banner830

CHP’nin iddialı adayı Fatma Kaplan Hürriyet son günlere giderken temposundan en ufak bir şey eksilmedi.

Hep çalışkan bir isimdi, hala da öyle devam ediyor.

Kendine has çalışma yöntemiyle tüm karşı duruşlara direnç gösterip, tarzından ödün vermiyor.

Seçime neredeyse saatler kala gördüğüm tabloda Hürriyet, büyük bir sürpriz olmazsa ipi göğüsleyeceğe benziyor.

Her ne kadar anketler rakibi Sibel Gönül’ün birkaç puan önde olduğunu söylese de

Sokakta öyle bir hava esmiyor.

Ancak AKP’liler bunu görmüyor ya da görmek istemiyor.

İzmit’i kritik eşikten çıkarıp daha çok Dilovası’na yoğunlaşmış durumdalar.

Bunun adına ister özgüven patlaması deyin ister kader ağlarını örüyor deyin.

Benim gördüğüm fotoğrafta Fatma Kaplan Hürriyet seçimi az farkla da olsa kazanacak gibi duruyor.

Çünkü bizler gün içerisinde çok değişik insanlarla muhatap oluyoruz.

Hürriyet’e el altından destek veren kimi isimleri burada saymaya kalksam inanamazsınız.

Çoğunun ortak noktası İzmit’te AKP’ye bir ders verme eğilimiyle ilgili.

Sonrasında ise AKP’nin aday tercihine oluşan sessiz çığlıklar.

Bunun akabinde de Hürriyet’in milletvekilliğinde gösterdiği performans ve insana yaklaşım tarzı etkin oluyor.

Tüm bunlar alt alta toplandığında Millet ittifakının adayı Hürriyet’e olan ilgi artıyor.

Ve emin olun, bunların çoğundan Hürriyet’in bile haberi yok!

Zaten dip dalgası dedikleri de böyle bir şey.

İşte AKP bunu göremiyor.

Göremediği için de kaybetmeye yakın duruyor.

Sonuç olarak bu işin sevinilecek en önemli yanı, neredeyse 50 yıl aradan sonra İzmit bir kadın başkan tarafından yönetilecek.

ALGI SERBEST, YAZMAK YASAK MI..?

Herkes çok iyi biliyor ki 1 Nisan sabahı İzmit’te iki rahmetten biri gerçekleşecek.

Yani ya Hürriyet ya da Gönül belediye başkanı seçilecek.

Bunun aksini iddia edeni ise hayal gücüyle baş başa bırakıyorum.

Olaya çok basit bir pencereden bakmak bile yeterli oluyor.

Belki bir Başiskele’de, bir Dilovası’nda, bir Gebze’de farklı bakabiliriz.

Yani ittifaklar dışında kalan isimler buralarda iddialı olabilir.

Mesela Dilovası’nda Saadet Partisi Adayı Ercan Dalkılıç’ı konuşabiliriz.

Başiskele’de SP Adayı Zafer Mutlu’yu tartışabiliriz.

Gebze’de bağımsız aday Serap Çakır’ı dikkate alabiliriz.

Ama tutupta İzmit’te SP Adayı Ahmet Özen ile DSP Adayı Hülya Yıldırım’ı kazanmaya yakın isimler olarak nitelendiremeyiz.

***

Kimsenin adını, sanını, partisini küçümsemiyorum.

Fakat zekamızla alay edilmesinden de hoşlanmıyorum.

Her ikisi de çok nitelikli kişiler, eyvallah.

Olur da birinden biri kazanırsa Türk siyasetinde yeni bir devrim olmuş demektir.

Ve şimdilik bu devrimin gerçekleşme ihtimali sıfıra sıfır elde var sıfır.

İşte bu gerçekleri bilerek bu isimlere iddialı aday muamelesi yapmak beni rahatsız ediyor.

Realiteden uzaklaşmayı sevmiyorum, aklımdaki neyse onu yazıyorum.

Tıpkı bugünkü haberde olduğu gibi…

***

SP İzmit Adayı Sayın Özen’in basın açıklaması geldi önüme.

