banner232
banner203
banner230
banner165
banner15

Haydar Akar’dan TRT’ye yakın takip
banner234

TRT'de yayınlanan ‘Nasıl Oldu, Ne Oldu’ adlı programda Cumhuriyet’e ve Atatürk ile İsmet İnönü’ye yönelik hakaret ve iftira niteliğinde sözler sarf edilmesi üzerine başlayan tartışma büyüyor... Programla ilgili şikayetlerin ardından;  7000’den fazla personeli olan ancak yine de kurum dışından program satın alma alışkanlığından vazgeçmeyen TRT'nin, 2014'te 1,5 milyar TL’ye varan giderlerinin yaklaşık dörtte birini dışarıdan program almak için harcadığı ortaya çıktı. TRT yayınlarının taraflı olduğunu belirterek sayısız şikayette bulunan, kamudan beslenen kurumun harcamalarının denetlenmesi için çağrı üzerine çağrı yapan CHP, yaşananlar üzerine bu kez Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni devreye soktu.

ANAYASA VE SAYIŞTAY KANUNUNA GÖRE TRT, KİT KOMİSYONU DENETİMİNDE
TBMM KİT (Kamu İktisadi Teşebbüsleri)  Komisyonu'nun üyesi ve CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, "Anayasa’nın 165. maddesi, 6085 sayılı Sayıştay Kanunu ve 3346 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri ile Fonların Türkiye Büyük Millet Meclisince Denetlenmesinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'a göre TRT'nin denetimi TBMM KİT komisyonunda." dedi.

"7000 PERSONELİ VAR, HALA DIŞARDAN PROGRAM SATIN ALIYOR"
"Asli işi tv yayıncılığı olan, her türlü teknik imkana ve insan kaynağına sahip olduğu halde 2014 yılında 1,5 milyar TL’ye varan giderlerinin yaklaşık dörtte birini dışarıdan program temini için harcayan TRT'nin bu harcamalarının incelenmesi lazım." yorumu yapan Akar, KİT Komisyonu üyeleri olarak TRT’nin dış yapım alımlarının ayrıntılarıyla incelenmesinin Anayasal görevleri olduğunu belirtti.

MECLİS'TE TRT'Yİ DENETLEYECEK KOMİSYON TOPLANACAK...
21 Ocak 2016’da KİT bünyesindeki TRT Alt Komisyonu'nun toplanacağını açıklayan Akar, o toplantıdan önce bazı bilgilerin kendilerine iletilmesi başvurusu yaptığını ifade etti. Akar, TRT'den ilişkin istedikleri bilgileri şöyle aktardı:

 HANGİ PROGRAMLARA, KİMİN ADINA, NE KADAR ÖDEME YAPILMIŞ?
- 2009 yılından beri, 2015 yılı da dahil olmak üzere, yıllar bazında kurum dışında yaptırılan programların adları, yayın periyodları-süreleri, yapımcı tüzel kişilik, yapılan ödeme bilgileri...

ATATÜRK'E HAKARET EDİLEN PROGRAM TRT BÜNYESİNDE Mİ YAPILIYOR?
- 04/01/2016 günü TRT Türk kanalında yayınlanan 12. Bölümünde Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurucularına yönelik eleştiri niteliğinin aşan ve açıkça hakarete varan beyanların yer aldığı “Nasıl oldu Ne oldu” adlı program TRT bünyesinde mi yoksa kurum dışında mı yapıldığına dair bilgi.

PROGRAM SUNUCUSU VE KONUĞUNA NE KADAR ÖDEME YAPILIYOR?
-Kurum dışında yapılıyor ise, kurum dışında yaptırılma gerekçesi ile hangi şirkete yaptırıldığına, ne kadar ödeme yapıldığına, programı sunan Alper Üstündağ’ın TRT personeli olup olmadığı bilgisi  ile kendisine maaş-ücret vb. ad altında yapılan ödemelerin tutarları...

-Programın bütün bölümlerinde yer alan "Yavuz Bahadıroğlu" müstear ismini kullanan Niyazi Birinci’nin hangi niteliklerinden dolayı bu programa daimi dahlinin uygun görüldüğü ile kendisine yapılan her türlü ödemenin tutarına ilişkin bilgiler. 
Akar, TRT'ye yaptığı başvurunun bir örneğini de KİT Komisyonu Başkanlığı'na göndererek, başvurunun Meclis tarafından da takip edilmesini istedi.

banner71
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner121

banner235

banner182

banner202

banner144

banner237