banner830

Yerel seçimlere 2 haftadan az bir süre kaldı.

İyiden iyiye seçim atmosferine girdik.

Yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Kocaeli’ne geliyor.

Perşembe günü ise Kemal Kılıçdaroğlu ve Meral Akşener İzmit’te olacak.

Mitinglerle birlikte siyaset daha da ısınacak.

Yalnızca 13 gün sonra sandık başına gidecek ve kentimizi yönetecek belediye başkanlarını seçeceğiz.

Özellikle İzmit merak konusu.

Sürekli -CHP’nin kalesi- algısı yaratılan İzmit’te 2004 yılından bu yana, 15 senedir CHP’nin herhangi bir seçimi kazandığı yok.

Bana kalırsa ortada kale filan kalmadı.

“…Atlara kalırsa çoktan kaybettik savaşı
Mızraklar kırıldı, kalkanlar delindi, ganimetler paylaşıldı…” diyor ya Küçük İskender bir şiirinde.

İzmit’te CHP’nin durumu tam da böyle.

15 yıl boyunca ‘efsane’ Sefa Sirmen dahil hiçbir isim AKP karşısında başarı elde edemedi.

Ancak bu dönem dengeler biraz değişti.

CHP, İzmit Belediyesi için son yılların popüler siyasetçisi, milletvekili Fatma Kaplan Hürriyet’i aday gösterdi.

Hürriyet’in adaylığı ilk günler oldukça ses getirdi.

Pozitif bir algı oluştu.

İktidar partisi AKP de İzmit için kadın bir isimde karar kıldı.

AKP Kocaeli eski milletvekili, AKP Kadın Kolları eski genel başkanı Mimar Sibel Gönül belediye başkan adayı olarak öne çıktı.

2 kadın adayın yarıştığı İzmit’te Sibel Gönül ilk günler kimi yol kazaları yaşadı.

Uzun süredir aktif siyaset yapmadığı için teşkilatlara kendisini kabul ettirmesi gerekti.

Algı hala Fatma Kaplan Hürriyet’ten yanaydı.

Özellikle CHP’liler sürekli olarak seçimi aldıklarını, Fatma Kaplan Hürriyet’in 3-5 puan önde olduğunu ifade etmeye başladı.

AKP’lilerin yorumları da bu ifadeleri destekliyordu.

Hemen her AKP’li yönetici seçimin kafa kafaya olduğunu belirtiyordu.

Aradan geçen zamanda Sibel Gönül kendini teşkilatlara kabul ettirdi.

Bağımsız bir meclis listesi hazırlayarak kimseyi kendine ‘patron’ olarak görmediğini gösterdi.

Fatma Kaplan Hürriyet’in meclis üyesi listesi hazırlanırken sorun yaşaması, parti içi kavgalarla gündeme gelmesi bekleniyordu.

Hürriyet de hata yapmadı.

Kendini ezdirmedi ve büyük ölçüde bağımsız bir meclis listesi hazırladı…

*

Fatma Kaplan Hürriyet ve Sibel Gönül uzun süredir sahada.

Mahalle mahalle dolaşıyor ve kendilerini, partilerini, projelerini anlatıyorlar.

Şubat ayının başında seçimi Fatma Kaplan Hürriyet alıyordu.

AKP’lilere göre durum kafa kafaya idi.

Peki durum değişti mi?

*

Malum AKP özellikle sıkıntılı olduğu, rakipli belediyelerde sürekli olarak anket yaptırıyor.

Bu anketler öyle kamuoyuna açıklanan, algı yönetmeye yönelik, şişirme anketler değil.

İzmit’te geçtiğimiz gün NDR firması tarafından yapılan bir anketin sonucuna ulaştım.

Vatandaşlara Cumhur İttifakını, Millet İttifakını, Saadet Partisi’ni ve adaylar Sibel Gönül, Fatma Kaplan Hürriyet ile Ahmet Özen’i sormuşlar.

Anket oldukça detaylı.

Ben sadece oy oranlarından bahsedeyim.

Cumhur İttifakı’nın oy oranı yüzde 51.3 olarak kayıtlara geçmiş.

Millet İttifakı’nın oy oranı ise yüzde 43.1.

Saadet Partisi ise yüzde 3 oy potansiyeline sahip.

*

İsim bazında ise Sibel Gönül’ün oy oranı yüzde 46.8.

Fatma Kaplan Hürriyet’in oy oranı yüzde 42.1.

Ahmet Özen’in oy oranı ise yüzde 2.8.

*

Söz konusu bu sonuçlar 2014 yerel seçimleriyle neredeyse paralel.

