banner830

Geçtiğimiz gün AKP’nin İzmit için yaptırdığı anketin sonuçlarını paylaştım.

AKP’liler, “Fatma Kaplan Hürriyet’in ekibini kenetlemek için yazdı. Bize seçim kaybettirmek istiyor” dediler.

CHP’liler, “Sibel Gönül güçlü algısı yaratmak istiyor. Uğur AKP’nin seçim oyununa alet oldu” dediler.

AKP teşkilatları bugüne kadar olan bütün seçimlerde anketlerle manipülasyon yaptı.

31 Mart sürecinde ise hiçbir anket sonucu açıklanmadı.

AKP’nin anket yaptığını biliyor ve sonuçları merak ediyordum.

Söz konusu anket AKP’nin seçimdeki durumunu görmek, ona göre strateji belirlemek için yaptığı bir anketti.

Anket sonuçlarına ulaştım ve yayınladım.

Bunun adı gazetecilik başarısıdır.

*

CHP aleyhinde yahut CHP örgütleri içerisindeki tartışmaları içeren yazıları yazmanın ne kadar zor olduğunu daha önce “CHP’liler hem baskı hem sansür yapıyorlar” başlıklı yazımda dile getirmiş şu ifadeleri kullanmıştım;

“En zor şey CHP’lileri eleştirmek.

Ne yazarsanız yazın annenizden başlıyorlar anmaya.

CHP’yle ilgili yapacağınız eleştiriler sizin için ‘gazetecilik’ ölçütü oluyor, ‘muhaliflik’ tartısına çıkarılıyor ve sınıfta bırakılıyorsunuz.

‘CHP şunu yanlış yapıyor’ diyorsunuz hemen sesler yükseliyor.

‘CHP şunu şöyle yapsa’ diyorsunuz ukala olmakla suçlanıyorsunuz.

Bir müddet sonra iktidarın yapmadığı baskıyı CHP’den görür oluyorsunuz.

Yorumlarda edilen küfürler mi, CHP’de siyaset yapan eşinizin dostunuzun tartışmalara dahil edilmesi mi…

Cahil kesim küfür edip, bağırıp çağırıp arkadan konuşmakla yetiniyor.

Yönetimde olanlar ise küsüyor.

Suratınıza bakmıyor, selamınızı bile almıyor.

Sırf eleştirdiğim için 6 ay boyunca selamımı almayan il başkanı tanıyorum.

Telefonlarıma cevap vermeyen milletvekilleri, karşılaştıklarında tehdit saçan bakışlarını üzerimden eksik etmeyen yöneticiler biliyorum.”

Söz konusu anket sonuçlarını paylaştıktan sonra da benzer tepkilerle karşılaştım.

Bu sebeple uzun süredir çoğu siyasi konuyu yazmıyor, siyasi eleştiri yapmıyorum.

*

Ben muhalif kimliğimi kimseye ispat edecek değilim.

Bugüne kadar defalarca bedel ödedim, hapis cezası aldım, para cezası aldım, 8 ay işsiz kaldım.

Ancak benim muhalifliğim yalnızca AKP’ye değil, yanlış yapan herkese.

Şimdi şöyle bir algı var, muhalif olan herkes CHP’de birleşecek, AKP’ye seçim kaybettirecek.

Peki ama neden?

Ben CHP’ye oy vermek zorunda mıyım?

Sırf muhalifim diye kenti iyi yöneteceğini düşünmediğim, iyi bir ekibi olmadığına inandığım bir isme oy mu vermeliyim?

Sapanca Belediyesi’nde yaşanan bir skandalı yazdım.

O haber sonrasında bana dava açan avukatın eşi partide yönetici.

Kiminin kızı, kiminin gelini, kiminin birinci derece akrabası belediyelerde çalışıyor.

CHP’lilerin Büyükşehir Belediyesi’ne yazdıkları pek çok itiraz dilekçesini yanıtlayan avukat CHP’den aday.

