banner232
banner203
banner230
banner165
banner15

StartUP İstanbul Sit DOWN Kocaeli…
banner234

 

CHP Kocaeli İl Gençlik Kolları hummalı bir çalışma içinde.

Yeni başkan, yeni atamalar, Zafer Bayramı yürüyüşü tertibi,  bravo gençler.

Bu arada AKP Gençlik Kolları dinlenmiş, e hakları, az mı koşturdular yerel seçimlerde, onlara da bravo.

Kocaeli mahallelerinde gençler örgütlenmiş, mahalleme Bonzai sokmam diyorlar.

Fotoğraflarına bakıyorum, hepsi bıçkın, sanırsınız Ustura Kemal.

Bu arada bir şarkıcı Kocaelispor atkısını yere atmış, vay sen misin atan,

sosyal medyada tatava yapıp basmışlar protestoyu.

Yerel basından gençlik manzaraları böyle.

***

Bu arada İstanbul’da genç girişimciler sosyal medya üzerinden biraraya gelip “Startup İstanbul” diye bir grup kurmuşlar. Çoğu tekno girişimci.

Hadi meetup yapalım diyorlar. Buyur?

Yani buluşup tanışalım, birbirimize yardımcı olalım.

Ay sosyal medya bu, bütün kötülüklerin anası, geçin, yalan dünya mı dediniz?

28 Ağustos’da 50-60 kişi biraraya gelip tanışmışlar, birbirlerinin tecrübelerinden faydalanmışlar.

Garip bir grup bunlar. Gencin biri diyor ki ben işimle ilgili bütün bilgi ve

metrikleri paylaşacağım, bana büyümem için yardımcı olun,

onların dilinde bir nevi growth hacking!

Aman iş fikrimi gizli tutayım filan demiyorlar. Fikir mi?

Yattın mı dünyada bir milyon adam aynı rüyayı görüyor.

Ama onlar bunun farkında. İş modeli üzerinden, kodlama üzerinden tartışıyorlar.

Aklıma Kocaeli’de bilimsel araştırma kapsamında çalışma yaptığımız bir işletme geldi.

Adamlara onbinlerce liraya dışarıda yaptıramayacakları işi bedavadan yaparken,

bizden önce yapılan bir swot analizini görmek istedik, cık vermediler.

Yok bu Startup İstanbul’cular pek bir saf canım, işinin girdisini çıktısını

elin tanımadığın girişimcileriyle paylaşmak da ne? Kocaeli’den feyz alın yahu.

***

Hele bir Ulaş Can Cengiz diye genç var aralarında, Kocaeli Fen Lisesi’nde okuyup

“ben girişimci olacağım” demiş. ProGeek diye bir startup kurmuş arkadaşlarıyla.

Yahu kardeşim girseydin bir partinin gençlik kollarına, istikbalin kurtulurdu.

Yok kod yazacakmış, girişimci olacakmış. Yahu yapılı adamsın,

bari bonzai ile savaşsaydın, ona da burun kıvırmış.

Bak Kocaeli’de okumuşsun, atkı yerlere atılmış, bari bir tweet ataydın, şakıyaydın.

Yok, ayrı bir dünyada adam. Ben de merak ettim, Ulaş’ın dünyasını araştırdım.

Ne yapıyor bu ProGeek?

***

Öncelikle adamlar Mitsubishi ve Arçelik’le iş tutuyorlar. Başka?

Bir uygulama geliştirmişler Filter News diye, appstore’a girmişler.

Bu uygulama ile Product Hunt’a ilk günden haber olmuşlar.

Product Hunt’ın sahipleri Ryan Hoover ve ortağı Andreas Klinger ilk günden

mail atıp uygulamayı beğendik demişler. Yetmemiş bir de girişim.

io diye bir site kurmuş Ulaş, yeni girişimleri tanıtıyor, tartışıyorlar.

Potansiyel yatırımcılara içgörü sağlayacakları bir niş alan yaratmışlar.

Podcast’ler yapmaya da başlamışlar bu arada.

Laf aramızda ikinci konukları da ben olacağım. İşin akademi ve bilim tarafına da

bu kadar ilgili ve saygılılar. Ama ben seçici adamım, her yerde yazmam, her

çağrıldığım yere gitmem, Gazete Barış’ta yazdığımdan belli değil mi?

Nereye çıkacağım, nedir bu girisim.io diye araştırdım.

Site yayına alındığının ikinci ayında 15.000 görüntülemeye ulaşmış,

üzerine bir de sponsor almış. Ama en hoşuma giden tarafları yeni girişimcileri

tanıtmaları, gerekirse eleştirmeleri. Ama yapıcı olarak…

Yani bu adamlar girişimcilik ekosisteminin gelişmesi için de ellerini

taşın altına koymuşlar. Yok Mitsubishi ve Arçelik’ten zaten kazanıyoruz,

gerisi tufan dememişler.

***

Kocaeli ve İstanbul’dan gençlik manzaraları bunlar.

İlimizin gençlerinin enerjilerini nerelere ve neden bu şekilde yönlendirildiğini

siz benden daha iyi bilirsiniz. Ben en nihayetinde hani öyle diyorlar ya,

kentle bütünleşememiş bir üniversitenin öğretim üyesiyim.

Kim bilir, belki de kent bizlerle bütünleşememiştir!

Bu yazdıklarımızla belki de “bir el atın yahu, bizler de çocuklarımıza böyle güzel

gruplar ve onlara bir girişimcilik ekosistemi yaratalım” diyoruz da

anlayan yoktur, ya da anlamazdan gelen çoktur!

Bu da ayrı bir yazının konusu olsun. Boğazım kurudu, bir su içeyim dedim.

Önümde Gazete Barış’ın sayfası açık,

meğerse Türkiye’nin en pahalı ikinci suyunu içiyormuşuz.

Aşk olsun Barış ailesi, bir de siz attınız ya son tekmeyi,

yudum yudum içiyorum suyumu vallahi…

 

banner71
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner121

banner235

banner182

banner202

banner144

banner237