banner768
banner598
29 Mayıs 2017 Pazartesi 08:56
Bakın emeklilik yaşı ne olacak?
banner728

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Bakanlığının kıdem tazminatına ilişkin çalışmasının bugün Bakanlar Kuruluna sunulacağını açıkladı. Müezzinoğlu, bir televizyon kanalında kıdem tazminatı ve emeklilik yaşı konusunda açıklamalar yaptı.

Çalışanların kıdem tazminatına ilişkin bir soru üzerine Müezzinoğlu, "Kıdem tazminatı çalışmasını yarın (bugün) Bakanlar Kuruluna sunacağız. Üçlü Danışma Kurulumuz var, işçi ve işveren sendikalarımız... Onlarla sonraki sürece geçip geçmeyeceğimize yarın karar vereceğiz. Belki yarın yeni bir çalışma isteyecektir Bakanlar Kurulumuz." diye konuştu.

Müezzinoğlu, taşeron işçilere kadro çalışmasına ilişkin hükümetin bir çalışma takvimi belirlemediğini, takvim hazırlandığında ilgili bakanlıkların konu üzerinde çalışacağını belirtti. Yaşa takılan emeklilerin durumuna ilişkin bir düzenleme yapılıp yapılmayacağı sorusu üzerine Müezzinoğlu, şunları kaydetti:

"Gelişmiş ülkeler, gayri safi milli geliri 20-30 bin avro veya dolar olan ülkelerde ortalama emekli yaşı 72, biz de daha yeni 52 oldu. Gelişmiş ülkeler emeklisine ortalama 17 yıl maaş öderken biz emeklilerimize ortalama 27 yıl maaş ödüyoruz.  Bu sistemin sürdürülebilirliği yok. Bu sistemi ancak gençlerden alarak, ülkenin büyümesinden, dünya ile rekabetinden alarak sürdürebiliriz. Bu doğru değil. 65'ten önce emeklilik olan tek bir ülke bulamazlar. Biz de 2036'da kadınları 58'e, erkekleri de 60'a taşımaya çalışıyoruz emeklilik yaşında.  Yaşa takılma durumunda, herkesin hedef yaşa konsantre olması lazım."diyerek sadece yaşa takılanların değil tüm emekliliği hak etmeye çalışanların hayellerini söndürdü.
 

Son Güncelleme: 29.05.2017 16:53
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
yigit 2017-06-05 14:48:41

Iyidirrr iyiii beter olsun bu millet emekliligi almadan geberecek boyle giderse iyidiiirrr iyiiii

Avatar
Ahmet Donerkaya 2017-06-03 08:04:39

Fotocu Akp birtek soymadiginiz satmadiginiz emektar iscilerimiz vardi onlarida diri diri mezara koycaksiniz ucbes oy icin emekli yaptiginiz 35likler yuzunden Milletimizin Hayatini mahfediyorsunuz hirsiz surusu hepiniz

Avatar
Mahmut 2017-06-02 17:27:25

Bu sistem avrupalı kapalist sistem bunlar yakında mezardakilerdende vergi alırlar utanmazlar

Avatar
Mahmut 2017-06-02 17:26:15

Bu sistem avrupalı kapalist sistem bunlar yakında mezardakilerdende vergi alırlar utanmazlar

Avatar
Faruk 2017-06-01 16:45:26

Bize müstehak... herkez hak ettiği şekilde yaşar malesef.

Avatar
Engin. Er 2017-06-01 14:06:30

Sayın. Bakan. Bu. Millet. Keriz. Sen. Nasıl. Olsa emekli oldum degilmi. Size 15sene. Bize. 40. Sene. Milett3ntafa l. Okuma. Gerçekleri. Konuş. 15. Trilyon telefon konuşması. Yapan. Millet. Vekili. Yapan meclisten ne beklenir vakalar. Siz.