Diyor ki; “İzmit’te seçimi ya Ak Parti kazanır ya Saadet Partisi”

Şimdi bu cümleyi yorumlamak için çok büyük siyasi tecrübeye veya büyük gazeteci olmaya gerek var mı?

Çok şükür okuduğunu anlayan bir beyne sahibim.

Ve gelen her haberi olduğu gibi servis etmeye zaten olduysam karşıyım.

Biz, okuduğunu anlayıp yorumlayabilecek kapasiteye sahip hissediyorsak kendimizi

Haberin açılımını okuyucuya yapmak zorundayız.

***

Bu eksenden yola çıkarak haberi şu başlıkla verdik:

“Saadet Hürriyet’e gizli destek mi veriyor?”

SP Adayı Özen, bu söylemle muhafazakar seçmenden oy mu kapmaya çalışıyor” tarzında yorumladık.

Vay, sen misin bunu yazan!

Yok efendim SP İzmit’te AKP’ye en ciddi rakipmiş, Hürriyet’te kimmiş(!)

Bu yaklaşım beni irrite ediyor.

Evet, hepimiz çok iyi biliyoruz ki SP İzmit’te yok gibi bir şey.

Ve yine iyi biliyoruz ki her ne kadar SP, Millet ittifakının resmi ortağı değilse de stratejik bir ortaklık söz konusu.

Sanki bunu ben yazmasam kimse bilmeyecekmiş gibi davranmanın alemi ne?

Böyle düşünenlere soralım; Hani Dilovası’nda CHP’nin, İYİ Parti’nin adayı nerede?

Allahın bildiğini, kulların ezberlediğini unutalım mı yani?

***

Haberin ardından bazı çok bilmişler bizim bu haberimizde kasıt aramaya başladı.

Sanki o sözler Ahmet Özen’e değil de bize aitmiş gibi davrandı.

Durduk yere böyle bir konu ortaya attık gibi bir muameleyle karşılaştık.

Yapmayın Allah aşkına!

Bu kadar kolay harcamayın gazetecileri.

Biz sizin düşmanınız olmadığımız gibi, vatandaşın sesi olmak durumundayız.

Pek tabi gördüğümüzü, duyduğumuzu yazacağız. Olaylara farklı bakış açıları getireceğiz.

Dünya sizin üzerinizde dönmüyor.

***

Bir adayın çıkıp algı yapmaya hakkı var ama bizim o algıyı yazmaya hakkımız yok, öyle mi?

Hiç kusura bakmayın! Neyse onu yazmaktan vazgeçemeyiz.

Bana kasıtlı olarak Hürriyet’e zarar verdiğimi söyleyenler oldu.

Onlara diyorum ki, hırsızın hiç mi suçu yok?

Bu aday bu tarz bir açıklamayla Hürriyet’e daha büyük zararı vermiş olamaz mı, bir de böyle bakın bakabiliyorsanız tabi(!)

Ne diyecek muhafazakar seçmen kesimi?

“Bu aday iyi hoş, bizim bakışımıza da yakın biri. E ama bir iddiası a yok. Yarış CHP ve AKP arasında geçecek.

O zaman ne diye SP’ye oy verip AKP’yi riske atayım.

En iyisi yine Sibel Gönül’e verelim” diyemez mi?

Bunu da düşünedurun ben devam edeyim…

***
Benzer bir yazıyı DSP’nin İzmit Adayı Sayın Hülya Yıldırım için de yazmıştım.

CHP’lilerle olan dostlukları, diyalogları ortadaydı.

Ona rağmen tutupta Hürriyet’in karşısına aday olması normal değildi.

Hatta Saadet Partisi’nden bile daha iddiasız bir adaydı.

Bunun altında iyi niyet göremediğimi ifade etmiştim.

DSP’yi aday çıkarmaya zorlayan gücü az çok kestirebiliyordum.

Üstelik bunu ben değil, bütün siyasiler ve gazeteciler de biliyordu.

Ama kimse çıkıp ifade etme cesaretini gösteremediğinden kabak gibi ortada kalıyorum işte.

Hiçte umurum değil.

Ben doğru bildiğimi yazarken kimin ne yara aldığı benim pek umurumda olmaz!

Varsın, diğerleri bunu görmezden gelsin.

***

İşte ben bunu da açık açık yazdım.