AKP’nin 2014’teki oy oranı yüzde 45.6 imiş.

CHP’nin oy oranı ise yüzde 42.

Saadet Partisi 2014’te yüzde 4 oy almış.

31 Mart 2019 seçimlerine malum İyi Parti de katılıyor.

İzmit seçimlerinde İyi Parti CHP’yi destekliyor.

MHP’liler ise AKP’ye destek veriyor.

Malum İyi Parti’yi MHP doğurdu.

Bugünkü İyi Parti ve MHP oyları aslında 2014 yılında MHP’nin aldığı toplam oyla aynı.

MHP’nin 2014’ki oy oranı ise yüzde 6.2.

*

AKP’liler bu anket rakamlarını kendi teşkilatlarına dahi açıklamıyor, ‘rehavete kapılırlar’ diye korkuyorlar.

Bir de Ankara korkusu var.

Ankara İzmit seçimleri için fark istiyor.

Sefa Sirmen 7 bin küsur oy farkla seçimi kaybetmişti.

Ankara’yı memnun edecek en az fark 15 bin olarak konuşuyor.

Bu sebeple sürekli bir kafa kafaya algısı dönüyor ortalıkta.

Biz, söz konusu rakamları bir kenara not alalım.

13 gün sonra seçim sonuçları açıklandığında karşılaştıralım.

AKP teşkilatları rehavete kapılmış mı, partinin anketi ne kadar isabetli olmuş görelim.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Levent İşcan 2019-03-19 13:08:33

Hacı dayı, iyi açıklamışsın da hiçbir şekilde %100'ü toplamıyor anketin, matematik bilgin zayıf kalmış biraz.

Avatar
Ahmet ÖZTÜRK 2019-03-19 11:41:13

Kaan Dobra bey sen ,ki oyunu Fatma Hürriyet KAPLANA vereceksin
biliyorum. hissediyorum. Onun için iddaya girmiyorsun.
İzmit belediyesi 1 Nisandan sonra Kocaeli ilçelerine ışık saçacak ufuk verecektir.

Avatar
izmitli 2019-03-19 10:59:38

Çok şımardılar çook...Recep Tayip Erdoğan ın hatrına verilen oylar maalesef bu sefer verilmeyecek...Kendilerini sadrazam şehzade vb. sıfat takmadıkları kaldı...Alayı istisnalar hariç küplerini doldurdular..isim isim de sayabilirim...The end...

Avatar
Şinasi 2019-03-19 10:03:42

Uğurcuuum, AKPLİSİN diyen çıkmamış çok şükür,makarna kömür yardımından söz eden de yok ! Cehape ve sözde İP seçmeni biraz akıllanmış ama hala Hayal Deryasında yüzenler çok.1 nisan sabahı soğuk suda ayılırlar, aman zatürre olmasınlar !

Avatar
Murat 2019-03-19 09:21:43

La bi git işine. Bende haberi ciddiye alıp okudum.

Avatar
Yavuz Demi̇r 2019-03-19 08:51:33

İzmit, Derince, Körfez, Dilovası, Darıca ve Çayırova değişim dürecini başlatmış gözüküyor... Gebze: Burcu ÇETİNKAYA ve Serap ÇAKIR oylarına bağlı diğer ilçeler hakkında fikrim yok...

Avatar
Nedim 2019-03-19 08:11:05

Samimiyetine hiç inanmadığım Fatma Allahın izniyle kazanamayacak.Belediye CHP nin yapacağı iş değil.Perde arkasında hevesle bekleyenler avuçlarını yalayacaklar

Avatar
Math Rules 2019-03-19 01:38:27

Verdiğiniz rakamlardan geriye kalan %8.3 oyu dsp mi alıyor? :)

Avatar
vatandaş 2019-03-18 23:59:27

milleti salak yerine koyan bir meclis listesiylemi sibel hanım seçimi alacak.çok zor be ,akpartililer bile oy vermiyecekki.

Avatar
Kaan Dobra 2019-03-18 23:36:13

5 kişilik yemek mi hahahaha :) Sen o yemeği seçimden sonra kaplana ısmarla teselli yemeği olur :)

Avatar
Ahmet.ozturk 2019-03-18 22:52:50

Kagan dobra sen gercekten oysan sahildeki
Restoranında 5 kişi ile bir akşam herşey dahil yemeğine ben diyorum Fatma Huriyet Kaplan Sibel gonulden fazla oy alacak diyorum izmitin leyla atamanı olacak.

