İşçinin, emekçinin siyaseti “Geçim”dir…
Siz sanıyor musunuz ki herkes politika ile bu kadar içli dışlı…
Açıyor televizyonu, -ki pek çoğu iktidara yakın kanallar- orada izlediklerine kanıyor…
“İstikrar” diyorlar kanıyor, “Camiler ahıra dönüştürülmüştü” diyorlar, kanıyor…
İnterneti tam anlamıyla bilen, iktidara yakın olmayan kanalları da izleyen, muhalif gazetelerdeki siyaset haberlerini okuyan, yani gündemi sıkı sıkıya takip eden bir kesim var elbet ancak derdi geçim olan vatandaşın “O lider ona bunu demiş, o ona şunu demiş” haberlerini gündeminde tutup, çok da şey ettiği yok!
Oğlunu askere gönderen ya da gönderecek olan bir ana ve babanın derdi “Terör”, evine ekmek götürmek için gecesini gündüzüne katan işçinin derdi ise “Geçim”
Yok özgürlüklermiş, yok baskıymış, yok ötekileştirmeymiş; bu tür ifadeler sıradan vatandaşa uzak terimler.

***

İnternetin yaygınlaşması ile işler biraz değişti mi, değişti elbet. Çocuklar ve gençliğin ilk evresinde olanlar, eğer politik bir oluşumun içinde değilse ya da aileden gelen bir ideolojiye bağlanmadıysa interneti eğlenmek, sosyalleşmek için kullanıyor. Yaşlı denebilecek emekli kesimin önemli bir kısmının ise siyasetle ilgisi televizyon kanallarında izledikleri haberlerle sınırlı. Günümüz şartlarında olup bitenden çok, geçmişte memnun kalmadıkları partilerin kendilerinde oluşturduğu kötü intibayla ilgilenirler. Dogma olmuştur artık onlarda bazı şeyler…
Televizyon kanallarında kendilerine pompalanan doğru ya da yanlış bilgilere en çok onlar itibar eder.

İnterneti bir bilgi edinme, gazeteleri takip etme, araştırma aracı olarak kullanan kesim ise daha politiktir. Sosyal medyada eğlenceli videolar paylaşmaktan öteye gidip, ülkedeki gidişatı da irdelerler. En azından seçme yetileri vardır. Yani ulaşacakları bilgiyi seçerler, fanatizm yok ise irdelerler, fanatizm var ise kendi siyasi görüşündeki parti ya da partileri över, onlara laf söylettirmez, onları eleştirmez, kirli bilgilere sazanlama atlarlar. Küfürler, hakaretler gırla olabilir bazen. Sosyalleşme mecrasında kutuplaşmalar, ayrışmalar baş göstermiştir. Aile bireyleri, akrabaların sosyal medyada siyaseten restleşmesine dahi şahit olunur. Fanatiklik sadece iktidar partisi AKP’ye has bir şey değil, tüm partilerin tabanları için bu geçerli. Sosyal medya “Birbirlerini bir kaşık suda boğacak” insanlarla doludur anlayacağınız. Bunun nedeni de siyasi fanatizmdir.

Oysa internet, bilinçli kullanılırsa bir velinimettir, elinin altındaki bir bilgi hazinesidir. Hem geçmişe hem yakın tarihe şahittir. Kim dün ne demiş, bugün ne diyor hepsini ortaya koyar. Ya da kim ne söz vermiş, o sözlerini yerine getirmiş mi, getirmemiş mi, tüm bunları dijital hafızamız olan internetten takip etmek mümkündür.

Lakin bilinçsiz kullanımı “Keşke internet icat edilmeseydi” dedirtecek kadar tehlikelidir. Kutuplaşma getirir, öfke getirir… Siyaseten kazanç sağlamak isteyenlerin tabanda çatışma yaratmak adına trollerini kullanarak kirli bilgi yaydığı bir ortamda internet bilinçsiz kullanımda topluma, “Yarar” değil, “Zarar” getirir.

***

Peki bu fanatizmi kıracak olan nedir? Yani toplumun futbol takımı tutar gibi bir partiye bağlanıp, yanlışını dahi savunur hale getirdiği fanatizm hastalığından toplumu kurtarmak mümkün mü? Eğitimle mümkün elbet ancak imkansıza yakın bir şey bu. “Böyle gelmiş böyle gider” denebilecek bir hastalık. Toplum ya siyasete fanatizm ölçüsünde bağlı ya da tamamen uzak. Ortada olanlar azınlıkta. Herkes kendi siyasi çerçevesinden bakıyor meselelere. Destek verdikleri siyasi partiyi benimsiyor, onun da hata ya da hatalar yapabileceği gerçeğini göz ardı ediyor. Oysa siyasi partiler, toplumun tüm kesimlerini kucaklamak, hizmet üretmek, refah seviyesini artırmak için iktidara talip olan oluşumlar. Ancak bu tanımda böyle sadece… Gerçekte olan ise siyasetin kutuplaşmadan beslendiği. Söylemlerin sertleşmesi, hakarete varan sözler hep bundan. Fanatiklerinin dağılmasını önlemek. Kavgadan besleniyorlar ve sosyal medya bu noktada bu tür partilere yarar sağlıyor.