DSP Adayı Hülya Yıldırım anında cevap verdi.

CHP’nin bir kez bile tenezzül edip kapılarını çalmadıklarına tepkisini ortaya koydu.

Ciddi bir siyasetçi olduğunu anlattı.

Hepsine kelime kelime yer verdim, taktiri okuyucuya bıraktım.

***

Bahane üretmek istedikten sonra onlarca sebep üretebilirsiniz.

Hülya Hanım da neden aday olduğunu kendine has cümlelerle ortaya koydu.

Daha sonraki günlerde şehrin önemli noktalarında billboardlarını görünce “benim açımdan konu kapanmıştır” dedim.

Çünkü o billboardlara çıkmanın nasıl zorluklar taşıdığını iyi bilirim.

Bazen paranız bile geçmez oralara çıkmak için!

Ne demek istediğimi sanırım anlıyorsunuz.

***

Kısacası DSP gibi sol bir partiden kopacak her oy, Hürriyet’in hanesinden çıkıp, boşluğa düşecekti.

İşte ben bunları tüm çıplaklığıyla söylemekten geri durmadım.

Şimdi soruyorum:

DSP Adayının ortaya çıkışını bu kadar detaylı anlattığımda ben kime zarar vermiş oldum?

Bugün SP ile ilgili habere ateş püskürenler, dün DSP adayıyla alakalı habere memnun mu oldular?

Kimseyi memnun etmek için kurulmadı bu gazete!

Yarın kim kazanırsa kazansın biz yine haberciliğimizi yapmaya devam edeceğiz.

Çünkü benim reflekslerim aksini kabul etmiyor.

***

Her seçimde oynanan bazı strateji oyunlarını kaleme almak çok büyük gazetecilik başarısı değil.

Aksine; bu bir gereklilik, bu toplumu bilinçlendirmedir.

Benim kimseye yaranmak gibi bir derdim yok.

Ayrıca amaç herhangi bir adaya zarar vermek olsaydı bu kadar basit işlerle uğraşmazdım.

Bilinen gerçeğin neyiyle uğraşayım?

Biz sadece fotoğrafın yandan görünüşünü gösterdik, verilmek istenen mesajı açıktan yazdık.

Yani işimizi yaptık. O yüzden herkes baksın işine…!
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Arkadaş 2019-03-27 15:52:49

Benim nickimi kullanıp sizlere laf yetiştirilmiş,ben en alttaki yorum dışında hiçbir yorumda bulunmadım...Akitler nick hırsızlığınada mı başladınız..

Avatar
Nazlı Cankatar @Arkadaş 2019-03-27 15:16:54

İsimsiz Arkadaş nickli beyefendi, Sanki bir algılama sorunu var gibi görüyorum. Yazdıklarım ve yazılanlar aşağı yukarı aynı ve eşdeğer. İnsanları trol olmakla suçlayan bu Arkadaş, kendisi bir trol olduğunu bilmeksizin mi yorum yapmış olmalı? Ya da trol ne demek bilmeden mi? Birçok yorumda aynı rahatsızlıktan bahsediliyor olması sizi rahatsız ediyor da neden? sorusunu sormaya yöneltmiyor, ilginç. Ancak elbette eleştirmek kolay olan da sonrasında utanmamak gerek. Tabii utanırsanız. Bir de, bu gazetede bir çok köşe yazarı var ama diğer isimler hiç zikredilmemiş. Çok ayıp size. Bu kadar net...

Avatar
Haldun Başer @Arkadaş 2019-03-27 14:58:55

Sayın ismini yazmaktan imtina eden Arkadaş, 0262 3212521 Chp Kocaeli İl Başkanlığı. İsim soyisim belli. Buyurun arayınız, böyle bir üyeniz var mı? Yahyakaptan'da mahalle temsilciliğinde aktif çalışıyor mu? Sorunuz, ondan sonra trol olmakla suçlayınız. Biz Chp'liyiz. Ne kimliğimizi ne siyasi görüşümüzü satmayız, yanlışa da doğru demeyiz. Ayrıca; Aysun Hanım'ı değil gazeteyi ve bir muhabirini suçlamış genel çoğunluk. Söz konusu ismin tüm yazılarını gözden geçirmenizi ve gerekli araştırmayı yapıp özür dilemeyi bilmenizi temenni ederim.

