Birkaç gündür durmadan yazılıp çiziliyor, yeni parti Kocaeli’de teşkilat için zemin yoklamaya başladı.

Eski bakan Nihat Ergün ve şürekasının bu işte başı çektiği, Kocaeli’nin kurucularının Nihat Ergün ve Ergün’e yakın isimler olan Mehmet İpşiroğlu, Ömer Polat ve Ali Haydar Bulut gibi kimselerin olacağı konuşuluyor.

İpşiroğlu AKP İl Yöneticisi iken İzmit sahilde lüks bir mekanın ihalesini Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nden almıştı.

Bu mekanı Beyaz Yalı isimli bir nargile kafeye çevirdi.

İpşiroğlu’nun kafesi son günlerde yeni parti kulislerinin en hareketli olduğu bölgelerden biri deniyor.

Bugün İpşiroğlu’nun önemli bir ziyaretçisi vardı; AKP Kocaeli İl Başkanı Mehmet Ellibeş…

Ellibeş’in ziyareti, İpşiroğlu ile ilgili yeni parti dedikodularını artırdı.

Mehmet Ellibeş’in “ağabey” olarak gaz almaya gittiği, Mehmet İpşiroğlu’nun derdini sıkıntısını dinleyip ‘Bu kentte yalnız değilsin, parti yanında’ mesajı verdiği iddia ediliyor.

Mehmet İpşiroğlu yeni partiye geçer mi bilmem.

Tek bildiğim nerede en ufak bir sıkıntı olsa, nereden en ufak bir duman çıksa Mehmet Ellibeş’in elinde maşrapa ile oraya koştuğu, ateşi daha yanmadan söndürmeye çalıştığı…

Teşkilatı toparlasınlar diye görev verilmişti.

Diyebilirim ki şu güne kadar oldukça başarılı…





Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Büyükakın, meyve tabağını reddetti…

AKP 99. Genişletilmiş İlçe Danışma Toplantısı dün Gebze’de yapıldı.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın söz konusu toplantıda AKP İl Başkanı Mehmet Ellibeş ile birlikte oturdu.

İkili protokol ortasında, en ön sıradaydı.

Önlerinde ahşap bir masa, üzerinde su verdi.

Toplantı başladığı sırada yan taraftan büyük bir tabak geldi.

Birkaç katlı olan tabakta kuruyemiş ve meyve dolu idi.

Gebze teşkilatı söz konusu tabağı Büyükakın ve Ellibeş’e yalakalık olsun diye hazırlamış.

Tabak tam masaya konacaktı ki Büyükakın el hareketiyle engelledi, tabağı geri gönderdi.

*

Bu tabak şovu aslında teşkilatın suçu değil.

Bir önceki dönemden böyle alışmışlar.

Sürekli meyve ve kuruyemiş tüketen, gittiği her programda yedikçe yiyen eski başkan İbrahim Karaosmanoğlu’nun adetleri bunlar.

Tahir Büyükakın şimdilerde o adetleri bir bir yıkıyor.

Lüks ve şatafattan uzak durmaya çalışan Tahir Büyükakın bu konuda oldukça başarılı.

Bugüne kadar, bu kentte kimler geldi geçti koltuklardan, neredeyse hiçbiri onun kadar iradesine hükmedemedi, nefsine ‘dur’ diyemedi.

Bırakın milyonluk lüks cipi, limuzinden hallice makam araçlarını iade etmesini, meyve tabağına bile tamah etmeyen Tahir Büyükakın’ı tebrik etmek lazım.



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

İşte Kocaeli’nin kan emicileri..!

‘Almadan vermek Allah’a mahsustur’ derler.

Peki ya vermeden almak?

Vermeden almak büyük oranda sanayicilere mahsus.

Özellikle Kocaeli’nin sanayicileri bu konuda master yapmışlar.

Yıllar yıllar önce POSCO fabrikası kurulacağı zaman bir grup gazeteciyi toplamış, Güney Kore’ye götürmüşlerdi.

