Adalet ve Kalkınma Partisi Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan adayı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, dün gazetemize bir ziyaret gerçekleştirdi. Öyle yarım saat oturup da “Hadi ben kalkayım” demedi, saatlerce oturdu, bizlerle sohbet etti. Açıkçası bu durum beni bir hayli şaşırttı. Mevcut Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu’nun gazetemizi kuruluşundan bu yana bir defa ziyaret etmişliği yoktu. Ziyaret ettikleri yerler belliydi.
Bu konuda bazı tabularımı yıktı açıkçası. Kendini hiç kasmadı, “Bunu söylersem bunu yazarlar” diyerek sözlerini ölçüp tartma gereği duymadı.
Keyifli bir sohbetti…

Gazetemiz Genel Yayın Yönetmeni Aysun Özcan Erenkaya, arkadaşım Uğur Enç ve şahsımla saatlerce oturup sohbet eden Büyükakın ile bir röportaj gerçekleştirmedik ancak belli başlı merak ettiğimiz sorular yönelttik kendisine. Kafama takılan, daha önce de kaleme aldığım bir konu vardı, Büyükakın’ın bu konuda ne düşündüğünü merak ediyordum; hazır gelmişken bu soruya da cevap aldım.

Malumunuz; AKP İzmit Belediye Başkan adayı Sibel Gönül, saha çalışmalarında ve yaptıkları açıklamalarda halktan oy isterken “Büyükşehir olmadan ilçe belediyelerinin yapabilecekleri sınırlıdır. Dolayısıyla uyumun olması mutlaka lazım” ifadelerini sıklıkla sarf ediyor. Yani Sibel Hanım diyor ki “Büyükşehir Belediyesini Tahir Büyükakın kazanacak. Bakın beni seçmezseniz, Tahir Büyükakın ile CHP’nin adayı Fatma Kaplan Hürriyet uyuşamaz, Büyükakın, partimiz dışında bir başkana gerekli desteği sağlamaz.” Bu sözleri, Sibel Hanım’a yakıştıramadığını dile getirmiştim 8 Şubat’ta kaleme aldığım “Yakışmıyor Sibel Hanım!” başlıklı makalemde.

Tahir Bey’e yönelttiğim soru da bununla alakalıydı. “13-0 hedefiniz var, ancak bu hedef tutmaz, siz Büyükşehir Belediye Başkanı olsanız bile birkaç ilçeyi kaybederseniz, Sibel Hanım ve diğer adayların da dediği gibi bir uyuşmazlık söz konusu olur mu? Yoksa Tahir Hoca, bu kente hizmet etmek için parti ayrımı yapmaksızın onlara da destek verir mi?” diye sordum.

Açıkçası Büyükakın’ın bu soruya, “Tüm ilçeleri biz kazanacağız, bu yüzden cevap verme gereği duymuyorum” demesini bekliyordum. Öyle yapmadı, geçiştirmedi.
Verdiği cevap çok hoşuma gitmese de en azından dürüst bir cevap verdi.
Siyaset yapmadı, kıvırmadı.


“Ben takım kaptanıyım, benim direktiflerim doğrultusunda uyum içinde çalışırım. Hizmet anlayışı benle aynı olan biri ile sinerji olur, uyum olur. Ama farklı olanla sinerji olmaz. Ama siyasi görüşü farklı olan birinin yönettiği ilçeye de ‘ben buraya hizmet yapmıyorum’ demem. Seçildikten sonra rozetimi çıkarır, herkesin başkanı olurum. Şimdi yalan mı atayım, senkronizasyon sinerjiyi artırır. ‘Yok canım ne alakası var’ diye mi cevap vereyim. Büyükşehir’in sorumlu olduğu yollar ana arter yollar mesela, ilçe belediyesinin yapmak istediği yola ‘Senin yolun, kendin yap’ da diyebilirim, ben de yapabilirim. Cezalandırırım demiyorum. Farklı partiden belediye başkanı olmuş, maaşları ödeyemiyor. Ben ödeyeyim demem’ mesela. Ama gelir ‘Ben belediyeciliği yapamadım. Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkür ederim, Büyükşehir ödedi’ der, gereğini yaparım.”
Yani Tahir Bey, “Yapılması gerekeni yaparım, ekstraya girmem; ama kendi partime mensup belediyelerde ekstralar olabilir” demek istiyor.