Şükrü Karabalık’ın rüşvet davasında Karabalık ve yargılanan ekibini savunan avukatlar bugün CHP’de yönetici.

Yanlış anlaşılmasın ben bunların hiçbirine karşı değilim.

Avukat siyasi görüşlere göre müvekkil seçmez.

Herkes aday olabilir.

Herkes yönetici olabilir.

Ben bu durumları yadırgamıyorum.

Ancak bunun yanında ben gazetecilerin özgür ve bağımsız olduğuna da inanıyorum.

Bu durumları yadırgamayan kimileri benim özgürlüğümü kısıtlamak için çabalayınca, benim bağımsızlığıma ket vurmak isteyince kanıma dokunuyor.

Arkamdan atıp tutanlar kendi akrabalarının AKP’li belediyelerde çalışmasına görmez gelince, AKP’li başkanları savunan avukatlara ses çıkarmayınca bende bir mide bulantısı başlıyor.

*

Ben muhalifim.

CHP’yi desteklemem gerekiyor ya…

Şükrü Karabalık ve Şevki Yılmaz’ın müfettiş denetimi ile ilgili ses kaydını yayınladığımda hangi CHP’li yanımdaydı, bana destek oldu?

8 ay işsiz kaldım, ‘Uğur paraya ihtiyacın var mı’ diye soran oldu mu?

Hakkımda hala onlarca dosya var, yenileri de açılıyor.

Aile dostlarım hariç bana destek veren bir tane isim oldu mu?

Bu kentin muhalif gazetecisine sahip çıkmayacaksın, yetmiyor gibi CHP’yle ilgili gerçekleri yazdığında, elde ettiği bir anketin sonucunu paylaştığında topa tutacaksın.

Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?

İşin özü, gazeteciliğin ne olduğunu bilmeyen, özgürlükten, bağımsızlıktan anlamayan CHP’lilere sesleniyorum; aklınız yok!

Bu düşünce yapısıyla o çok eleştirdiğiniz AKP’lilerden ne farkınız kalıyor?

Yarın göreve geldiğinizde AKP’nin yaptığı gibi gazeteciler arasında ayrım mı yapacaksınız?

Tarafsızlığınızı bir kenara bırakıp sürekli gazeteciler arasında taraf mı tutacaksınız?

Yolunuz yol değil, benden söylemesi.

BANA BİRAZ KÜFÜR EDİN…

Doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar.

Bunu en derinden bilenlerdenim.

Bugün yine bir köyden kovuluş yazısı kaleme alacağım.

Başlıyorum.

Salı günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bugün de Kemal Kılıçdaroğlu ve Meral Akşener’in mitinglerini izledim.

Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı AKP mitingi kalabalıktı.

Daha önceki seçimlerde kalabalığın yollara taştığı, neredeyse Devlet Hastanesi’ne kadar bir kitlenin olduğunu görmüştük.

Bu defa sadece alan doldu.

Alandan dışarı taşma yoktu.

*

Kılıçdaroğlu ve Akşener de alanı doldurdular.

Ancak alan bir hayli daraltılmıştı.

Yine de öğlen 14.00 olarak açıklanan miting saatine göre bu bile büyük bir mucize.

Hangi partiden, kiminle konuşsam duyduğum tek bir söz vardı; “Saat ikide miting mi olur?”

Olmazdı, oldu.

İyi Parti ve CHP teşkilatları tarafından organize edilen mitinge katılım oldukça iyiydi.

*

Gelelim iki mitingin gösterdiklerine…

Malum ekonomi kötü.

Sürekli bir geriye gidiş var.

Çarşıda, pazarda vatandaş isyanda.

Kocaeli’de AKP’nin kaybedeceği belediye sayısı 5-6 olarak konuşuluyor.

Bu isyan ve konuşmaların mitinge de yansımasını beklersiniz.