POSCO, Kore’de bir kenti adeta yoktan var etmiş, ilkokulundan üniversitesine kadar inşa etmiş, sokaktaki umumi tuvaletleri bile yaptırmıştı.

O gazeteciler dönünce POSCO’yu ballandıra ballandıra anlattılar.

Peki sonra ne oldu?

POSCO, Kocaeli’nin en verimli topraklarına; İzmit Ovası’na kuruldu.

Peki bugüne kadar bu kente ne verdi?

*

Sadece POSCO mu, elbette hayır.

Kocaeli’de 13 organize sanayi bölgesi, 2 serbest bölge bulunuyor.

Bu sanayi bölgelerinde binlerce fabrika üretim yapıyor.

Türkiye araç üretiminin yüzde 35.84’ü, kimya sanayinin yüzde 27’si, metal sanayinin yüzde 19.7’si kentimizde.

Bizim ovalarımızda, tarım arazilerine yerine konarak üretim yapıyorlar.

Bizim yollarımızda trafik oluşmasına sebep oluyorlar.

Bizim körfezimizi istila eden limanları kullanıyorlar.

Bizim suyumuzu, havamızı kirletiyor, bizi zehirliyorlar.

Peki ama karşılığında biz ne alıyoruz?

*

Vergi ödüyorlar, bize hizmet olarak geri dönmüyor.

Sadece okul yaptırıyorlar.

Yaptırdıkları okulun bedelinin tamamını vergiden düşüyorlar.

Kocaeli’ye hiçbir şey vermeden, çok şey alıyorlar.

Bugünün gençleri bilmez.
Orta yaş ve üzerinin vicdanına dokunmak lazım.

Kocaeli’de 2 tesisten örnek vereyim, anlayın.

*

Yıllar yıllar önce.

Ben diyeyim 30, siz deyin 40.

Körfez Hereke’de Sümerbank çalışıyordu.

Tek bir fabrika bölgeyi kalkındırdı.

Babaannem Sümerbank emeklisi.

İş çıkışlarında taş meydandaki canlı müzik dinletilerini, dans eden çiftleri hala anlatır.

Kapatın gözünüzü ve hayal edin, işçiler işten çıkıyor ve şehir meydanında canlı müzik eşliğinde dans ediyor…

Sadece bölge insanına iş sağlamıyordu Sümerbank, çocukların eğitiminden tutun da sinema ve tiyatro gibi sanatsal faaliyetlere kadar bütün alanları dolduruyordu.

*

Benzer bir tesis de İzmit’te vardı; SEKA.

İzmit’te 30 yaşın üzerinde pek çok kimse SEKA’da gitti ilk kez sinemaya.

Tiyatroyu SEKA’da izledi.

SEKA’nın sosyal faaliyetlerinden faydalandı.

Kendi olmasa bile muhakkak bir akrabasının bağı vardı SEKA’yla.

İzmit bu kentin merkezi olduysa, hızla kalkındıysa bunun en büyük payı SEKA’nın.

*

Peki bugünün fabrikalarına bakın.

Hepsi birer beton yığını değil mi?

Birkaç istisna dışında oldukça yüksek bir tavan, geniş bir arazi üzerine kurulu tesisler sadece üretimi, daha fazla üretimi önemsemiyor mu?

Kocaeli’ye gelen markalar, fabrikalar bu kenti sömürmek için geliyor.

Bu kentte üretim yapan sanayi tesislerinin neredeyse tamamı birer kan emici konumunda.

Vermeden almak için, en az nasıl veririmi hesaba katarak hareket ediyorlar.

Bir iki belediyenin ve kamu kurumunun yemeğine sponsor olarak geleceklerini garanti altına alıyorlar.

Bize de onların bacalarından tüten dumanları seyretmek düşüyor her sabah gün doğarken.

“Dur” diyecek takat, “yeter” diyecek nefes yok bünyemizde.

Yazık.