Avatar
FBI 2017-05-31 15:53:25

Sizce önce kendi yaşınızı yükseltin milletvekilinide şu milletimiz azcik beyni çalıştırsa

Avatar
Mehmet 2017-05-31 03:27:31

Ülkeyi kalkındırma için vekil maaşların yarısını kesinde görelim koçum

Avatar
Ogretmen 2017-05-30 17:14:14

Evet diyenler,buna da evet deyin de samimiyetinize inanayim

Avatar
emine sen 2017-05-30 14:02:09

O ülkelerde beslenme sorunu varmı bizdeki 70 yaşla onları kıyaslıyorlarmı ,onlar hersene tatillerini yapabiliyorlar bizimkiler karnını zor doyuruyor eti kurbanda görüyor yapabilecekleri kuvvette işte çalıştırılıyor kar haftalık çalışma saati ona göre kısaltılıyor bu bizim ülkemizde nasıl ayarlanıcak ben 60 yaşında üç vardiya nasıl çalışabilecegim sayın bakanım birde neden o ülkelerdeki milletvekillerinin şartlarını kendinize uygulamıyorsunuz sadece. Vatandaşa gelince bu şartlar uygulanıyor siz neden erken emekli oluyorsunuz??????

Avatar
Sayinbakan 2017-05-30 12:32:08

Çok komik sayın bakanım siz Türk milleti ile alay mi ediyorsunuz mezarda emekli olun diyorlar resmen ne yapayım 72 yaşında emekliliği sanki verdiğiniz para aylık 10000 tl mi maaş alıyoruz sosyal haklar yok ey bakanım siz neden bahsediyorsunuz dönün bakın bir millete işiniz oy istemek olmasın sadece almaya daki haklar burda mi sanki olsa olur mantıklı konuş ayriyeten benim cebimdeki para ile maaşlarını alıyorlar maliyet artıyormuş sanki cebinden veriyor

Avatar
Öner Türk 2017-05-30 11:19:01

Ozel sektor 45 ' de emekli ediyor bakanimiz 72 diyor.Turkiye sartlarinda 72 de emekli olmak zor yedigimiz ictigimiz hersey yapay dogal degil insanimiz kanserle mucadele veriyor birak 35 40 gorse iyi bakanimiz 72 diyor.Bence emeklilik yasinda degisime git sen sayin bakanim.

Avatar
Ali 2017-05-30 08:02:34

Sayın Bakan herhalde bu ülkede yaşamıyor bu ülkede yaş 40 oldumu işveren yaşlı gözüyle bakıyor tabi ya deveye hendek atlatmak kolay onu Allah a havale ediyorum

Avatar
ilyas 2017-05-30 03:04:59

Senin ulkende gelir 30 bin avromu senin bi defa yas ortalaman 72 buldunuz ya enayi milleti kekleyin

Avatar
Murat 2017-05-30 00:29:25

Para bitti herhalde satacak bi şi de kalmadı ne yapsınlar boş vasat politikalar müdürlüğü hemen tazminat yok efendim yaş kısa uzatalım bilmemne milletvekili maaşlarından biraz taviz verseler ya ne iş yapıyolar varsa yoksa emeklilik tazminat yaş bilmemne icraat 0yok zamanı gelince yol yaptı hastane yaptı şekerin kazığı millete hayırlı olsun

Avatar
Ahmet 2017-05-29 22:32:46

Şimdiye kadar bu memleket çökmediyse bundan sonra çökmez bu konuyu seçimden önce getirinde bu millet oy vetir. Vekiller 2yılda emekli vadandaşın bir emeklilik hayalinide kusağında bırakmayın

Avatar
Haldun 2017-05-29 21:07:35

Avrupayla turkiyeyi kıyaslamak büyük gaf..adamlar bizden daha az çalışıyor.emeklisi ne çekirdek parası veren tek ülkeyiz.sizin keyifler iyi tabii ..siz sadece kendi milletvekillerinize kıyak yaparsıniz

Avatar
terso 2017-05-29 17:26:22

bedava konuşuyor.islerine gelince AVRUPA.islerine gelmeyince AFRIKA

Avatar
Kartal 2017-05-29 16:43:21

Bakan olmasaydın bunlari konuşabilecek mıydın acaba Müezzinoğlu ?