Miting katılımının gözle görülür bir şekilde düşmesi, AKP’nin güç kaybetmesi belediyelerin el değiştirecek olmasını, vatandaşın isyanını bir anlamda teyit eder.

Peki AKP’nin son mitingi nasıldı?

Bence ortada herhangi bir güç kaybı söz konusu değil.

Diyeceksiniz ki “taşıma yaptılar.”

Peki AKP hangi mitingde taşıma yapmadı?

Hangi mitingde memurlar izinli sayılmadı?

Hangi mitingde belediye işçileri, polisler alana yığılmadı?

Taşıma konusu AKP için bugün keşfedilmiş bir şey değil.

Güç kaybı göreceksek bu taşımaya rağmen görmemiz gerekiyordu.

Göremedik.

*

CHP-İyi Parti’nin ortak mitingi bugündü.

Çok büyük bir coşku, yerelde iktidar yürüyüşünün ayak sesleri var mıydı?

Gözle görülür bir katılım artışını fark ettiniz mi?

24 Haziran’da Muharrem İnce ve Meral Akşener’in ayrı ayrı düzenlediği mitinglere katılımlara bakıldığını büyük bir artış göremedik.

Mitingin saat 14.00’te olması bir handikaptı.

*

Mitinglerin herhangi bir şeyi değiştirdiği, net bir tablo ortaya koyduğu yok.

Bu konuda en güzel hareketi CHP İstanbul Büyükşehir Adayı Ekrem İmamoğlu’nun yaptığını düşünüyorum.

İmamoğlu İstanbul’da Kemal Kılıçdaroğlu ve Meral Akşener’in katılacağı bir miting düşünmediğini açıkladı.

“Her mahallede miting yapıyoruz. Vatandaşımızla buluşuyoruz. Bu kafi” dedi.

Mitinglere harcanan maddi manevi enerji, parti yönetimlerinin çabası mahallelerde organize edilecek toplantı ve mitingler için harcansa Kocaeli’de seçim sonuçları çok rahat değişebilir.

Ancak bunun yerine her seçimde lider ağırlamak için çabalanıyor.

*

Mitingler geldi, geçti peki sokak ne diyor?

Dün CHP’de önemli görevler almış bir dostumla konuştum.

Pazarda vatandaşın 10 lira olan patlıcan fiyatlarına tepki gösterdiğini söyledi.

Ve ekledi, “CHP gelirse 25 lira olur diyorlar. Korkuyorlar. AKP’den büyük bir kopuş yok. Elbette tepki gösterenler olacaktır. Ancak maalesef tablo pek iç açıcı değil.”

Bu ve benzeri söylemlerle ben de defalarca karşılaştım.

Vatandaş bağırıyor, çağırıyor, tepki gösteriyor.

Ancak sandığa gittiğinde alternatif görmüyor.

Maalesef AKP seçmeninin eli sandıkta CHP’yi ve İyi Parti’yi yahut Saadet Partisi’ni, DSP’yi, Demokrat Parti’yi alternatif olarak görmüyor.

İstanbul’da, Ankara’da bir alternatif görülebilir fakat Kocaeli’de AKP’nin henüz bir alternatifi yok.

İlçe bazında hareketlenmeler var.

Darıca’da oy artışı olacaktır.

Karamürsel’de seçim bıçak sırtı.

Derince’de çok büyük bir hareketlilik yaşandı ancak son duyumlarım muhalefet adına pek iyi değil.

İzmit’te Fatma Kaplan Hürriyet çok iyi bir rüzgar yakalamıştı.

Sibel Gönül ve Sibel Gönül’den çok AKP İzmit İlçe Teşkilatı, AKP İzmit İlçe Gençlik Kolları bugüne kadarki seçim sürecinde bu rüzgarın şiddetini azaltmayı başardı.

Gönül sokaklarda Fatma Kaplan Hürriyet kadar konuşulur oldu.

Fatma Kaplan Hürriyet yalnız bırakıldı.

