“Ne var yani yaşları dolana kadar bekleseler?”, “Erken emekli olup çift dikiş yapacaklar, dertleri bu”, “Bunlar, AKP’nin zaten karşısında, EYT çözülse de oy vermezler”, “Eli ayağı tutuyorsa emekli olamamak bir mağduriyet mi?” Böyle baktırıyorlar işte konuya… Bu kadar sığ, bu kadar basit…
Düşünün, yıllarca çalışmış, didinmiş, emek vermiş; iş yeri özelleştirilince işsiz kalmış… Ne bileyim iş yeri iflas etmiş, işsiz kalmış… Yani bir şekilde işsiz dolaşan 45-50 yaş ortalamasında hatta daha üzerinde insanları düşünün… İş için gittiği kapılardan geri döndürülüyor. Yaşından dolayı kimse iş vermiyor. Çocuğu var okutması gerek, evi var geçindirmesi gerek… Yani bu insanların yaşaması ve yaşatması gerek. Bulamıyor iş, gündelik sigortasız işlere koşturuyor. Sigortalı olsa ayrı bir dert, olmasa ayrı bir der… Sigortası olmadığı için sağlıkla ilgili problemlerinde para ödemek zorunda kalıyor, sigortası olsa da ABO düzenlemesindeki absürtlükten dolayı, prim gün sayısı arttıkça bağlanacak emekli maaşı düşüyor.
Hali hazırda çalışmakta olanların ise kimilerinin sağlık problemleri var, kimileri alacağı kıdem tazminatı ile borçlarını kapatmayı planlıyor.
“Çift dikiş yapacaklar” deniyor bir de EYT’lilere…
“Oh ne ala memleket”miş(!)
Asgari ücretle çalışan biri, bugün prim gün sayısını ve yaşını doldurup emekli olursa alacağı maaş 1000-1200 lira civarı… Yani bir işe girip çalışmazsa sosyal yardım düzeyindeki emekli maaşıyla yaşamını idame ettirmek durumunda.
Yetmedi, aylık bağlama oranı düşürülürken bireysel emeklilik dayatması gündeme geldi bir de… O da yetmedi, kıdem tazminatını yarı yarıya düşürecek bir düzenlemeden söz edilmeye başlandı.
Ve tüm bunlar yaşanırken EYT’liler “Türemiş” oldu, “Boş iş” oldu, “Köpük” oldu…
Yetmedi, ortalık karıştıran durumuna kondu. Neden? Hakkı olanı geri istediği için… Neden? İnsanca yaşamak için… Neden, “Kıdemime dokunma” dediği için…
Şunu kafanıza iyice sokun; bu insanlar erken emeklilik değil, kazanılmış haklarını istiyor. Bu insanların derdi seçim değil, geçim ve bu işi çözecek olan da siyaset. İşte bu nedenle ellerindeki en büyük güç olan oylarına güveniyorlar. Bu nedenle seçim zamanı daha çok bastırıyorlar. Hala umutlular çünkü, hala sizlerin vicdanen olmasa bile çekinerek bu meseleyi çözebileceğinize inanıyorlar. Ve bu umut var olduğu için size kapılarını kapatmıyorlar. Yanlıştan dönün istiyorlar.
***
Bugün İstanbul Yenikapı’da yine aynı çığlık vardı. Ses, bir önceki miting kadar gür değildi, hedef tutmamıştı belki ama bu AKP için EYT’nin bir tehlike olmaktan çıktığı anlamına gelmedi… Ramazan ayında oruçlu vatandaşların, katılımının az olduğunu gösteren bir tabloydu bu. Bir de hükümetin ne yaparlarsa yapsınlar bu meseleyi çözeceğine inançlarının kalmadığını gösteren bir durumdu.
Her siyasi görüşten insanın yaşadığı bu mağduriyet, 31 Mart yerel seçimlerinde tüm ikazlara rağmen çözülmedi, EYT’liler de sandıkta ya geçersiz oy kullandı ya da Cumhur ittifakı adaylarının rakiplerine oy verdi. Ve AKP, hayati öneme sahip illeri, ilçeleri kaybetti. İstanbul da kaybedilen iller arasındaydı. “İstanbul’u kaybeden Türkiye’yi kaybeder” mantığı vardır ülkemizde ve seçim sonrası farkın az olmasından sebep itirazların ardı arkası kesilmedi. Bu itirazlar sonucu değiştirmeyince de sadece Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimleri, sandık başkanlarının memur olmaması gerekçe gösterilerek iptal edildi.
23 Haziran’da seçim yenilenecek… Ve pek çok aday, İmamoğlu lehine çekildi. Çünkü verilen kararı antidemokratik bulmuşlardı. Evet, EYT’nin içinde sorun çözülse de çözülmese de AKP’ye oy vermeyecek olanlar var; -ki vatandaşın sorunu oy hesabına göre değerlendirilmemeli- ancak gönlü AKP’den yana olup da yaşatılan mağduriyetten dolayı oy vermeyenler de mevcut. Ya da mevcuttu diyeyim…
Bugün gördüm ki onlar umudu kesmiş bu iktidardan… Mücadeleyi boş görmüş. Bu AKP için en tehlikelisi aslında.
Ciddi bir hastalık; belirti verirse dikkate almak gerekir, erken teşhisle sağlığına kavuşmak için ancak o belirtiler bir anda ortadan kaybolur ve hastalık içten içe ilerlerse işte o zaman her şey için geç olur…
EYT sizden umudu kesmeye başladı ve bugüne kadar size oy vermiş olan EYT’lileri de hızla kaybetmek üzeresiniz. Bugün mitinge katılmayanlar, emin olun sandığa koşa koşa gidecekler. Ve EYT’nin, asıl mücadelesi bu seçimden sonra daha da artacak; kendilerine kaybettirenlere kaybettirmek için…
Çözün bu meseleyi…
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
kemal kaş 2019-07-09 18:17:19

