banner768
banner598
banner749
15 Ekim 2017 Pazar 12:09
İzmit’te trafik çilesi nasıl en aza iner?
banner728
Gün geçtikçe Kocaeli’de, özellikle de şehrin merkezi İzmit’te trafik, çileye dönüşüyor. Bunun pek çok sebebi mevcut ve ne yazık ki hızlı çözüm üretilemiyor. Tramvay ile belli bir noktada vatandaşlar için ulaşım alternatifi oluşsa da büyük bir kesim bu çileyi yaşamaya devam ediyor. Kentteki trafik çilesinden etkilenenlerin başında toplu taşıma araçlarının şoförleri geliyor. Trafiğin yoğunlaşması ile geç gittikleri duruklarda yolcuların sitemlerine maruz kalan şoförler de durakta uzun süre bekleyip araçlara tıka basa binmek zorunda kalan yolcular da mağdur. Kentin pek çok noktasında ve D-100’de sık sık trafik çilesi yaşanıyor. Peki, trafik çilesine yol açan sebepler neler, bu sorun nasıl çözülebilir? Bu soruya Kocaeli Minibüs ve Otobüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt cevap verdi ve bazı çözüm önerileri sundu. Kurt, alt yapı çalışmalarındaki aksaklıklardan cadde üzeri parklanmaya, yayaların bilinçsiz geçişinden kimi UKOME kararlarına uyulmamasına kadar pek çok sorunu sıraladı.

Kurt, şunları söyledi: “Turan Güneş Caddesi’nde İSU alt yapı çalışması yapıyor mesela ama kapattığı yerleri sert malzeme ile doldurmuyor. Bu da araçların makaslarında ve belli kısımlarında hasara yol açıyor. Araçların gidişini de yavaşlatıyor elbette. Öte yandan İstanbul’dan gelen servisler D-100’ün Derince’den İzmit’e sabah saatlerinde trafik oluşmasına yol açıyor. Bu araçların güzergahları UKOME tarafından 5 yıl önce Kandıra gişelerinden çıkış ve Kent Mezarlığı önündeki yolu takip etmeleri şeklinde belirlenmişti oysa. Bir başka trafiği etkileyen mesele ise cadde kenarlarındaki parklanma. Belediye buralardan para kazanmak yerine trafiği rahatlatmayı seçmeli. Ve bizler için tercihli yol yaparak tramvay gibi görev yapabilmemizi sağlamalı. Bu trafik sorununu çözecektir. Çünkü vatandaşlar toplu taşıma ile gidecekleri noktalara daha hızlı ulaşabileceklerinden özel araçlarını garajlarında bırakacaktır. Bir de yayaların şehir içinde sürekli karşıdan karşıya geçmesi var. Biraz duyarlı hareket ederlerse trafikteki sıkışıklık da azalabilir.”

Kurt, yeni güzergah değişiklikleri ile ilgili de konuştu. Yeni güzergah değişikliklerinin kendilerine yolcu kaybettirdiğini belirten Kurt, “Ancak doğruya doğru, bu değişiklikler trafiği biraz olsun rahatlattı. Daha da düzeltilebilir” dedi. Kurt, tercihli yol olayının tek yöne düşen güzergahlarda uygulanabileceğini de aktardı.

Son Güncelleme: 15.10.2017 15:07
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Meryem 2017-10-18 22:47:10

Golcuk durak kalir kabalik

Avatar
Ender 2017-10-18 12:59:29

E.5 uzeri isiklari kaldir e.5 uzeri duraklari kaldir trafik duzelmezse asarim kendimi he bide masAllah bizim izmitin yollari londra asfalti gibi super !!!!!

Avatar
Hüseyin 2017-10-16 22:23:20

D100 deki vilayet ve halkevindeki durakları kaldırın bakalım trafik nasıl rahatlıyor al sana çözüm

Avatar
Kabardey 2017-10-16 18:44:09

Ya herkes İzmiti söylüyor. Kocaeli sadece İzmitten ibaret mi?Gebzenin halini niye kimse görmüyor. Gebzede de trafik berbat.Hatta izmitten daha berbat diyebilirim.Şu e5 yol çalışması zaten felç olan trafiği iyice felç etti.Gebze Stadyumunun orası çok yoğun acilen bi çözüm bulunmalı.