İzmit ilçe örgütü aday adaylarının istifaları sonrasında iyice zayıfladı.

Partinin oluşturduğu SKM beklenen sinerjiyi yaratamadı.

SKM’de yer alan isimler bütün gücüyle çalışsaydı, İzmit ilçe örgütü Mehmet Ümit Küçükkaya başkanlığında olduğu gibi esip gürleseydi, dimdik olsaydı her şey çok farklı olabilirdi.

CHP SKM ve İzmit ilçe örgütü gerektiği kadar çabalasaydı bugün Sibel Gönül’ün adını duymaz olurduk.

*

Seçimlere 10 gün kaldı.

AKP’nin son 15 gün yaptığı hamleler bugüne kadar yaşadığımız bütün seçimlerde AKP adına olumlu etki yarattı.

AKP seçimleri genelde son 15 günde kazandı.

31 Mart sürecinde de son 10 gün çok asılacaklardır.

SKM ve İzmit ilçe örgütü, “Biz ne yapıyoruz” deyip olağanüstü bir performans ortaya koyarsa muhalefet İzmit’te ipi göğüsleyebilir…

Bunlar gerçekler.

AKP’li, CHP’li fark etmez.

Hadi şimdi yine ağız birliği edin, hep bir ağızdan bana küfür edin.

Ben tarafsız bir şekilde gördüklerimi, bildiklerimi yazmaktan geri durmayacağım.

Seçimler ne mi olacak?

Hep birlikte izleyip göreceğiz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ahmet ÖZTÜRK 2019-03-22 13:41:02

Ugur kardeş Okuyucuları yazılarınla canlandırıyorsun önce seni tebrik ediyorum.
KİM ne yazarsa yazsın söylerse söylesin işsizlik,haksızlık, adaletsizlik,üretimin yok olduğu dışarıdan ithalatın olduğu kazandığımızın tamamını dışarıya aktardığımızı görüyor, yaşıyor duyuyoruz. Bu tablo benim gibi vatanını sevenleri mutsuz ediyor.bu gerçeği yaşayanlar seçimde gereğini yapacağını umuyorum. ben yapacağım.

Avatar
Tufan @izmitli demokrat 2019-03-22 12:05:00

17 senedir Türkiyeyi Milleti soyan aç işsiz bırakan akp kaybedicek

Avatar
izmitli demokrat 2019-03-22 11:32:09

bu millet aç kalır ama vatansız kalmaz muhalefet liderleri tayyip erdoğanla didişmeyi bırakıp küresel riskleri görmezden geldikçe bu millet bunlara prim vermez malesef muhalefet liderlerimiz vatandaşımız kadar doğru bir dünya görüşüne sahip değil siz tayyip erdoğan gitsinde isterse ülke işgal altında olsun mantığıyla gittikçe bu ülke erdoğana sahip çıkacak

Misafir Avatar
Tufan 2019-03-22 12:05:00 @izmitli demokrat

17 senedir Türkiyeyi Milleti soyan aç işsiz bırakan akp kaybedicek

Beğenmedim! (0)
Avatar
Cevat K. 2019-03-22 04:45:43

30 yıllık bir CHP üyesi olarak yazdıklarınızin büyük bölümüne katılıyorum.Chp il yönetiminin yöneticilerinin snob marjinal halktan kopuk siyaseti (veya siyasetsizligi muhalefetsizligi) yıllardır başarısızlığın tek sebebi.Sadece seçim dönemi Perşembe pazarında pazarcılarla veya eski bakırcılar çarşısında esnafla poz vermek yaptıkları en büyük iş.Akp',nin anketi yanlışta cikabilir doğrudan Ama bir uyarıdır bu.Boyle görmek lazim.Fatma abimin şanssızlığı iyi parti büyükşehir adayının çok zayıf oluşu.Yuruyus yolunda el ilanı dağıtmakla seçim kazanılamaz.Chp için Koylerin ihmal edilmesi çok büyük hata.Ekonomik Krizin muhalefet için yarattığı rüzgar dindi.Genc kesimden CHP'nin millet ittifakının oy alabileceğini zannetmiyorum.Muazzam cahil dünyadan bihaber bir gençlik var.Fatma hanımın ve yanındakilerin İzmit'i garanti aldık düşüncesinden bir an önce kurtulmasi lazım.Siz doğruları yazmaktan vazgeçmeyin küfür edenleri fazla umursamayan onlar menfaatci bencil öngörüsüz birer aptaldan başka birşey değil