 


 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ersoy Kandemir 2019-07-20 21:47:36

Koca Sekada boşa alınan işçilerin parasını ödüyordunuz ama Mersinde Balıkesirde arazileri,fabrikaları olan Sekayı Kocaelideki mülkü dahil 11 milyon dolara kime sattınız yüreğin varsa çıkıp onu söyle,Sekanın son döneminde satılmadan tahminen 2 yıl önce alınan son teknoloji kağıt üretme makinalarını SURİYEYE ozamanki eset dediğiniz adama hibe ettnizmi onu anlatın da HALKIMIZI sizler gibiler mi ben mi kandıryorum herkes bilsin diğer sorularına da cevap veririm istersen ama şu an yoğunum takipte kal!

Avatar
PAŞALI 2019-07-20 21:11:49

İpşiroğlu buna benzer kan emiciler gitsinler de boylarının ölçüsünü alsınlar partiye hep zarar verdiler Beyaz yalı birtanede seks park sahilini zaptetti yazık

Avatar
Ismayıl 2019-07-20 19:09:43

Ersoy Kandemir bey merakımı mazur görürseniz 20 yıl içinde bulunduğu yerde başka fabrika olmadığı halde tarım arazilerine fabrika veya bir sanayi kuruluşuna 3tane örnek verebilirmisiniz. 20 yıl öncesine ben size örnek vereyim mi. Fabrikaların ekmek kapısı olması büyük nimet ama Kocaeli'nin en verimli topraklarının bulunduğu arslan, Köseköy ve Alikahya bölgelerinde ayrıca Eşme uzuntarla civarı akp nin adının bile olmadığı zamanlarda sanayi adına peşkeş çekildiğini hüyundai, yıldız sunta,Tezcan galvaniz,yıldız entegre,prelli, Goodyear, bişi, paya, deva holding,Trakya san,knauf alçıpan,ark oto fabrikaları,sertleşme, elimden, ve daha onlarcası hangisi akp zamanında yapılmış söylersin. İkincisi de hem Sümerbank da hemde SEKA da çalışmış çok tanıdığım insanlar var ve fabrikaları kendi çiftlikleri gibi kullanıyorlardı biz vergi vererek onların maaşlarını ödüyorduk.sen ancak o günleri bilmeyen çocukları kandırırsın.

Avatar
Aslan Pençeatar 2019-07-20 17:45:30

Bazı gazlar zehirlidir alamaz çok zorlamasın kendilerini!

Avatar
Mahmut 2019-07-20 14:33:42

İbsiroglu kimdir yaaa. İl baskani ziyarte gitse ne olur gitmese ne olur. Yeni partiyi kuracak arkadaşlar önce mal beyanlarını basınla paylaşsin. Başı çeken buyuk filozof siyaset bilimi progesoru , buyuk teorisyen arkadas da dahil.

Avatar
Uğur ENÇ @Ersoy Kandemir 2019-07-20 13:18:46

Genç cumhuriyetin fabrikaları kalkınmada büyük bir rol oynadı. Şimdi pek çoğu çürüyor. Yazık.

Avatar
Uğur ENÇ @BAKİ TEHALLÜK KÜÇÜK 2019-07-20 13:18:06

Baki ağabey bu kente SEKA'nın, Sümerbank'ın binde biri faydaları olsun yeter. Bu kentte herkes neyin ne olduğunu biliyor.

Avatar
Uğur ENÇ @Polat 2019-07-20 13:17:21

Benzer görüşleri paylaşıyoruz. İlginiz için teşekkürler...

Avatar
Uğur ENÇ @İşçi 2019-07-20 13:16:39

O iyi çalışma koşullarını, yüksek maaşları sendika istedikleri için işlerinden olan, günlerce eylem yapan, soğukta sokakta yatan mesai arkadaşlarınızla birlikte oturup yüz yüze tartışmak isterim :)

Avatar
Uğur ENÇ @1 oy 2019-07-20 13:15:41

Hepsinde İstanbul yazıyor dersek haksızlık olur. İnanın çok büyük üretim tesisleri Kocaeli'de vergi ödüyor ancak bu kent bu verginin karşılığını görmüyor. Battı çıktılar ve metro bile merkezi idare değil Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bütçesiyle yapılıyor maalesef.