Avatar
Muhammet akkus 2017-05-29 16:03:23

bakan gelişmiş ülkeden bahsediyorsun hangi gelişmiş ülkede açlık sınırı bu kadar az hangi gelişmiş ülkede asgari ücret bu kadar az adam çalışırken emekliliğini zaten kendisi yapıyor artırarak bizimkisi nerden artıracak ac zaten insanlar

Avatar
Bozkurt 2017-05-29 15:31:37

4 yıl milletvekilliği yapıp süper emekli olan milletvekillerine ne diyeceksiniz sayın şerefsiz ve haysiyetsiz bakanım

Avatar
Devletini seven 2017-05-29 14:51:21

Sizler kendi emeklilik yaşını 10yıla çekin devlette ückiyatcılığı yani kamuya 100tlye alınanı 200tlye devletin.elamanının. yaptığı işi. Mütayit misliyle verme.işciyi..70yaşında. Emekli et.sevgili çok dürüst yöneticiler.

Avatar
Şenol 2017-05-29 14:26:42

Bakan bakan.adam 70 yaşında prostatlamı uğraşacak işmi yapacak

Avatar
Özgür 2017-05-29 14:21:48

Bunlara oy veren yardakçıdıe bölücüdür diyen ibne.kafanı koparttırma

Avatar
aderf 2017-05-29 12:43:42

emekliliği kaldırın devlet emekli olanlara boşuna para veriyor buna da bir fon çıkarın olsun bitsin.

Avatar
İşçi 2017-05-29 12:33:31

sayın bakan sen kendin çalışan olmuş olsaydın kesin bu şekilde konuşmazdın empati yapmıyorsun halkı çalışanları düşünmüyorsun 72 yaşında emekli olacak olan bir insan nerde nasıl para yesin? Birde ülkemizde yaşam ömrü ortalama 60 yaş diyorsunuz yanı insanları çalıştıracaksınız ömür boyu maaşlarından vergi alacaksınız sonrada emekli yapmadan mezara koyacaksınız bu sayede emeklilere fazla uzun süre maaş ödemeyeceksiniz bu millet sizden hesap sorar burda olmazsa ahirette sorar elbet.

Avatar
hanife 2017-05-29 12:14:19

Bir bayan 58 yaşına kadar özel sektörde nerde çalışabilir bana bi açıkla bakalım bakan bey

Avatar
Zorebiyer 2017-05-29 11:06:46

İşçiye memuru 65 yaşına kadar eşşek gibi çalışıtırın maaşlarının yarısını vergiye kesin kendinize geldimi 1 gecede kıyak emeklilik yasasını meclisten tek celsede geçirin nasıl vereceksiniz bu insanların hakkını öteki tarafta hakkımı helal etmiyorum size

Avatar
recep 2017-05-29 10:34:21

Bu kadarda olmaz yazik vatandaşın emekliliyi gormeye o kadar ömrü varmi Insan robotmu ya herkesin bir alin yazısı var Cenabı Allah biliyor yanlış düşünce sen önce ulkende beslediğin Suriyelileri gönder

Avatar
Amele 2017-05-29 10:20:53

Müstehak. Müstehak. Emekli yaşını 80 yapmazsanız yazıklar olsun size. Bu millete müstehak. Sizi adam sanıp oy veren bu millete müstehak

Avatar
Sessiz 2017-05-29 09:55:24

Emeklilik yaşını 60 ve 65 yapanlar zaten kendi partisidir...2001 de yargıtayın iptal ettiği yasayı genişletip 2002 ve 2008 de kanunlaştıran AKP dir...Bunlara oy veren yardakçıdır, bölücüdür...

Avatar
Zor emekli 2017-05-29 09:55:07

Peki seyle bi anlasma yapsinlar bizden hic bir sekilde para kesmesinler breysel emeklilik ozel saglik sogortasi yaptirmak devletin bizden aldigindan daha ucuza geliyor.40 sene kes 10 sene benim parami geri odemek zor gelsin

Avatar
Halk 2017-05-29 09:42:18

Prim tamam , sene tamam , yaş bekliyoruz...Daha ne kadar prim ödeyip te emekli olucam!???!

Avatar
41işçi 2017-05-29 09:40:30

Kendileri kaç senede emekli oluyor? İş kanunu, hafta tatili , çalışma saatleri , ücretler , özellikle asgari ücret Avrupa ya uyarlansın...

banner354

banner630

banner328

banner599

banner733

banner482