Olur da Büyükakın başkan seçilir ve muhalefetten de kimi isimler ilçelerde seçim kazanırsa Büyükakın’a muhtaç kalmamak için şimdiden derslerine çalışsın, benden söylemesi! Sizlere fazladan zırnık koklatacak gibi görünmüyor!
En azından dürüstçe bunu açıkladı!

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kocaeli,li vatandaş 2019-02-21 12:53:53

Vatandaşlık görevimi yaptım, oyumu verdim iyi belediye başkanı olur dedim, fakat birileri benim seçtiğimi Daha önceki illerde olduğu gibi makamından alıyor ne bileyim
yarın benim kocaeli büyükşehir belediye başkanını görevden alamıyacağını.
Görevden el çektirme işi seçmene hakaret dir.

Avatar
Şinasi @1969 2019-02-21 12:10:32

evet haklısın. keçinin olmadığı yerde EŞEĞE abdurrahman çelebi diyecekler.

Avatar
Abdulsamed @% 99.999 2019-02-21 12:09:01

Hak 1 dir çoğunluğa göre değişmez sabittir. Hz Muhammed Mustafa SAV. doğduğunda BİR idi. Mecusilerin taptıkları bin yıllık yanan ateş söndü. Develer yükü altınları olan cahiliye zenginleri ( sizin gibi Allahsız akpliler) altınlarını hatta karılarını kızlarını gönderdiler BİR olan HZ. Muhammed Mustafa'ya İslam'dan vazgeçmesi için. Ama Hz. Muhammed Mustafa sizin gibi Allahsızların altınlarını, karılarını, kızlarını reddetti ve buyurdu "VALLAHİ BİR ELİME GÜNEŞİ BİR ELİME AYI VERSENİZ DAVAMDAN (İSLAM) VAZGEÇMEM". ALLAH U EKBER

Avatar
% 99.999 @Ersoy Kandemir 2019-02-21 11:29:17

Yüz binde 1 kişi, 1 milyonda 10 kişi, 82 milyonda 820 kişi.....Soyu kurumakta olan kelaynak kuşlarının sayısı kadar....Bu sayıyla Bağımsız Büyükşehir Adayı seçim kazanamaz.

Misafir Avatar
Abdulsamed 2019-02-21 12:09:01 @% 99.999

Hak 1 dir çoğunluğa göre değişmez sabittir. Hz Muhammed Mustafa SAV. doğduğunda BİR idi. Mecusilerin taptıkları bin yıllık yanan ateş söndü. Develer yükü altınları olan cahiliye zenginleri ( sizin gibi Allahsız akpliler) altınlarını hatta karılarını kızlarını gönderdiler BİR olan HZ. Muhammed Mustafa'ya İslam'dan vazgeçmesi için. Ama Hz. Muhammed Mustafa sizin gibi Allahsızların altınlarını, karılarını, kızlarını reddetti ve buyurdu "VALLAHİ BİR ELİME GÜNEŞİ BİR ELİME AYI VERSENİZ DAVAMDAN (İSLAM) VAZGEÇMEM". ALLAH U EKBER

Beğenmedim! (0)
Avatar
1969 @kocaeli,li vatandaş 2019-02-21 11:23:25

Düşüncesiz....Hangi akıla ne gelecek? Tahir Hoca Karamürsel doğumlu,tam 50 yaşında koltuğa oturacak.

Misafir Avatar
Şinasi 2019-02-21 12:10:32 @1969

evet haklısın. keçinin olmadığı yerde EŞEĞE abdurrahman çelebi diyecekler.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Kocaelispor lu 2019-02-21 09:55:34

Ya vatandaş denilen zat Tahir hoca Bilecik valisiydi bilecikli degil has izmit li hee aynaya Bi bak bakayım 90 yıllık rahmetli gazi mizin kurdugu partiyi ne hale getirdiler teröristlerle iş tutmaya onları savunmaya geçtiler ve içler acısı Bi vaka chpnin kalesi kocaeli den chp aday çıkartamadı çünki kazanamıyacagını biliyor kaybedeceği yerleri iyi partiye verdi ha ha ha sanmayınki chp liler iyi partiye oy verecek terörle iş tutan kılıçtaroglunun destekçileri verir ama Atatürkçü ve imanlı chp ye gönül vermiş insanlar as la oy vermez

