruz..Öncedende söyluyorduk şimdide söylüyoruz seçim yapin kardeşim seçim..Yapinda görün bakalim 1 temsilci seçibiliyormu..Bu adamlardan hakkinizi savunmasini bekliyorsunuz komik olmayin kapali kapilar ardinda işverenle danişikli dövüş yaptiginizi herkes biliyor..Onun için ete püfe senelerdir işcinin hakkini yiyip fabrikalari keyfe durdurup işcinin senelik izinlerini yiyen sisteme karşi çikmayanlar böyle bir ortamda fabrikanin durdurmalarini beklemeyin..işverenin keyfi gelicek işcinin izinlerini yemek için kişin duruş yapicak...Anlayin artik bunlardan hiç birşey olmaz!AMİR MEMUR EVDE İŞÇI FABRIKADA!!!!!

Avatar
Brisa 2020-03-20 07:14:58

kaç görüşme oldu parasal konu yok eylem yok vah vah oyuncak olmuş

Avatar
Asım Ali 2020-03-20 01:29:48

Virüs olayı tamamen işveren ve hükümetin inisiyatifinde sendika sadece fikrini belirtir ve uygulamada ki sıkıntı olursa müdahale eder
Sözleşme öncesi doğru adım sendikanın uzak durması ve hatta yorum dahi yapmaması topu işveren ve hükümeten atması gerekiyor. .bizene Goodyearın hisse senedinden bizim sekerimiz düşüyor başkan virüs var para yok huzur yok isyerlerinde baskı var herkes rahatsız istirahat li zorunlu gibi mesai ye tehditle çağrılıyor insanlar

Avatar
İşçi 2020-03-19 23:14:06

15 senedir işveren sendikasi olmuş secmedigi delege secmedigim temsilci secmedigim başkan 15 senedir duzen böyle

Avatar
Pirellici 2020-03-19 23:13:15

Sözleşme zamanı adamlar seni kaale almıyor. Maddi konuşarda bir teklif yok senHala üretim devam diyorsun. Senden sendika başkanı olmaz. Bu daha iyi günlerimiz. Eskiyi arayacağız sayende

Avatar
Mutlu 2020-03-19 22:45:49

Bu sendikaya güvenimiz azdi,onuda bitirdiler.Böyle bir ortamda bu fabrikalarin nasil çalişmasina izin verdiriyorsunuz??Başkanin açiklamalarina bakin goodyearin hisseleri düşmüş onu dile getiriyor...Başkan bu milletin çoluğu çoçuğu var bu insanlara bu virüs bulaşirsa napicaksiniz??Devletin tüm kurumlari bas bas bağiriyor evden çikmayin diye..YAZIKLAR OLSUN SİZE!!!

Avatar
Prometeon 2020-03-19 19:18:04

Sarı sana sadece gülüyorum iş as adalet sarıya emanetmis sen kim oluyorsun ki bu kadar aciz bir sendika başkanı mi olur fabrikalarda insanlar korkudan ağzını açamıyor işten atılırım kaygısı işçilerden kestigin 200 küsür para ile güzel harcama yapabiliyormusun söylesene altında araba mazotu işçi ödesin faturani işçi ödesin ne güzel dünya değil mi?? Fabrikada tek bir seveni olmayan alperen gibi insanları aldin yanına istediğiniz gibi at koşturun ayıptır günahtır. ..

Avatar
Emekli 2020-03-19 18:29:31

Fabrikalarda toplu giriş toplu çıkış yemekler bir arada çaylar bir arada birinin olmesimi gerekiyor başkan öldükten sonra kıymeti yok Allah yardımcınız olsun

Avatar
Lstk 2020-03-19 18:26:20

Yaa arkadaşlar cumhurbaskani cikiyor diyorki calisilacak uretime devam.edilecek siz tutmusunuz sendika durdursun ya biraz kafayi calistirin sendika uretim hemen durmali dese sozlesme zamanindayiz isveren diyecekki ben durdum zarar ettim.magduru oynayacak baskan dogru bir politika uyguluyor.kaldiki sendikalarin grev disinda uretimi durdurma gibi luksu yok

Avatar
Kaya toydar 2020-03-19 17:37:27

Yaaww heee heeee

Avatar
Goodyear 2020-03-19 17:08:05

Sendika olmuş işveren sendikası. Tüm işçi arkadaşlara hayırlı olsun.

Avatar
Sıradan biri 2020-03-19 16:40:34

Ben sendikanın rahmetli karacandan sonra bukadar aciz kaldığını ilk oturumda anlamıştım işveren veriyor ayarı vAllahi tebrik ediyorum ondan sonra tuzu kuru bazı arkadaşlarda hala savsaklamaya devam ediyor bizden kestiginiz aidatlar haram olsun sendikayı istemiyoruz

Avatar
Biz insan değilmiyiz. 2020-03-19 15:08:37

Goodyear sakaryada beyaz yakalar uzaktan çalışcakmış evden. işçiyse toplu şekilde çalışmaya devam bu işçiye saygısızlık terbiyesizlik insan yerine koymamaktır.sendikada ezikliğe devam etsin yazıklar olsun toyota da sendika yok bizde var bilmem anlatabildimmi.

Avatar
Brisa 2020-03-19 13:59:23

Sarı sende gel bizimle çalış

Avatar
işçi 2020-03-19 13:58:30

fabrikalara bulaştığında da bu kadar kolay konuşabilirsiniz umarım. insanların akılları ailelerinde başka bişey düşünemez konuşamaz olduk. çok etkisizsiniz avantajlı olduğuunuz durumda bile sesinizi çıkartamıyorsunuz. şakşakcılarınızdan olup biten durumu göremiyorsunuz.

Avatar
Sakaryali 2020-03-19 13:27:35

İşçi insan değil zaten, herkes çok tedirgin iş kazalarının arkası kesilmez, işçiye sahip çıkın illa ki birinin virüsten ölmesi mi gerekiyor. Goodyear şu an sana muhtaç ama hiçbir hamleniz yok işverenin elinde oyuncak olduk sağolun...

Avatar