Avatar
Uğur ENÇ @posco işçi 2019-07-20 13:14:38

Merhaba. Yazının ana konusu POSCO değil, kent sanayinin kente faydasızlığı. Keşke köşe yazısını ön yargısız okusanız.
POSCO işçisine iyi davranıyor olabilir ki son sendikal olaylara filan girersek POSCO işçisinin ne kadar "mutlu" olduğunu görebiliriz.
Ben sendikal konulara da hiç girmedim üstelik. üretim yapmak sadece beton ya da çelikten bina dikip işçiye maaş vermek, bir iki yan sektörü beslemek olarak algılanıyor. Oysa üretim tesisleri aldığının yarısı kadarını kente verse sosyal ve kültürel bir aydınlanma yaşanıyor. Yazıda da belirttiğim üzere bunun en net örneği Sümerbank...

Avatar
Uğur ENÇ @Ömer D. (PSCSSNTST) 2019-07-20 13:12:15

Değerlendirmeniz için teşekkürler. Burada POSCO'ya bir karalama yok aslında. Sadece ilk dönemki vaatlerin hiçbirinin yerine gelmediğini anlattım. O dönem yayınlanan gazeteleri hatırlarsanız bir kentin baştan aşağı POSCO tarafından ihya edildiğini anlattılar sayfa sayfa. Peki bugün elimizde ne var? SEKA kadar, Sümerbank kadar kentin sosyal hayatına, kentliye, kent kültürüne dokunabiliyor mu POSCO? Kaldı ki yazının konusu POSCO değil, kent sanayinin kente faydasızlığı.

Avatar
Uğur ENÇ @Recep başaran 2019-07-20 13:09:10

Uzun süre sonra ilk defa yorumlara yanıt veriyorum :) Bu bir haber değil, köşe yazısı.
Köşe yazısında kou POSCO değil, Kocaeli'de sanayi tesislerinin bu kente hiçbir şey katmaması.O sebeple fotoğraf olarak herhangi bir üretim tesisi kullanıldı. İlginiz için teşekkürler.

Avatar
Uğur ENÇ @Barış Devrimsel 2019-07-20 13:07:35

Merhaba. Ayhan Zeytinoğlu'nun evindeki kaçak havuzu, vergisiz Amerika'dan getirdiği lüks cipi ve daha nice haberi yazdım. Gözden kaçmış sanırım. Bu yazıda kamu bağlantılı odalara değil de özel sektörün sömürge sistemine değinmek istemiştim. ilerleyen günlerde odaların faaliyetlerini de dile getireceğim. ilginiz için teşekkür ederim.

Avatar
Recep başaran 2019-07-20 12:16:48

Haberi posco diye yapiyor sun resimdeki fabrika yıldız demir çelik

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:09:10 @Recep başaran

Uzun süre sonra ilk defa yorumlara yanıt veriyorum :) Bu bir haber değil, köşe yazısı.
Köşe yazısında kou POSCO değil, Kocaeli'de sanayi tesislerinin bu kente hiçbir şey katmaması.O sebeple fotoğraf olarak herhangi bir üretim tesisi kullanıldı. İlginiz için teşekkürler.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ömer D. (PSCSSNTST) 2019-07-20 11:42:03

Keşke tüm fabrikalar Posco kadar çevreye önem verip, çalışanının isteklerine yeterek, bu kadar fazla sosyal faaliyette bulunabilse.. İçi boş maalesef yazının(!)