Avatar
Çoşkun @ömer güler 2019-03-22 03:29:02

sizin o tahmin dediğiniz işsizlik açlık tayyip erdoğana cevap 31 martta verecek bu fakirleştirdiğiniz Millet

Avatar
Onur Kılıç 2019-03-21 23:59:04

Sevimsiz bir gazeteci olur ama sen biraz fazla kaçtın. Ne meraklıymışsın be küfür yemeye. Ne onurlu bir yazı ama. Babasının soyadı arkasından gazeteci olan bir tıp gibisin. Sevimsiz insandan sevimsiz bir yazı.

Avatar
Etik degil 2019-03-21 23:53:26

CHP nın eleştirilmesi tabiki gerekir. Özellikle Fatma kaplanı yalnız bırakanlari. Son 15 günde Sibel Gönül’ün tanındığı da doğru. Yanlış ve etik olmayan şu ki siz İsrail dostu Sibel gönülü tek kağıda bakarak akladıniz. Önünü arkasını araştırmadiniz. Ve insanları kandırdınız. Bu yüzden tarafsız olduğunuza inanmıyorum

Avatar
Mülayim 2019-03-21 22:47:14

Hiç yazmıyorsunuz bugünkü mitinge gelenler kocaelili seçmen zorla mitinge insanlar gönüllü ve otobüs parasını kendisi verip gelen insanlar.öğle vakti miting yapıldı.öğle vakti miting yapmaya hangi parti cesaret edebilir.

Avatar
Mhp nerede 2019-03-21 21:15:04

Sözde mhp ile cumhur ittifakı olan akp meydanlarda mhp bayraklarını asmak için kaçınıyor bunun altında hdp oyları yatmakta diye düşünüyorum milleti tehdid ve hakaret etmekten vazgeçin obur tarafta vebali bir kenara bırakın toplumsal bölünmenin baş mimarisiler

Avatar
Çiçeroo 2019-03-21 21:01:14

Martın sonunda bahar gelince hatırlatırız!!.

Avatar
Çoşkun 2019-03-21 20:24:40

yerel seçim olacak. akp ekonomik krizi ağzına almıyor, hep saldırıyor proje yok.TAYYİP ERDOĞAN AKP KAYBEDECEK. yerel seçimde Millete proje sunamayan tayyip erdoğan akp herzamanki gibi düşlman yaratıp yalanlarla iftiralarla Millete işsizliği açlığı zamlarım unutturmaya çalışıyor.akpnin alternatifi muhalefet parileri var muhalefet partilerinin .ok güzel projeleri var. akpli beledilerein nesi var yolsuzlukları var, hırsızlıkları var, Milleti soymak var , ranı yandaşlara peşkeş çekmek Milletin parasını hortumlamak var.

Avatar
Az Bilen 2019-03-21 19:59:56

Avukatlar insanların,ırk,dil, inanç ve görüşlerine bakarak dava almazlar, o yüzden önceden şunun davasında avukatlık yaptı şimdi partide yöneticilik yapıyor gibi sözler hayatın akışına terstir. Yarın sizlerin hangi gazetelerde görev yapacağınız belli mi ?

