banner920
16 Ocak 2019 Çarşamba 09:56
En az yüzde 200 zam!
banner944

Türkiye’de son 1 ayda sebze-meyve fiyatlarında iyat artışları yaşandı. 1 kilo domatesin fiyatı 15, 1 kilo biberin fiyatı 13, 1 kilo fasulyenin fiyatı 20 liraya dayandı.

Yeni Şafak'ın haberine göre, çiftçilerin ortalama 3,5 TL’ye sattığı domates üretici halinden 4 TL’ye yola çıkıyor. Aynı şekilde üretici halinde alınan ve yüzde 10’u geçmeyen komisyon dahil salatalık 5,70 TL, fasulye 7 TL’den büyük şehirlere doğru yola çıkıyor. Fiyat artışları da bu 700 kilometrelik yolculukla birlikte başlıyor. Kumluca’dan ürünleri alan tüccar-komisyoncular ve zincir marketler İstanbul’da fahiş fiyatlarla satışa sunuyor.

Kaliteli domates İstanbul gibi büyükşehirlerdeki halde 10 TL, market ve pazarlarda ise 13 ile 15 lira arasında satılıyor. Üreticinin 5,70 TL’ye sattığı salatalık, İstanbul Sebze Hali’nde 8 TL, markette ise 14 TL’ye satılıyor. Yine üreticiden 7 TL’ye alınan fasulye İstanbul Sebze Hali’nde 14 TL’ye mutfağa ise 18 TL’ye giriyor.

Diğer sebzelerde de manzara değişmiyor. Antalya’dan çıkan sebzeler en az yüzde 200 zam yemeden mutfağa ulaşmıyor.

Son Güncelleme: 16.01.2019 11:34
Anahtar Kelimeler:
ZamSebzeYüzde 200 Zam
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
cumali haliloğlu @Rıza Akkoyun. 2019-01-20 03:08:03

rıza akkoyun senin yorumunu beğenmeyen 3 muhterem ya koyun ya'da okuduğunu anlamamış.

Avatar
Psiko Mustafa @Lemi 2019-01-17 10:25:32

Vatanımı da seviyorum RTE'yi de. Senin ağlamanla kimse rotasını değişmez,bizimde gözümüz,kulağımız,aklımız var....Bu sene soğan tarladan çürük çıktı, hasat azaldı onun için fiyat yükseldi,stokçu da stokladı...Bir mal piyasaya az gelirse fiyatı artar.Soğan fiyatı anormal olunca ithalat vergisi sıfırlandı, şimdi ucuzlayacak.Sen de hasedinden çatla.

Avatar
Ufaklık @Ufuk 2019-01-17 10:19:35

hep ödetiyor zaten 17 yıldır.......

Avatar
Ufuk 2019-01-16 11:56:14

Enflasyonu işsizliği zamları unutturmak için her tiyatroyu oynuyor başta tayyip erdoğan olmak üzere tüm akpliler. tayyip erdoğan Millete soktuğun zamları, vergileri, işsiz aç bıraktıpın vatan evlatları unutmaz hesabını ödetecek

Misafir Avatar
Ufaklık 2019-01-17 10:19:35 @Ufuk

hep ödetiyor zaten 17 yıldır.......

Beğenmedim! (0)
Avatar
Lemi 2019-01-16 11:44:33

çiftçiyi hain ilan eden tayyip erdoğan 1 aylık soğan sokunu da birdi şimdi soğan ithal ediyor. Anadoluda yerli çiftçiyi bitirdi tayyip erdoğan yabancı çiftçiyi zengin ediyor. Vatan haini değilsen, Türkiyeyi seviyorsan, Milleti seviyorsan, -tayyip erdoğana oy vermeyeceksin-

Misafir Avatar
Psiko Mustafa 2019-01-17 10:25:32 @Lemi

Vatanımı da seviyorum RTE'yi de. Senin ağlamanla kimse rotasını değişmez,bizimde gözümüz,kulağımız,aklımız var....Bu sene soğan tarladan çürük çıktı, hasat azaldı onun için fiyat yükseldi,stokçu da stokladı...Bir mal piyasaya az gelirse fiyatı artar.Soğan fiyatı anormal olunca ithalat vergisi sıfırlandı, şimdi ucuzlayacak.Sen de hasedinden çatla.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Mülayim Çoksert 2019-01-16 11:04:06

Kışın yaz sebzesi yemeyin, zehirlenirsiniz...Bile bile kazıklanmayın, boykot edin.

Avatar
Ufuk 2019-01-16 11:03:10

Milleti fakirleştiren Türkiyeyi Milleti soyan tayyip erdoğana OY YOK

Avatar
Ersoy Kandemir’den AKP’ye 2019-01-16 10:51:45

Bu zamlarla bilin bakalım yılın en güzel AYVA TATLISINI 31 Mart’ta yermisiniz yemezmisiniz

Avatar
Rıza Akkoyun. 2019-01-16 10:08:40

Yok canım siz aqartıyorsunuz ben ekonomiyi a haber'den ve Cumhurbaşkanımızın konuşmalarından takip ediyorum hiç bir şey'e zam yok Ekonomimiz Dünya devlerinden daha iyi onlar bile bizi kıskanıyor. Bir'de Berat var'ki evlere şenlik hep çıkıp ''Herşey kontrolumuz altında diyor onlar dururken bu haberlere inanırmıyız hiç.

Misafir Avatar
cumali haliloğlu 2019-01-20 03:08:03 @Rıza Akkoyun.