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:12:15 @Ömer D. (PSCSSNTST)

Değerlendirmeniz için teşekkürler. Burada POSCO'ya bir karalama yok aslında. Sadece ilk dönemki vaatlerin hiçbirinin yerine gelmediğini anlattım. O dönem yayınlanan gazeteleri hatırlarsanız bir kentin baştan aşağı POSCO tarafından ihya edildiğini anlattılar sayfa sayfa. Peki bugün elimizde ne var? SEKA kadar, Sümerbank kadar kentin sosyal hayatına, kentliye, kent kültürüne dokunabiliyor mu POSCO? Kaldı ki yazının konusu POSCO değil, kent sanayinin kente faydasızlığı.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Barış Devrimsel 2019-07-20 09:06:29

Uğur Bey iyi ve başarılı bir gazeteci olduğunuzu biliyorum. En azindan basın meslek ilkelerine uyma gayretiniz var. Ancak anlamadığım bir konu sanayiden bahsederken sanayicilerin meslek örgütü KOCAELİ SANAYİ ODASI ve başkanı Ayhan Zeytinoğlu hakkında tek bir kelime dahi yazmadığınız dikkatimi çekti. yazınızda sanayicileri yazmışsınız ama sanayi odası binlerce üyesi olan ve milyonlarca bütçesi olan bir kurum değil mi? ayhan bey kaç yıldır görevde bilmiyorum ama ben ne sanayi odasını ne de başkanın bu şehre bir nebze katkısını görmedim. ayhan bey ne iş yapar? milyonlarca bütçesi olan sanayi odası ne iş yapar? neden bu kurumu ve başkanını tek bir haberde yer almaz? başın neden sanayi odasını incelemez? sanayi odasının bütçesi nerelere harcanıyor? hiç merak bile etmediniz mi? enterasan degil mi?

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:07:35 @Barış Devrimsel

Merhaba. Ayhan Zeytinoğlu'nun evindeki kaçak havuzu, vergisiz Amerika'dan getirdiği lüks cipi ve daha nice haberi yazdım. Gözden kaçmış sanırım. Bu yazıda kamu bağlantılı odalara değil de özel sektörün sömürge sistemine değinmek istemiştim. ilerleyen günlerde odaların faaliyetlerini de dile getireceğim. ilginiz için teşekkür ederim.

Beğenmedim! (0)
Avatar
1 oy 2019-07-20 01:22:22

vergi levhalarında bağlı oldukları vergi kurumuna bir bakın ne yazıyor ... bu kuruluşların İSTANBUL .... hiç bir şey üretmeyen İstanbul yalnızca SÖMÜRÜyor ... anladın mı ?

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:15:41 @1 oy

Hepsinde İstanbul yazıyor dersek haksızlık olur. İnanın çok büyük üretim tesisleri Kocaeli'de vergi ödüyor ancak bu kent bu verginin karşılığını görmüyor. Battı çıktılar ve metro bile merkezi idare değil Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bütçesiyle yapılıyor maalesef.

Beğenmedim! (0)
Avatar
posco işçi 2019-07-19 23:55:31

çalışma şartları olarak posco üst düzey bir fabrika.kimin kanını emiyor. kendi çalışanı dışunda kaç kişi dolaylı yoldan ekmek yiyor. yazmış olmak için yazmışsın. araştırmadan. böyle gazetecilik olmaz.

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:14:38 @posco işçi

Merhaba. Yazının ana konusu POSCO değil, kent sanayinin kente faydasızlığı. Keşke köşe yazısını ön yargısız okusanız.
POSCO işçisine iyi davranıyor olabilir ki son sendikal olaylara filan girersek POSCO işçisinin ne kadar "mutlu" olduğunu görebiliriz.
Ben sendikal konulara da hiç girmedim üstelik. üretim yapmak sadece beton ya da çelikten bina dikip işçiye maaş vermek, bir iki yan sektörü beslemek olarak algılanıyor. Oysa üretim tesisleri aldığının yarısı kadarını kente verse sosyal ve kültürel bir aydınlanma yaşanıyor. Yazıda da belirttiğim üzere bunun en net örneği Sümerbank...

Beğenmedim! (0)
Avatar
İşçi 2019-07-19 20:03:02

Sen ne diyon kardeşim. 5 yıldır poscoda çalışıyom. Burda evlendim evimi arabamı aldım. çocuğum oldu. Asıl işçiyi sömüren siz ve sizin gibiler. İşçilerin duygularını sömürüp insanları yanıltmaktan başka işiniz yok.