Avatar
izmitli41 2017-10-16 08:28:42

otobandan üniveristeye çıkış verilmeli
d-100 üzerindeki duraklar kaldırılmalı
seka tüneli genişletilmeli
seka tünel üstündeki yol ve kavşaklar genişletilmeli
orduevi yıkılıp pazar pazarından inen yola ilave edilerek trafik rahatlatılmalı
tramvay doğuda cengiz topele, batıda derinceye kadar uzatılmalı

Avatar
ahmet 2017-10-16 07:42:34

kardeşim beyin işi bu 10 defa yazdık 41 avm nin arkasından 42 evler rıza paşa caddesıne bir köprü ile yolu salih derviş ogluna verin diye bak nasıl trafik rahatlıyacak onlar hala itfaiyenin ordaki köprüye ilave yapıyorlar ne gerek vardı aynı masraf ile körüyü dedigimiz yere yapsaydınız.

Avatar
Fert 2017-10-16 07:42:04

Adapazari tren seferleri niye artirilmiyor? Kosekoy, 42 evler, kurucesme, tren duraklari ne zaman faaliyete gececek?

Avatar
Fert 2017-10-16 02:09:28

Adapazari tren seferleri niye artirilmiyor? Kosekoy, 42 evler, kurucesme, tren duraklari ne zaman faaliyete gececek?

Avatar
veli 2017-10-15 21:24:23

körfeze kadar raylı sistemi devam ettirmek gerek korfez otobüsleri pahalı olduğunu için insanlar kendi araçları ile çıkıyor yola

Avatar
İsmail 2017-10-15 19:30:39

Gölcük tarafına ulaşımı sağlayan tüm otobüslerin karfur köprüsünden çıkmayıp direk toptancılardan devam edip d100e çıkmadığı zamam trafiğin nr kadar rahatladığını görüceksiniz bu kadar basit.

Avatar
Murat 2017-10-15 19:09:06

Başkanın bütün söylediklerine katılıyorum Hepsi doğru izmitin içinde kazilmadik yer kalmadı trafiğin anasını alattılar kısacasi İzmit sağipsiz

Avatar
Muhammet 2017-10-15 15:44:18

Ben söyleyim hemen nası biter bu çile!şehir merkezlerine alışveriş merkezi yapmaktan vazgeçerseniz mesela!şuan 41ve symbol yüzünden izmit pert!!sonra 200milyonlirayı aşkın para harcandı k.sapagı y.kaptan ve otogar köprüleri için,buralara neden köprü yapıldı ışıklar trafigi tıkıyo diye peki yaptıgınız köprünün altına yine ışık koydunuz şimdi eskisinden kötü!!yonca diye bi köprü şekli var ögrenildigi zaman biter çile!mesela konak hastanesinin yanında bi örnegi var 30sene önce yapılan o köprüde bi sıkıntı yok!! Yani sagı solu farketmez cahil insanları başımıza lider yapmayı bıraktıgımızda çözülür bu işler!!

Avatar
Son yorum bükücü 2017-10-15 15:11:04

He oldu zaten dar olan şehir içi yollarından bide size tercihli yol verilsin azcık düzenlenen trafik hepten keşmekeş olsun sizin eski hurda klimasız kaloriferi çalışmayan kamyondan farksız süspansiyonlu otobüscüklerinizle ayakta eğitimsiz şöfoleriniz tafrasıyla ayaktayken bir oyana bir buyana savrulmak için insanlarda arabasını evinde bırakacak gülüyorum sadece

Avatar
Özer akın 2017-10-15 13:43:08

Bu arkadaş sadece trafikte kendilerinin nasıl rahat edeceklerini sıralamış trafiğin nasıl çözüleceğini değil.

banner354

banner630

banner328

banner599

banner733

banner482