Avatar
usta efe 2019-03-27 14:53:37

Allahın izniyle Sibel götürür bunlar seçim arefesi için son algılar, 2014 te de Derince, merince, kandıra körfez vs... hiçbirisini de CHP alamadı., Yine sonuç aynı olur. Birileri çıkmış EYT le CHP ye oy devrişmeye çalışıyor, ben de bir EYt limağd. olarak CHP li Yaşar Okuyan sorunu çıkardı

Avatar
Yavuz Demi̇r 2019-03-27 14:29:52

2018 seçimleri Ak Partinin kaybetme nedeni!...
1 - 11 vekil iken 13 vekil sayısından 2 vekili kaybetmesi
2 - Seçmen sayısında 100 bin oy kaybı
3 - Ve şimdi 2019 dikkatle okuyun
İzmit, Derince,Körfez, Dilovası, Darıca ve Çayırova seçim sonuçları bakalım Ak Partiye ne kaybettirecek?

Avatar
erdem-49 2019-03-27 13:52:06

Yahu hiç inanmayın bunlar son 3 günde tamamen algı operasyonu, Esas CHP ve Proje partisine tepki olarak Sibel hanım Dip dalgayla gelir siz hiç merak etmeyin 1 Nisana az kaldı

Avatar
Can Gürdağ 2019-03-27 13:37:03

Aysun Hanım, inanılır gibi değilsiniz. Herkes baksın işine...! ne demek? Siz bizim işimiz değilsiniz ki, biz sadece sizin okuyucunuz olarak buradayız. Aklı başında her okuyucunuzun bundan rahatsız olduğu yorumlardan belli, bir de aslında sizin kan kaybına sebep olacak muhabiriniz hakkında üzülerek aynı görüşleri fazlası ile paylaşıyorum. İsim vermeyi etik bulmuyor, ancak yorumlarda belirtilen ismi de antipatik buluyorum.

Avatar
Mert Canlı 2019-03-27 13:29:28

Belki de gazetenize olan sitem; dipten dipten Ak Parti'ye yarayan haberler yapmanızdır. Özellikle Uğur Enç haberleri sonrası gazetenize küsüp bir süre girmiyorum, sonra dönüp bakıyorum değişen bir şey yok. Ak PArti temsilcisi gibi haberleri lütfen yok saymayınız. Okuyucuyu da öyle. Özellikle son cümleniz Herkes baksın işine! Ne denli yakıştı size, yorumu da size bırakmaktayım.

Avatar
Arkadaş 2019-03-27 13:07:21

Troller basmış biri ben Chp liyim deyip yazarı eleştirmiş,kimi yazarın sözlerini.Rahatsızlık büyük,sıkıntı büyük.Hadi hayırlısı olsun

Misafir Avatar
Nazlı Cankatar 2019-03-27 15:16:54 @Arkadaş

İsimsiz Arkadaş nickli beyefendi, Sanki bir algılama sorunu var gibi görüyorum. Yazdıklarım ve yazılanlar aşağı yukarı aynı ve eşdeğer. İnsanları trol olmakla suçlayan bu Arkadaş, kendisi bir trol olduğunu bilmeksizin mi yorum yapmış olmalı? Ya da trol ne demek bilmeden mi? Birçok yorumda aynı rahatsızlıktan bahsediliyor olması sizi rahatsız ediyor da neden? sorusunu sormaya yöneltmiyor, ilginç. Ancak elbette eleştirmek kolay olan da sonrasında utanmamak gerek. Tabii utanırsanız. Bir de, bu gazetede bir çok köşe yazarı var ama diğer isimler hiç zikredilmemiş. Çok ayıp size. Bu kadar net...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Haldun Başer 2019-03-27 14:58:55 @Arkadaş

