banner726
banner598
banner655
17 Şubat 2018 Cumartesi 16:06
Türkiye tarikatlara teslim:  30 tarikat, 400 kol!
banner719

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Esergül Balcı ve ekibinin 4 ay süren saha çalışması, Türkiye’de eğitim sorunlarının artık bir ulusal güvenlik meselesi haline geldiğini ortaya koydu.

Çalışma kapsamında MEB, TÜİK, eğitim sendikaları ve diğer devlet kurumlarının verileri incelendi. Ayrıca İstanbul, Ankara, İzmir, Van, Diyarbakır, Bursa, Sakarya, Düzce, Denizli, Adıyaman, Siirt, Şırnak, Mardin, G. Antep, Şanlıurfa ve Batman illerinde tek tek bireylerle yüz yüze görüşülerek nitel araştırma yoluyla saha çalışması yapıldı. Elde edilen bilgiler rapor haline getirildi.

“Eğitimde Tarikat Gerçeği: Bir Milyon Çocuk Tarikatların Elinde” adını taşıyan raporda, eğitim sistemindeki çarpıcı bilgiler yer aldı.

TARİKATLAR KANSER GİBİ SARDI

Rapora göre, Türkiye’de belli başlı 30 tarikat silsilesi ve bunların 400 kolu bulunuyor. Sadece İstanbul’da 445 tekke faaliyetlerini açıktan sürdürüyor. Çoğunluğu İstanbul, Siirt, Diyarbakır, Mardin, Adıyaman, Batman, Van, Hakkari, Şırnak, Ağrı, Muş, Bitlis, Gaziantep ve Şanlıurfa olmak üzere 800’ün üzerinde faal medrese bulunuyor. Üstelik büyük şehirlerde kaç apartman medresesinin faaliyette olduğu ise tam olarak bilinmiyor. Çoğunluğu kız çocuklarına yönelik açılan apartman medreselerinde 12-18 kişi kalıyor.

“Seyda” denilen eğitmenlerin çoğunluğunu, 1980-1994 yılları arasında İran’ın dini merkezi Kum’da ve Irak’ın Akre ve Erbil gibi tarikat merkezi şehirlerinde eğitim aldığı iddia edilen raporda, bu isimlerin Hizbullah örgütü mensupları ya da sempatizanlarından oluştuğuna vurgu yapılıyor.

Raporda, Kuzey Irak, İran ve Suriye’de medrese eğitimine giden öğrencilerle birlikte tespit edilebilen medrese eğitimi alan çocuk sayısı 10 binin üzerinde olduğu belirtiliyor.

MEB verilerine göre medreselerin yoğunlaştığı iller okulöncesi eğitimde Türkiye ortalamasının altında olduğu ileri sürüldü. Rapora göre bu durumun nedeni medreselere kaydolma yaşının, bazı bölgelerde 3’e kadar düşmesi olarak gösteriliyor.

Rapora göre, tarikat okullarındaki öğrenci sayısı 210 bin dolayında. 4 binin üzerindeki özel yurdun 2 bin 480’i bir tarikatla bağlantılı. Tarikatlara bağlı yurtların kapasitesi 380 bin olduğu ileri sürülüyor. Bu yurtlarda kalan öğrenci sayısı 225 bini buluyor. Kayıt dışı kalanların sayısı ise tam olarak tespit edilemiyor. Her yurt okulların kapalı olduğu dönem dahil, aynı zamanda Kuran kursu ya da medrese eğitimine devam ediyor.

Raporda resmi kayıtlar dışında gayrı resmi olarak faaliyet gösteren okul, yurt, ev, tekke ve medreselerle birlikte bir milyon çocuğun tarikatların elinde oldu ileri sürülüyor.

Rapora göre devlet, eğitimden kademe kademe çekiliyor. 4+4+4 uygulamasının başlatıldığı 2012 yılından bugüne kadar devlete ait 4 bin 22 ilkokul kapatıldı.

HARP OKULLARINDA TARİKATLAŞMA

Raporda harp okulları da ele alınmış ve FETÖ hakimiyeti ile bugünkü sistem arasındaki benzerlikler ortaya konmuş durumda. Buna göre, dini yapıların eğitim yoluyla devlet içinde kadrolaşmasının en tehlikeli sonuçlarından birinin harp okullarında yaşandığına vurgu yapıldı.