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:16:39 @İşçi

O iyi çalışma koşullarını, yüksek maaşları sendika istedikleri için işlerinden olan, günlerce eylem yapan, soğukta sokakta yatan mesai arkadaşlarınızla birlikte oturup yüz yüze tartışmak isterim :)

Beğenmedim! (0)
Avatar
Polat 2019-07-19 19:45:00

Kocaeli verdiği vergiye nazaran çok az hizmet alan bir yer.Çünkü burayı sahiplenen az.Jeopolitik konumu nedeniyle sanayi merkezi olmuş.Fakat plansız sanayileşme hem havayı hem de denizi kirletmiş.Şu saatten sonra sanayiyi biraz geri plana alıp turizm , eğitim , kültür yatırımları yapmak lazım.Bu şehir sanayiye doydu.Yeni sanayi bölgeleri de şehrin dışına çıkarılmalı.Devlet tarafından kurulan fabrikaların toplumun kültürel gelişimi için de çok çalışmalar yaptığı malum.Şimdi yapılması gereken şu körfezi kurtarmak , şehri daha modern hale getirmek.Potansiyeli çok yüksek olan bu şehrin, İstanbul keşmekeşine, kaosuna ortak olması doğru değil.İstanbul'un nasıl tüketildiğini , harcandığını gördük.Kocaeli'nin yoğun göçe karşı gerekli önlemleri alması lazım.Hiçbir şey için geç değil.

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:17:21 @Polat

Benzer görüşleri paylaşıyoruz. İlginiz için teşekkürler...

Beğenmedim! (0)
Avatar
BAKİ TEHALLÜK KÜÇÜK 2019-07-19 17:44:39

BANYOMUZU BİLE..SEKA İŞÇİ HAMAMINDA YAPARDIK..

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:18:06 @BAKİ TEHALLÜK KÜÇÜK

Baki ağabey bu kente SEKA'nın, Sümerbank'ın binde biri faydaları olsun yeter. Bu kentte herkes neyin ne olduğunu biliyor.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ersoy Kandemir 2019-07-19 17:16:46

Malatya’nın kalkınmasında da çok büyük öneme sahip Sümerbank fabrikasını Malatyadada park yaptı Akp zihniyeti,Akp kadar sanattan tarihten doğadan anlamayan bir parti bu ülke görmemiştir,ben bu Mehmet İpşiroğlu denilen şahsı ilk defa sağlık müdürlüğünün ortasında protesto babında otururken görmüştüm,tabii hiç hazetmemiştim bakışından ben de onun gözlerinin içine baktığımı hatırlıyorum,eee ne de olsa Bank Asyada hesabı olan müdürü ziyarete gelmiş birine sinirlenmeden bakmam mümkün değil,okuyunca beni hatırlatacağına da eminim,bir de bu yerlerin kira bedellerini araştırır ne kadar belediyeye kira ödenip ödenmediğini araştırırsanız Sekaparktakiler filan dahil sayın gazeteci Herekedeki o güzel anı gözlerimizde canlandırıp bizleri mutlu ettiğin gibi mutlu olmayacaksınızdır,saygılarımla geçmişini unutmayanlara!Akp zihniyetinin en temel işlevlerinden biri de verimli tarım arazilerini fabrika ve Avmlere tahsis etmek,tarımı değil şehirlerde yaşama yöneltmekti insanları ikinci kurdukları hükümet döneminde,hatırlayın Toki satışlarını tarım bakanlarını,kendi Diyarbakırlıydı da koca Diyarbakır ovasını ne hale getirdi,Hevsel bahçelerini bile Unesco kültür mirası listesine almayalardı keseceklerdi araziyi,restorayonları ortada,doğayı da pek severler özellikle ağaç kesme konusunda,yani Akp bana göre rezil bir parti!

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-07-20 13:18:46 @Ersoy Kandemir

Genç cumhuriyetin fabrikaları kalkınmada büyük bir rol oynadı. Şimdi pek çoğu çürüyor. Yazık.

Beğenmedim! (0)