Sayın ismini yazmaktan imtina eden Arkadaş, 0262 3212521 Chp Kocaeli İl Başkanlığı. İsim soyisim belli. Buyurun arayınız, böyle bir üyeniz var mı? Yahyakaptan'da mahalle temsilciliğinde aktif çalışıyor mu? Sorunuz, ondan sonra trol olmakla suçlayınız. Biz Chp'liyiz. Ne kimliğimizi ne siyasi görüşümüzü satmayız, yanlışa da doğru demeyiz. Ayrıca; Aysun Hanım'ı değil gazeteyi ve bir muhabirini suçlamış genel çoğunluk. Söz konusu ismin tüm yazılarını gözden geçirmenizi ve gerekli araştırmayı yapıp özür dilemeyi bilmenizi temenni ederim.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Haldun Başer 2019-03-27 11:10:39

Hiçte umurum değil! Bu hatalı cümle ile O yüzden herkes baksın işine! bu kabadayılık ve insan görüşüne değer vermezlik kokan cümle zaten gazetenizin özetidir. Ne acıdır ki; bir Chp üyesi olarak ben rahatsız oluyorum, verdiğiniz zarar gereği sizi okumaktan vazgeçiyorum. Özellikle Uğur Enç tiplemeniz, Ak Parti'ye oldukça kan kazandırıyor. Yazıklar olsun.

Avatar
Merkez 2019-03-27 11:06:06

Valla izmit insanı son yıllardaki göçlerle tamamen kişilik değişikliğine uğradı. Saygı sevgi edep kalmamış.Bu kutuplaşma da kim kazanır bilmem ama insanlık kaybediyor. Çok yazik

Avatar
Nazlı Cankatar 2019-03-27 10:54:34

Aysun Hanım, bir Chp'li aynı zamanda sosyalist olarak ben kendinizi gözden geçirmenizi dilerim. Birincisi, aslında birçok tepki size değil de gazetenizin geneline. Özellikle Ak Parti'ye çalışır gibi yorumlayan Uğur Enç'e. Bir diğeri, "Herkes baksın işine" ne kadar yakışıyor bir gazeteci kimliğine? Bir Ak Partiliden farklı söylem beklerdik sizden. Neyse, inanın ki son zamanlarda okunmamayı tercih etmek doğru kararmış. Özellikle tıklama kolaylığı için dünkü emekli haberinizi gözden geçirin bir. Umarım yayımlarsınız, eşitliği savunuyorsunuz ya! Eşitlikse muhalif görüşü de yayımlamayı bileceksiniz.

Avatar
Er Yada Geç @Gerçek Izmitli 2019-03-27 09:51:51

Bende şimdiye kadar hep CHP ye verdiğim oyumu Sibel hn. vereceğim.

Avatar
Ahmet ÖZTÜRK 2019-03-27 08:30:38

Kocaeliyi marka şehir yapmanın tek yolu İzmit merkez belediyesi Fatma Kaplan Hürriyet olmalıdır.
Diğer belediyelerde ufuk,ışık alsınlar rekabet artsın yoksa lale ile parke ile hayatımızı geçirip gideceğiz.

Avatar
Başiskele 2019-03-27 07:47:13

Erenkaya seçim akşamı sokağın nabzı nı görücez .kim koklamış ?

Avatar
Ne 2019-03-27 07:41:23

Aysun hnm gibi gibi lerle bu iş olmaz chp ve saadet kaybedince en ağır yazıları sen yazcan hazır ol !!!

Avatar
Ersin 2019-03-27 04:29:19

Şimdi o başlığın manası ortaya çıkıyor siz CHP'li HİKMET ERENKAYANİN neyi oluyorsunuz ?

Avatar
Ersoy 2019-03-27 04:21:49

Ozaman size şöyle soylim aman siz yorumlamayin sadece olduğu gibi aktarın çünkü o yazıyla o başlık çıkardıysaniz Allah diyen adamı Ateist diye yorumlarsiniz ve gazeteci olmuşsunuz ama haberin doğrudan aktarılıp köşe yazısında dusuncenizi yorumlayıp yazilacagini ogrenemeyip karistiriyorsunuz ve çok zeki bir gazeteci AKP'nin yarattığı algıyı chpmi kazanacak akpmi AKP'ye vermezseniz CHP gelir algısını artık bu insanlar anladı ama anladım kadarıyla siz hala anlamamissiniz ve CHP'nin kazanması çok zor AKP'den şikayet eden Ahmet Özen de talep buluyor bu aşikâr gözüküyor ve bundan 13 gün önce zaten oyu %15 garantilemisti miting ve sistemsel çalışmasıyla bunu %40 a tamamlaması çokmu zor 80 kişilik ekibiyle her biri 1000 oy getirse zaten 80000 oy buda %40 yapıyor yani şuan 13 gun önceden geriye 40.000 oyu kalmıştı sizce bunu yapamamismidir 80 kişilik ekiple bence olabilecek birşey siyasetten anliyorsaniz matematiksel işlem yaparak yorum yazilir ve AKP'nin de CHP'ye oy vermiceni hepimiz biliyoruz ondan bıkan saadete verir ve doğru bir söylem yapmış Ahmet Özen .