Avatar
Ahmet.ozturk 2019-03-18 22:41:52

Ugur bey fatma hurriyet kaplan sibel gonulden fazla oy alacak varmisin iddasina

Avatar
umit cevik 2019-03-18 22:40:29

Arkadaşlar 255.000 civarı seçmen var
Hürriyet 35.000 oy önde
Bu rakamları unutmayın.
Hoşgeldin HÜRRİYET

Avatar
Çoşkun 2019-03-18 22:19:39

erdoğanın-akplilerin amacı zamları, hayat pahalılığını Millete unutturmak

Avatar
Çoşkun @Omer 2019-03-18 22:17:02

farketmiyor. erdoğanın kendi yaptırdığı anketler kendini işsiz aç bırakan Milletin tayyip erdoğana oy vermeyeceğini gördü uykuları kaçıyor kendi söyledi anketlereb inanmıyorum dedi. akp yandaşı anket şirketleri kasıtlı böyle şişirme yalan anketlerle halkı kandırmaya çalışmaya devam edecekler seçim gününe kadar.

Avatar
Çoşkun @Kaan Dobra 2019-03-18 22:13:36

aktroool istiyosun kocaeliyi izmiti soymak düzeniniz devam etsin. Millet buna izin verecek Mİ?

Avatar
Okuyucu 2019-03-18 21:48:18

Anket sonucunun Özgür Kocaeli (yandaş medyaları) gazetesinde çıkmayıp, size sızdırılması ya da sizin ulaşmanız (!!) tuhaf.
Farka gelince. Ben Kocaeli halkının bu kadar vicdansız, akılsız olacağını düşünmüyorum. AKP İzmit, derince, başsiekeleyi bence kaybeder. Sokak, sosyal medya seslerine bakılınca şikayetler aldı başını gidiyor. AKPnin klasik algı operasyonu da olabilir. Ben Fatma hanımın kazanacağını düşünüyorum ve ümitliyim. Allahım da çooookk büyük. Allah yolunu bahtını oylarını açık ve bol etsin FATMA hanımın. Rabbim inşAllah 31 mart gecesi Fatma Kaplanın İzmit Belediye Başkanı oluşunu kutlamayı nasip eder bizlere. Allah büyük.

Avatar
Ayşe Nur 2019-03-18 21:16:29

KOCAELİ SERDAR KAMANA, İZMİT FATMA KAPLAN HÜRRİYETİNE KAVUŞUYOR

Avatar
Tufan 2019-03-18 21:07:44

ülkeyi soyan akp böyle algı operasyonları yapıyor ki Millet sandığa gitmesin. tayyip erdoğan biliyorki, sandığa gitmeyen, oy kullanmayanların oyu akpye yazılacak. Millet çoluk çocuğunun rızkına sahip çıkmak için sandığa gidecek ve ülkeye kocaeliye izmite sahip çıkmak için tayyip erdoğana oy vermeyecek.

Avatar
Kaan Dobra 2019-03-18 21:00:53

Algı operasyonu bir haber aaa oylar yakınmış hadi kaplana oy verip az farkı kapatalım algısı :) ama yemez Gönül işi bitirdi ve fark yazılanlardan çok çok fazla...

Misafir Avatar
Çoşkun 2019-03-18 22:13:36 @Kaan Dobra

aktroool istiyosun kocaeliyi izmiti soymak düzeniniz devam etsin. Millet buna izin verecek Mİ?

Beğenmedim! (6)
Avatar
Omer 2019-03-18 20:46:52

Basin yoluyla Anket aciklayinca kunyesini vermek yasal zorunluluk degil mi ? Aksi halde herkes bir şeyler uydurabilir

Misafir Avatar
Çoşkun 2019-03-18 22:17:02 @Omer

farketmiyor. erdoğanın kendi yaptırdığı anketler kendini işsiz aç bırakan Milletin tayyip erdoğana oy vermeyeceğini gördü uykuları kaçıyor kendi söyledi anketlereb inanmıyorum dedi. akp yandaşı anket şirketleri kasıtlı böyle şişirme yalan anketlerle halkı kandırmaya çalışmaya devam edecekler seçim gününe kadar.

Beğenmedim! (4)
Avatar
Ahmet.ozturk 2019-03-18 20:45:25

Ugur efendi gel seninle bahse girelim eğer
Fatma Hurriyet Kaplan Sibel gonulden fazla oy alacak diyorum sen aksini söylüyorsan
iddaya girelim .

Avatar
Turgay 2019-03-18 20:38:10

Atma ziya uyduruk kıydırık bi anket sonucunu bize anlatma seçimden sonra görüşürüz bu yaratmaya çalıştığın algının altında kalırsın Fatma Hürriyet geliyor...