Rapora göre FETÖ TSK’ya şu aşamalardan geçerek sızmayı başardı; 1980-2000 yılları; askeri okullara eleman yerleştirme, 2000-2008 yılları; yerleşme ve yayılma 2008-2014 örgütten olmayanların tasfiyesi…

Raporda vurgu yapılan noktalardan biri de harp okullarındaki “cadet” ve “cadet yardımcıları” olması dikkat çekiyor. Harp okullarında okuyan öğrenciler için en köklü geleneklerden biri, üst sınıfların alt sınıfları her zaman ve her yerde denetleme işlevi olması biliniyor. Bunun için, her sınıfta bir “cadet” ve “cadet yardımcısı” bulunuyor.

Söz konusu rapora göre 2007’den sonra “Cadetler” özellikle FETÖ’cü öğrencilerden seçildi. Bu sayede diğer öğrenciler disiplinsizlik bahane edilerek askeri lise ve harp okullarından atıldı.

Raporun çalışmaları sırasında özellikle FETÖ’cülerin sahte sınavlarla girdikleri harp okullarında “kat ablası ve abisi”, “sorumlu imam” gibi sıfatlarla askeri öğrencileri yönlendirdikleri tespit edildi.

Son Güncelleme: 18.02.2018 08:40
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
İsmail Hakkı @Ümit 41 2018-02-18 14:28:24

Ulan ümit Allah namaz sohbet ayağına fuhuş zina çocuk tecavüzleri patlamış neden konuşmuyosun

Avatar
kafir ümit41 @Ümit 41 2018-02-18 14:11:48

Müslümana zinayı yasaklayan kafire destek olursan kafir olursun. Anlattğın tarikatlar namaz niyaz sohbet derken fuhuş zina faiz kul hakkı yemek müslümanlar arasında fitne çıkarmak hepsi sizde var. Batılsınız.

Avatar
İslam düşmanı ümit41 @Ümit 41 2018-02-18 13:41:27

zina ayetini kaldıran, Müslüman kanı döken, Vatanı Milleti soyan kafiri destekleyen sohbetler batıldır. Cenabı Allah amellerinizi boşa çıkarmıştır. Size Allah hidayet versin kafirin peşinden koşmayın

Avatar
Ersoy Kandemir 2018-02-18 13:26:25

Nasipsiz diyelim ki,ben ülkenin geleceğini iki kuruş çıkar uğruna satan fettullahçıların bir kere dostu olmadım,yaptıkları haksızlara hep karşı çıktım,hangi tarikattan bir açıklama var,sahte balcıları ben salmadım tvlere,hocayım diye gezen sapıklara kadınların onurunu düşüren yaratıklarıda tvlere salmadım izlemedim yanlış olduğunu hep vurgularım,çocukları bonzayi satıp öldürenlerle halen uğraşıyorum,Atatürk’ün ağzını almayanlara hakaret edenlere benim saygım olmaz,makamı ne olursa olsun ağzını hangi tarikat açıyor saydığım yanlışlıklara!Bünyamin bey ben eğriye eğri doğruya doğru diyemeyenlere,ülkenin milletin vergisinden nasiplenip bir de utanmadan bu ülkenin milli ve Ülkü değerlerine sahip olmayanlara,din simsarlarına sadece beddua etmiyorum,varsın NASİPSİZ olalım ama ALLAH KORKUSU OLMAYANLAR GİBİ OLMAYALIM.Saygılarımla

Avatar
Bunyamin savdert 2018-02-18 02:41:46

Abdulsamed ve ersoy kandemir sizin ikinizde nasipsiz insansiniz yaziklar olsun sizin gibilere

Avatar
Ümit 41 2018-02-18 00:29:12

Bırakın bu işleri özgür ülkede yasamiyozmu isteyen istediği yere gider bende Dergaha gidiyorum sohbet dinlemeye dinimizle alakalı şeyleri dinlemek gunahmi kahve meyhane köşelerine gitmekten iyi kimse kimseyi zorlami yor çok insanlar var Dergah a gidip namaz bile kilmiyor sadece sohbet dinliyor kimsede sen niye namaz kilmiyon demiyor inşaAllah namazlarini kılmaya vesile olur