Avatar
Arkadaş @Hakan 2019-03-27 00:04:53

Sen ilk önce Türkçeyi ve Türkçenin nasıl yazılacağını öğreneceksin sonra kafanı bu konularla meşgul edeceksin birşey bildiğinde yok trolcük yada yazarken acele etmeyeceksin.İzmit tamam bu aktrolden belli oldu birde Fatma Hanımın egosu değil sorun senin gibilerin ezikliği,hayattan,mizahtan,kitaplardan,doğadan azıcık zevk almaya bakın insan olduğunuzu hatırlayın İzmit tekrar eski İzmit olacak sizde sebeplenip medenileşeceksiniz ama ilk önce dil kursuna gidiyorsun tamam mı hakan

Avatar
Gerçek Izmitli 2019-03-26 23:43:24

Mesela ben daha önceki bütün seçimlerde ak partiye oy vermiş biri olarak fatma hanıma oyumu vericem vede çevremde yüzlerce kişi var böyle düşünen

Misafir Avatar
Er Yada Geç 2019-03-27 09:51:51 @Gerçek Izmitli

Bende şimdiye kadar hep CHP ye verdiğim oyumu Sibel hn. vereceğim.

Beğenmedim! (5)
Avatar
Kaan Dobra 2019-03-26 23:27:40

Yazıda tek sevdiğim yer DİP dalgası hürriyetin :) diplerde gezen kaplan :)

Avatar
Hakan 2019-03-26 23:09:35

Hürriyet sana reklam vermiş ya iyi şişirmişsin hürriyet kaybetti can çekiliyor her yerde reklam TV kanalları konser yok anketten biz çıkyık demeleri kaybettiğinin tepkileri dır.ayrıca insan yaklaşımı sıfırdır.egosu tavan yapan birini şişirmeyin.AKP ye alttan destek veren chplılerı söylersem olay olur İzmitte bunu da siz bilin

Misafir Avatar
Arkadaş 2019-03-27 00:04:53 @Hakan

Sen ilk önce Türkçeyi ve Türkçenin nasıl yazılacağını öğreneceksin sonra kafanı bu konularla meşgul edeceksin birşey bildiğinde yok trolcük yada yazarken acele etmeyeceksin.İzmit tamam bu aktrolden belli oldu birde Fatma Hanımın egosu değil sorun senin gibilerin ezikliği,hayattan,mizahtan,kitaplardan,doğadan azıcık zevk almaya bakın insan olduğunuzu hatırlayın İzmit tekrar eski İzmit olacak sizde sebeplenip medenileşeceksiniz ama ilk önce dil kursuna gidiyorsun tamam mı hakan

Beğenmedim! (2)
Avatar
Cumhuriyet 2019-03-26 22:08:50

Malumun ilamı olmuş.Siz İzmiti değil de Gölcük,Karamürsel,Derince,Darıcayı da yazın kim kazanacak?Akp nin artık eski hali yok,çözülme had safhada birde muhalif kesimi terör ile ilişkilendirme çabası akp yi daha itici hale getiriyor.Muhalefet Büyükşehir adayı için biraz daha fazla reklam çalışması yapıp tanınırlılığını arttırsaydı Büyükşehir için bile iddialı hale gelebilirdi belki.Neyse diğer ilçeler ile ilgili de son durum hakkında bilgilendirme yaparsanız akp nin sadece İzmit de tutuşmadığını nerelerde panik halde olduğunu görürsünüz..

banner354

banner820

banner482

banner599

banner846

banner328