teşekkürler

Avatar
Sinan uyar 2019-07-07 14:18:57

Duygularimiza tercüman olan yilmaz kardesime teşekkür ediyorum

Avatar
Ali YÜCEL 2019-06-09 17:06:30

Yeni Kapıya Gitmedim Ama 23 Haziranda Sandığa Gideceğim
Oyumu AKP YE Asla Vermeyeceğim
EYT Ali YÜCEL

Avatar
ALİ DEMİR 2019-06-09 13:08:56

7500GÜN VAR 23 SENE VAR

Avatar
Turhan Ölmez 2019-06-08 23:01:52

Çok doğru tespit yapmışsınız yine tebrik ederim.Maymun gözünü açtı tabii.32 -35 veya 26 fark etmez.Eyt li olupta bide çalışamayınca işler değişiyor.hemen sorgulama başlıyor..bizim primler nerede? diye..Bide her çalışan Birgün eytli olacak sözüm var benim doğru değilmi?
bu gün bizler yarın 65 yaşında emekliliğe Hayır mitingleri olacak..Bundan sonra hükümetlerin işi kolay olmayacak.Avrupalıyla kıyaslarsanız bizlerde Avrupalı gibi sizleri sorgular ve yargılarız.İşinize geliyorsa Devlet yönetmeye talip olun.Milletin Parasına göz dikmeyin dimi yani.Selamlar..çok konuşulacak konu varda neyse....

Avatar
KEREM 2019-06-08 15:18:23

EYTLI OLARAK IMAMOGLU ILE DEVAM

Avatar
ERDAL 2019-06-08 13:43:20

EYTLİ ÇIKSIN Kİ EMEKLİ OLSUN ARTIK EMEKTAR ARKADAŞLAR

Avatar
erhan 2019-06-08 13:16:32

sonuna kadar imamoğlu

Avatar
Sedat 2019-06-04 21:45:15

Aynen

Avatar
Mustafa 2019-06-04 18:07:40

17 yıl ak partıye oy verdim ama bizi gormreyip suriyelileri kendi oz evlatları gibi bakanlar sizi Allaha havale ediyorum.

Avatar
Oktay Süreyya 2019-06-01 18:08:30

Biz eyt olarak onların gündeminde yokuz onlarda bizim gündemimizde olmayacak ama kârlı olan onlar bu güne kadar saraylarda oturdular,son model uçaklara arabalara bindiler ama bu kadar hanedanlık yeter Suriyeli kardeşlerine bizim vatanimizda keyif cattirdilar üvey evlatlarına gözü gibi bakıp öz evlatlarını karda kışta sokağa atan baba gibisin sn cb. Suriyeliler konusunda dünyanın sempatisini kazanayim derken bizleri soguttun

Avatar
Hüseyin Albayrak 2019-05-27 17:56:07

Yaş 48 1989 beri sigortalıyım 2014 emekli olmam lazımdı 2022 ye kaldı artık prim yatırmıyoum 8000 oldu on yıl önce 1200 TL prim yatırıyordum emekli olsam 1200tl alacağım dolandırıldığımı düşünüyorum primleri iade etsinler emekli olmak istemiyorum olmak istemiyorum

Avatar
Atceken 2019-05-27 14:37:41

Yenikapı mitingi ramazan da luzumsuzdu. 31 martta EYT yazip attik, bu sefer imamogluna oylar.Dediginiz gibi Akp den umudum kalmadi.

