banner726
banner598
banner655
22 Mart 2018 Perşembe 15:07
Hayat Kimya’da skandal... Sendikanın  adına bile tahammül yok!
banner719
İş hayatında sendikaya üye olmak, sendikal çalışma yapmak her ne kadar Anayasa ile güvence altına alınmış birer hak olsa da işveren bu durumu pek ‘yasal’ bulmuyor.
Gazetecilikten kol işçiliğine kadar bütün çalışma alanlarında sendikaya üye olan işçilere ‘vebalı’ gibi davranılıyor.
İşçiler haklarını aramak için yargıya başvuruyor ancak büyük bir bölümü yıllar süren yargılama sürecinde maddi sıkıntı yaşayacağını düşünerek erken pes ediyor.
Sendikaya sıcak bakmayan kurumlardan biri de maalesef kentimizde yer alıyor.
Kocaeli Başiskele’de kurulu bulunan Hayat Kimya çok uzun yıllardır faaliyet göstermesine rağmen hiçbir sendika fabrikada örgütlenebilmiş değil.
Bir süredir Petrol-İş Sendikası fabrikada örgütlenme çalışması yapıyordu.
Kimi fabrika işçileri sendikalı oldu.
İşçiler çay molalarında ve servis güzergahlarında sendikayla ilgili sohbet etmeye başladı.
Bu sohbetlerden biri sohbete katılan işçiler tarafından fabrika yöneticilerine iletildi.
Bunun üzerine sendika üyesi Yılmaz Ersunar, Veysi Bal ve Mustafa Karaca ile daha önce fabrikada yangın çıkmasını önleyerek takdir madalyasına layık görülen Yusuf İbrahimbaş işten atıldı.
16 yıl boyunca Hayat Kimya’da çalışan İbrahimbaş gazetemize yaptığı açıklamada konuyla ilgili şöyle konuştu:

“Beni 25’e 2’den attılar. Yani fabrikaya ihanet ettiğimi öne sürdüler. Ben 16 yıldır burada çalışıyorum, neden ihanet edeyim? İhanet edecek olsam yangın çıkmasını engellemezdim.

Biz hakkımızı istediğimiz için böyle yapıyorlar. Hali hazırda 2016 yılında açtığımız bir dava var firmaya karşı. Bu davada firmanın asgari ücret zammına karşı prim ücretlerimizi maaşımıza eklemesine karşı çıkıyoruz. Firma yaklaşık 500-600 liramızı kesti primleri maaşa dahil ederek. Biz de dava açtık. O günden sonra bütün gözler üzerimizdeydi. Sendika üyesi arkadaşlarla konuşurken fabrika için tek bir kötü kelime kullanmadım. Sonuçta ben buradan ekmek yiyorum. Sadece sendikanın gerekli olduğunu, sendika olduğunda işverenin her istediğini yapamayacağını, masada bizim adımıza da temsilciler olacağını ifade ettim. İşten atıldıktan sonra işe iade davamızı hemen açtık. Yasal süreç bizim lehimize sonuçlanacak diye düşünüyoruz.”
Son Güncelleme: 23.03.2018 07:37
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
İyisin 2018-03-22 22:14:31

Hayat kimyada çalışan kaç kişi varsa herkesi ayrı ayrı firmalara ayirmislar baş kaldıran olduğunda göz yaşına bakmadan silip atıyorlar en doğal hakları oysaki ama çalışmalarımızda da suç var özellikle yalama arkadaslara duyurulur çalışan ne kadar arkadaş varsa hepsi birbirinin arkasında dursa toplanıp bak nasilda değişiyor durumlar bı insanı ekmeğinden etmek nasıl bir durum yazık yazık çoluğu çocuğu var herkesin Allah büyük gün gelir devran döner... Yalakalık yapan arkadaşlar devam edin

Avatar
gökhan 2018-03-22 22:19:30

sözde müslüman din iman dilinden düşürmeyen işçiyi sağmal inek gibi gören bir aslak bunlar

Avatar
Unknown Artist 2018-03-23 23:18:49

Arkadaşlar selam, eleştri haktır buna eyvAllah fakat hak yenmesin. Bu kurum her ay erzak verir, doğum/ölüm yardımı yapar, kış başı yakacak parası verir, çocuğu okuyana okul kırtasiye yardımı yapar, kurban bayramı öncesi harçlık verir, bayramda çikolatasını verir, iftarını yapar, borcu olana faizsiz geri ödemeli kredi verir. E Allah var yukarıda, istemenin sonu yok mudur? Elbet daha iyisi vardır, fazlasını hakettiğini düşünen alır cekedini gider. Yazdıkların eksik arkadaş diyen varsa buyursun, fikir tartışalım. Saygılarımla

Avatar
bos yapmayin 2018-03-24 22:49:02

Primler maasa eklenirken keyfiniz yerindeydi simdi niye burun kiviriyorsunuz? Uzun vadeli dusuneceksin boyle tufaya gelmeyeceksin. Bir de bu eskilerin cogu anca sikayet eder baska hicbir sey yapmazlar cay molalarinda varsa yoksa yonetici dedikodusu veya yonetime kufur. Bana kalsa kovulacak daha cok adam var ama yonetim yine insafli. Benim de bin tane sikintim sorunum var hayat kimyayla ama denklem gayet basit calisiyorsan ekmek bu begenmiyorsan basip git diyorum kendime.

Avatar
B.Aktaş 2018-03-22 18:11:52

Yahya Bey,Avni Bey, İbrahim Güler Bey,Ali Tosun Bey,Ümit Uğur Bey Ölüm var Ölüm