banner1046
banner1117
01 Eylül 2020 Salı 12:42
İzmit ve Kartepe’yi kokuya boğan Pakmaya’ya ceza!

Kocaeli’nin İzmit ve Kartepe ilçelerinde koku kirliliği nedeniyle şikayetlerin bitmediği Pak Gıda’ya Kocaeli Valiliği tarafından 88 bin 499 lira para cezası kesildi. Kocaeli Valiliği tarafından konuyla ilgili yapılan bilgilendirmede şu ifadeler yer aldı: “ İlimiz İzmit ve Kartepe İlçelerinde hissedilen koku kirliliği ve şikayetler üzerine, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü teknik elemanları tarafından, 30.08.2020 tarihinde saat 17:30 da, ilimiz Kartepe İlçesi Köseköy, Ankara Cd. No.277 adresinde faaliyet gösteren PAK GIDA ÜRETİM VE PAZ. A.Ş de yapılan denetimde anaerobik reaktör ünitesinin reaktör tavanında 27.08.2020 tarihinde delinme meydana geldiği, delinmeden dolayı ortama hidrojen sülfür gazı yayılımı başladığı, arızalı reaktörden sağlam reaktöre tahliyenin devam ettiği, denetim esnasında tesis içi ve yakın çevresinde rüzgara bağlı olarak koku hissedildiği tespit edilmiştir.

Söz konusu koku kirliliğine istinaden, PAK GIDA ÜRETİM VE PAZ. A.Ş ne 2872 sayılı Çevre Kanunun 20 inci maddesinin (b) maddesi gereği 88.499,00 TL İdari Para Cezası uygulanmıştır.

Tesiste arızanın giderilmesine yönelik onarım çalışmaları devam etmekte olup, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ekiplerince takip edilmektedir.”

Son Güncelleme: 01.09.2020 14:02
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Serdar duru 2020-09-04 18:11:52

İzaydaş pakmayadan daha pis koku yayiyor cevreye. IZAYDAŞ KAPATILMALIDIR..

Avatar
Mehmet 2020-09-02 15:04:39

Fabrikanın dibinde Hacı Halimde oturuyorum, artık lanet olsun bıktırdılar, taşınmayı bile düşünüyorum. Tamam üretim tesisi ekmek kapısı istihdam yeri falan filan.. sen çevrene pervasızca zarar verdikten sonra bunların hepsi boş, fabrika sahipleri vicdanlı davranması gerekiyor ve gerektiğinde cezalarında daha caydırıcı olması gerekiyor. öyle bir ceza kesecek ki devlet bir daha aklının ucuna getiremeyecek çevreye zararı.. zorla yol kapattıracaklar o olacak sonunda

Avatar
Misafir 2020-09-02 09:24:17

11 senedir Kartepe de oturuyorum Pakmaya nin kokusu hiç kesilmedi ki. Reaktör delinmiş falan filan hepsi hikaye. Maksat nabzı düşürmek. 88 bin tl ceza böyle bir mesele için komik bir rakam. Filtre taksa daha fazla ödeyecek ceza ödemek daha karlı bunlar için

Avatar
Merkez 2020-09-02 06:17:24

2 Eylül gecesi aynı koku yüzünden bütün camları kapatmak zorunda kaldık. Cezanın caydırıcı etkisi olmamış bence. Uyumak haram oldu etkili bir çözüm yolu bulmalılar

Avatar
Sıradan vatandaş 2020-09-01 17:51:26

Çöp fabrikasınada ceza yazssınlar da görelim. Oradan gül kokuları yayılıyordur onlara göre

Avatar
Izmitli 2020-09-01 14:51:40

ÇOK ŞÜKÜR YENİ VALİ SEDDAR BEY KENDİNİ GÖSTERDİ DARISI KOCAELİ NİN DİĞER SORUNLARINA

Avatar
Ersoy Kandemir 2020-09-01 14:40:22

Bugüne kadar kesilen kaçıncı ceza,engel olmazsa çözümünüz nedir?

Avatar
Kartepeli 2020-09-01 13:59:47

bu olayda ben anlamadım art niyet yok kaza olmuş ve kötü koku var ama art niyetli olan sakarya da manisada yada daha bir çok fabrikada hatta sonuçları insan canına mal olan ihmallerde dahi bu kadar hızı ve kesin hüküm neden uygulanmaz.

Avatar
Ad soyad 2020-09-01 13:38:31

88 bin lirayı 88 saniyede kazaniyordur o firma. Bize memleketimizi zindan etti. Hayattan soğudum pakmaya yüzünden. En sonunda terk edip gidicez olacağı o

banner1048

banner354

banner599

banner820