Avatar
Tuncay kalay 2019-05-27 14:24:28

Akp li idim mhp ye hiddetim o kadar büyükkü bunlara asla oy vermem

Avatar
Cumadaylak 2019-05-27 12:03:54

VAllahide,billahide,beni anlatmissin,sanatesekkur ederim

Avatar
Murat aman 2019-05-27 09:45:19

Aynen

Avatar
vezir kılıç 2019-05-27 08:45:22

Yılmaz bey sizi tebrik ediyorum,duygulara tercüman olmuşunuz.

Avatar
Mesut Güneş 2019-05-27 08:32:01

Yazınız güzel.tesekkkurler.ama ne demiş atalarımız anlayana sivri sinek saz anlamayana davul zurna az.1000 tl civari maasli bi emekliye cift dikiş.çok ağır bence.halktan kopukluğu.gösteriyor.

Avatar
İd 2019-05-27 08:26:09

28/5senedir.ödeyorum.vergin var. Diyen. Hala. Ödetiyorlar. Aca ba"5yıl. Ödenle. Aynı. Maaşı. Alacağım. Ne dersin. Buişe. Cevap. Bekliyorum

Avatar
ÖZBEY DEMİRAL 2019-05-27 07:55:58

KAYNAK YOK DİYORLAR.O KADAR ÇOK KAYNAK VAR Kİ.KAYNAK SARAY.KAYNAK RTE IN ŞUURSUZCA HARCADIĞI ÖRTÜLÜ ÖDENEK.KAYNAK YANDAŞLARINA PEŞKEŞ ÇEKİLEN RÜŞVET.V.S.BİZLER SARAY İSTEMİYORUZ.VERDİĞİMİZ VERGİLERİN SON KURUŞUNA KADAR BİZLERE HİZMET OLARAK GERİ DÖNMESİNİ İSTİYORUZ.KUTUPLAŞMA İSTEMİYORUZ.CUMHURİYET DEĞERLERİNE YAKIŞMAYAN BİR PARTİ HİÇ İSTEMİYORUZ.SAVAŞTA TIRNAKLARIMIZLA KAZANDIKLARIMIZI MASA BAŞINDA GAVURLARA PEŞKEŞ ÇEKMELERİ BİZLERİ ÇİLEDEN ÇIKARMAKTA.

Avatar
Abdullah sahin 2019-05-27 02:38:34

Boyle giderse kurt kışı geçirir ama yediği ayazı da unutmaz hikeyesine dönecek bekleyip emekli olacağız belki ama utmamiz mumkun degil degil

Avatar
Gökhan 2019-05-27 01:28:16

Bende gidemedim amma candan destekliyor um eyt

Avatar
Sahin 2019-05-26 23:02:52

Yas 48 52 ye tabiyim issizim kimse yastan ve afgan pakistn suriyeli yuzunden iste bulamiyom bnim odediğim sivorta pirimimi geri versinler emeklikte istemiyom en sonunda yapacağim is isiklarda mendil satcammm

Avatar
Mehmet 2019-05-26 22:50:41

Bundan gayri cumhur ittifakına aslamı asla oy yok yok yok.....

Avatar
selçuk 2019-05-26 22:50:23

Emekli olanlara bugün bağlanan maaş ortalama 1200-1500 TL civarlarında. İnsanlara türemiş,çift dikiş gibi laflar söyleneceğine bu maaşla nasıl geçinip çocuk yetiştirmenin formülünü versinler görelim.

Avatar
Abdullah KURT 2019-05-26 21:58:52

Ağzınıza yüreğinize kaleminize sağlık. Tam olarak bizi ve duygularımızı anlatmışsınız. Yaşım 48 EYT Lİ biri olarak Maltepe Venüs günkü Yenikapı mitinglerine katıldım. Umudum olmasa da gene de haklı olduğum davamızda birlik beraberlik olsun diye mitinge gittim. Ama Ramazan ayından ziyade inanıyorum ki bir çok eyt Lİ arkaşımız imkansızlıktan dolayı yeni kapıya gelemedi. Fakat Facebook’ta grubumuzda yaptığım paylaşıma on dakikada 600 beğeni ve yorum geldi. Demek istediğim gelemeyen Eyt Lİ arkadaşların bile gözü kulağı ufacık bir olumlu haber çıkar mı diye medyada. Bu iktidar bizi kalır almayarak direk ayağına kurşun sıktı. Kurt kışı atlatır ama yediği ayazı asla unutmaz. Saygılarımla...

Avatar
Ersoy 2019-05-26 20:49:41

Akp için bundan sonra herşey daha zor olacak!

Avatar
Sevim 2019-05-26 19:24:52

AKP ÜYESÌYÌM OYVERMEYECEGÌM

Avatar