Avatar
Cumhuriyet @Uğur ENÇ 2019-03-18 19:43:43

Sorumu cevapladığınız için nezaketinizden dolayı çok teşekkür ederim Uğur Bey.

Avatar
Şinasi 2019-03-18 19:33:14

tayyip erdoğanın böyle algı opreasyonları 31 mart sabahına kadar sürecek. Ülke ekonomisi çökmüş, işyerleri fabrikalar kapanmış, Millet işsiz evine ekmek götüremiyor kuru soğana muhtaç etmiş tayyip erdoğan İstanbulu da Ankarayı da kaybedecek. Kendi elleriyle aday gösterdiği akp adaylarının rantçı, çapsız, yetersiz olduğunu bildiği için miting üstüne miting yapıyor erdoğan. tayyip erdoğan İstanbul, Ankara, Adana, Mersin, Bursa, Antalya belediyelerini KAYBEDECEK. bunu bilen erdoğan Millete ters köşe vurmaya çalışıyor. tayyip erdoğan KORKUYOR ve KAYBEDECEK.

Avatar
Davşan tepeli manav huseyyın 2019-03-18 18:47:52

fatma manavlrı gücendirdi bu iş bitti Allah rahmet eylesin

Avatar
Uğur ENÇ @Cumhuriyet 2019-03-18 18:42:14

Söz konusu anketi çok uğraşarak aldım. Asla kamuoyuna açıklanmasını istemiyorlardı. Bunu da yazıda belirttim. Bütün ekonomik sıkıntılara rağmen tablo bu Fatma hanımın yalnız bırakıldığı görüşünüze katılıyorum. Ben sadece 'elde ettiğim' anketi açıkladım. 13 gün var. Tablo değişecek mi hep birlikte göreceğiz.

Misafir Avatar
Cumhuriyet 2019-03-18 19:43:43 @Uğur ENÇ

Sorumu cevapladığınız için nezaketinizden dolayı çok teşekkür ederim Uğur Bey.

Beğenmedim! (0)
Avatar
ÖMER GÜLER 2019-03-18 18:16:08

ÇOK MUTLU OLDUGUN BELLİ

Avatar
Çoşkun 2019-03-18 18:09:16

Çiftçisine, esnafına "terörist" dediğin, insanlarının işsiz aç, zamların belini büktüğü Kocaeli, İzmit, 31 martta tütkiyeyi, Kocaeliyi,İzmiti soyan akpye cevabı verecek

Avatar
Cumhuriyet 2019-03-18 17:58:28

Uğur Bey bu anketin size sızdırmışlar ama sizde bir zahmet edip bu anketin künyesini sorsaydınız bari,olduğu gibi paylaşmışsınız.Ben farkın bu kadar olduğunu zannetmiyorum birileri sizlere Haziran ayı seçimi kopyala yapıştır yapmış.Ben Hürriyet Hanım mı,Sibel Hanım mı kazanacak demiyorum sadece farkın bu kadar olmayacağını,özellikle Sibel Hanımın yanında akp nin eski ve ağır toplarının daha çok yanında olduğunu ve bununda başabaş bir duruma işaret ettiğini sanıyorum.Hürriyet hanım kaybederse de yalnız bırakılışından ve genel başkanın performansından dolayı olabileceğini de sanıyorum bu aslında bir nebzede olsa Sibel Hanım içinde geçerli.Ankete gelince anket sanki algı oluşturmaya psikolojik üstünlük sağlamaya yönelik..

Misafir Avatar
Uğur ENÇ 2019-03-18 18:42:14 @Cumhuriyet

Söz konusu anketi çok uğraşarak aldım. Asla kamuoyuna açıklanmasını istemiyorlardı. Bunu da yazıda belirttim. Bütün ekonomik sıkıntılara rağmen tablo bu Fatma hanımın yalnız bırakıldığı görüşünüze katılıyorum. Ben sadece 'elde ettiğim' anketi açıkladım. 13 gün var. Tablo değişecek mi hep birlikte göreceğiz.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Erdem Soykan 2019-03-18 17:19:45

Pahalılık, 5 liralık dolar, hepsi hikaye yani... 2014'ten bu yana İzmit cephesinde yeni birşey yok. Bundan sonra param yok diyene zerre kadar acımam. Gitsin, bassın oyunu kıymetli ampulüne... Bela oldular dürüst insanların başına...

banner354

banner820

banner482

banner599

banner846

banner328