Avatar
Arkadaş 2019-03-21 19:37:15

Pazarda vatandaş akp den yaka silkiyor ama hala akp diyor.Neydi o şiir.Celladına aşık olmuş ise bir millet ister ezan ister çan dinlet.Her türlü musibeti hak ediyorsunuz kardeşim siz, düştüğünüz durumada hiç acımıyorum beter olun.

Avatar
Cumhuriyet 2 2019-03-21 18:51:38

Ama şöyle bir durumda var oda hala akp den yaka silkmesine rağmen umut bekleyen yığınlar onlara kötü bir haberim var bu ekonomi artık enkaz halinde ve bu enkaz çökecek ve o enkazın altında ilk önce kendileri çok ağır kayıplar verecek işte muhalefetin bu alanlardan bu gerçeği haykırması lazım son 10 gün İyi Parti ve Cumhuriyet Halk Partisi teşkilatlarının 10 gün uyumadan çalışması lazım.Mitinge yönelik tek olumlu yan Kamanın konuşmasına öncelik verilmesi ve miting alanına katılanların bütün saf niyeti ile başarıya inanmış olmaları.Bu seçim de büyük bir kırılma olacak mı bilmem ama kırılma yaşanacak diye düşünenlerdenim.Bahsettiğiniz gibi iki taraf içinde kesinleşmiş herhangi bir şey yok çünkü konu cüzdan olunca ne olacağı belli olmaz...

Avatar
İlyas Hızlı 2019-03-21 18:48:03

Uğur kardeşim, 90'lı yılların ilk yarısında Güneş'te çalışırken ben de sekiz ay işsiz kaldım. O süreçte birileri benimle iletişim kurdu ve Yeni Şafak'ta çalışmaya başladım. Ama Yeni Şafak'ta çalıştım ve çalışıyorum dedim. Bunu gizlemeye çalışmadım. O birilerini çok iyi biliyorum deyip bitireyim. Ne demek istediğimi anlayacağından kuşkum yok.

Avatar
Cumhuriyet 1 2019-03-21 18:45:08

Kılıçdaroğlu konuşmasına ekonomi ile başladı Erdoğan ile kapadı,olmadı.Meral Akşener zaten Erdoğan ve açılan tazminatı dilinden düşürmedi,konuşma aralarına çok az ekonomi serpiştirdi.Yani yanlış,yalan bir şey konuşmadılar,haklılar ama halk Erdoğan ismini değil;iş,aş yani ekonomi kısmını duymak istiyor ki erdoğana baktığımızda oda aynı hataları yapıp ekonomiyi unutuyor onun derdi kaçacak oylar.Peki muhalefetin derdi ne olmalı ekonomiden bahsedip umut yaratıp kaçan oyları toparlamalı ama stratejisi maalesef yanlış.Pazarda,çarşıda işte bunun için millet akp den yaka silkip hala akp diyor.İstanbul İmamoğlu konusunda da çok haklı bir tavrı var İmamoğlunun umarım böyle seyredecek bir mitinge katılmaz.

Avatar
Oktay 2019-03-21 18:25:45

Kufure gerek yok.Guzel yazi.özetle diyorumki AK Parti Tayyip beyin alternatifi bunlar olamaz.ciddi güclu muhalefet yok.Keske olsa.Kemal de Meral de Temel bey de boş.

Avatar
irfan yormaz 2019-03-21 18:19:00

ha şuraya bir imza atasım var benim ama neresine atıyorduk imzayı. Tebrikler Uğur

Avatar
ömer güler 2019-03-21 18:16:03

gazetecisiniz bazı konuları bizden önce görebiliyorsunuz ama daha çok fırın ekmek yemeniz lazım seçim tahminlerini analiz etmek için

Misafir Avatar
Çoşkun 2019-03-22 03:29:02 @ömer güler

sizin o tahmin dediğiniz işsizlik açlık tayyip erdoğana cevap 31 martta verecek bu fakirleştirdiğiniz Millet

Beğenmedim! (0)

banner354

banner820

banner482

banner599

banner846

banner328