Misafir Avatar
İsmail Hakkı 2018-02-18 14:28:24 @Ümit 41

Ulan ümit Allah namaz sohbet ayağına fuhuş zina çocuk tecavüzleri patlamış neden konuşmuyosun

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
kafir ümit41 2018-02-18 14:11:48 @Ümit 41

Müslümana zinayı yasaklayan kafire destek olursan kafir olursun. Anlattğın tarikatlar namaz niyaz sohbet derken fuhuş zina faiz kul hakkı yemek müslümanlar arasında fitne çıkarmak hepsi sizde var. Batılsınız.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
İslam düşmanı ümit41 2018-02-18 13:41:27 @Ümit 41

zina ayetini kaldıran, Müslüman kanı döken, Vatanı Milleti soyan kafiri destekleyen sohbetler batıldır. Cenabı Allah amellerinizi boşa çıkarmıştır. Size Allah hidayet versin kafirin peşinden koşmayın

Beğenmedim! (1)
Avatar
İzmitli 2018-02-18 00:03:47

Cemaatlere giden her kim var ise;
1. Gusül abdesti alsın
2. Kelime-i şehadet getirsin
Müslüman olsunlar
Çünkü bunların hepsi dinden çıkmış gafillerdir. Daha sonra islam felsefesini okusunlar.
Allah onları affetsin.

Avatar
Suat 2018-02-17 23:19:46

Tayyip erdoğan bu sapık sözde tarikatlara Aziz Milletimize ait arazileri-arsaları kültür eğitim yalanıyla peşkeş çeker. Erdoğanın geçmişte fetoya peşkeş çektiği gibi. Bu sapık sözde tarikatlar Allah der zinanın fuhuşun alasını yaparlar. Çocukların ırzına geçerler.

Avatar
Fazlı 2018-02-17 22:57:18

İslam aklı olana farzdır. Sen düşünme konuşma yorum yapma sorgulama sana söyleneni yap. Allah cennetin anahtarını şeyhe verdi. Şeyh seni cennete garanti sokacak. Bu mantıkla beyni yıkanan insanların imanını, kadın kız erkek çocuklarının ırzını namusunu altınlarını takılarını çalan, şeytanın dostu tarikatlatın istediği de bu

Avatar
Abdulsamed 2018-02-17 22:38:21

Ateşte yanmayan terlikle Allah'a ait cehennemi kendi kontrolune almış. Allah'ın ateşi yakamıyor vay be. İçtiğin çorbayla hidayete erdin günahlardan temizlendin. Hidayet ve günahları affetme yetkisi sadece Allah'a aittir. Bu tarikatların İslamla alakası yoktur, insanların imanını namusunu çalıyorlar.

Avatar
İslam ve Millet düşmanı Bunyamin savdert @Bunyamin savdert 2018-02-17 22:28:29

Bu Müslüman Millet 7 düvele karşı savaşırken İngiliz-İsrail ajanlarının kurduğu bu tarikatlar ingilize fransıza karşı koymayın onlar bizi yönetsin deyip fetva veren İslam düşmanı vatan hainleri.

Avatar
Bunyamin savdert 2018-02-17 20:54:20

O mubareklerin gozunu seveyim onlarin hayir dualariyla memleketimiz ayakta bir insan Allah dostlarina dil uzatirsa Allah o insani hem bu dunyada hem ahirette helak eder rabbim seydami basimizdan eksik etmesin fitnecilerin serrinden korusun

Avatar
Bunyamin savdert 2018-02-17 20:52:38

O mubareklerin gozunu seveyim onlarin hayir dualariyla memleketimiz ayakta bir insan Allah dostlarina dil uzatirsa Allah o insani hem bu dunyada hem ahirette helak eder rabbim seydami basimizdan eksik etmesin fitnecilerin serrinden korusun

Misafir Avatar
İslam ve Millet düşmanı Bunyamin savdert 2018-02-17 22:28:29 @Bunyamin savdert

Bu Müslüman Millet 7 düvele karşı savaşırken İngiliz-İsrail ajanlarının kurduğu bu tarikatlar ingilize fransıza karşı koymayın onlar bizi yönetsin deyip fetva veren İslam düşmanı vatan hainleri.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Ersoy Kandemir 2018-02-17 20:09:47