Avatar
şener çelik ş 2019-02-21 09:26:40

Allah izin verirse herkes tahir hocanın farkını görecek adalet nasıl sağlanır herkes görecek tahir hocaya güveniyorum

Avatar
kocaeli,li vatandaş 2019-02-21 09:22:09

13 Belediye başkan 7 milletvekili akp 1 Büyükşehir adayı çıkaramadı.
Ben bu kişilerden biri olsam utancımdan ne kusurumuz oldu diye sokağa çıkamam.
Anlaşılıyor,ki Bilecik,ten transfer edilen aday in deyince inecek bin deyince binecek
onun içindir,ki aday yaptı. aklıma başka düşünce gelmiyor.

Misafir Avatar
1969 2019-02-21 11:23:25 @kocaeli,li vatandaş

Düşüncesiz....Hangi akıla ne gelecek? Tahir Hoca Karamürsel doğumlu,tam 50 yaşında koltuğa oturacak.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Devletini seven 2019-02-21 01:13:29

Karaosmanoğlu çok değerli başkanımız seni ziyarete neye gelsin.adliyelere makamlara gelir senin makamınmı var sen.....

Avatar
Ersoy Kandemir @Mahmut 2019-02-20 23:10:36

Beyfendi düşmanıma bile namertlik yapmama düsturuyla hareket eden biri olarak değil yüzde 50 yüzde 99,999 Akp ye güvense de ben güvenmemi ve sebeplerini yazmaya devam edeceğim ki bir daha İZMİT çoçuğunun ne anlama geldiğini,babasını tehdit etmek ne demek,kendisine mobbingin tillahını yapmak ne demek böyle şeyle yapılınca karşışığında İZMİT ÇOCUĞU neler yaparmış herkes görsün,son insan da kalsam Akpye güvenmem,yıllar önce herkes fettullaha methiyeler düşerken de bu adam yanlış derken de eziyetten envai çeşidini gördüm ama doğru bildiğimden şaşmadım bundan sonrada inandığım yoldan dönmem,hepinize başarılar,ama sonradan BANA KANDIRILDIK DEMEYİN ben affetmem!

Misafir Avatar
% 99.999 2019-02-21 11:29:17 @Ersoy Kandemir

Yüz binde 1 kişi, 1 milyonda 10 kişi, 82 milyonda 820 kişi.....Soyu kurumakta olan kelaynak kuşlarının sayısı kadar....Bu sayıyla Bağımsız Büyükşehir Adayı seçim kazanamaz.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Mahmut 2019-02-20 22:51:08

Ersoy bey; Memleketin yuzde ellisinden fazlasi güveniyor. Sen ister guven ister guvenme. Chp nin hergun kavgasini seyretmekten millet bikti usandi.sana guvenecek bu millet. ?

Misafir Avatar
Ersoy Kandemir 2019-02-20 23:10:36 @Mahmut

Beyfendi düşmanıma bile namertlik yapmama düsturuyla hareket eden biri olarak değil yüzde 50 yüzde 99,999 Akp ye güvense de ben güvenmemi ve sebeplerini yazmaya devam edeceğim ki bir daha İZMİT çoçuğunun ne anlama geldiğini,babasını tehdit etmek ne demek,kendisine mobbingin tillahını yapmak ne demek böyle şeyle yapılınca karşışığında İZMİT ÇOCUĞU neler yaparmış herkes görsün,son insan da kalsam Akpye güvenmem,yıllar önce herkes fettullaha methiyeler düşerken de bu adam yanlış derken de eziyetten envai çeşidini gördüm ama doğru bildiğimden şaşmadım bundan sonrada inandığım yoldan dönmem,hepinize başarılar,ama sonradan BANA KANDIRILDIK DEMEYİN ben affetmem!

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ersoy Kandemir 2019-02-20 18:25:09

AKP’nin içini bırak 5km çapta yakınından geçene güvenmem!