Bu fanatizmi “Geçim derdi…” az çok kırıyor…
Toplumun en küçük yapı taşı olan ailedir.
Çocuklarının geçimini sağlamak, onları okutmak, onlara iyi bir gelecek sunmak ister her ebeveyn… Geçim derdine düştüğü an gözü, parti, siyaset ve benzerini görmez. Ülkemizde de özellikle son yıllarda ekonomi ciddi bir dar boğazda, milyonlarca insan açlık sınırında bir yaşam sürüyor. Marketlerin yanından geçilecek gibi değil. Pazarda sebze fiyatları uçtukça uçuyor. Millet kilo ile ürün tüketmeyi unutacak duruma geldi.
Buna rağmen olayı hortuma, fırtınaya bağlayıp, işi stokçulara indirgeyenler var. Yani iktidarı desteklemek için kendilerine bir çıkış noktası, bir sebep buluyorlar illa ki.

***

Lakin emeklilikte yaşa takılanlarda yani nam-ı değer EYT’de bir çıkış noktası yok. Bir çıkış noktası arayan da yok. Bu çıkış noktasının önünü tıkayan da hükümet çünkü. Cumhurbaşkanı çıkıyor “Türediler” diyor, bir diğeri çıkıyor “Çocuklarımızın geleceği için gündemimizde yok” diyor, bir başkası çıkıyor “Boş işler” diye küçümsüyor. Milyonlarca emeklilikte yaşa takılanın ve ailelerinin sandıkta ne kadar etkili olabileceklerini kestirmemelerine imkan yok. Bu insanlar interneti en aktif kullanan insanlar. Sosyal medyada eşi benzeri görülmemiş bir örgütlenmeye gittiler. Sosyal medyada dahi milyonları aştılar. Sosyal medya aracılığı ile bir araya gelip toplantılar, mitingler yaptılar, yapıyorlar.
Ve bu insanların siyaseti “Geçim”… Bu insanların siyaseti mağduriyetlerinin giderilmesi. Pek çoğu AKP’ye, MHP’ye oy vermiş… Haklarını ararken yanlarında göremediklerine karşı bileniyorlar… Çünkü “HAK”lılar…

Yine de siyaset yapma derdinde değiller. Ellerindeki seçim kozunu kullanarak haklarını daha yüksek sesle arıyorlar sadece. EYT mağduriyetinin çözüleceğine dair vaat istemiyorlar; sorunun çözülüp Resmi Gazete’de yayımlandığını görmeden iktidarın adaylarına oy vermeyeceklerini ve ailelerine, yakınlarına da verdirmeyeceklerini her platformda dillendiriyorlar.

 

Bakın geçenlerde bir anket gerçekleştirdik, mağduriyetleri giderilmez ise bunun seçimde kararlarını nasıl etkileyeceğini sorduk EYT’lilere. Mini bir anketti. Yerel bir gazetenin yapmış olduğu bir anketti. Sosyal medyada yapılan beğeni ve paylaşımları saymıyorum; sadece anketin gazetemizdeki yorum kısmına 800’ü aşkın yorum geldi. Ve bu yorumların yüzde 99’undan fazlası “EYT çözülmezse oy yok” şeklindeydi. Ankete verilen oylarda da durum buydu, “Cumhur ittifakına yine de oy veririm” diyenleri 24’e katlamıştı çıkan sonuç…

***

EYT içinde daha önce AKP’ye oy vermiş insanlar var değil mi, evet var…
Ve EYT çözülmezse bir daha oy vermeyeceklerini söylüyorlar.
Şimdi düşünün daha önce AKP’ye oy vermiş bir EYT’li, Cumhur ittifakının karşısındaki en güçlü rakibe oy veriyor; bu oyun etkisi bir mi, iki mi? Sizden 1 eksiliyor, rakibinizin 1 artıyor, bu 2 oy demek… 3 milyon civarında EYT’li var, eşleri, dostları ile oy potansiyelleri 10 milyonu aşıyor. Bunlardan 5 milyonu daha önce AKP’ye oy vermiş insanlar ise gerisini siz hesaplayın işte…

***

Tüm gündemleri EYT bu insanların. Tüm gündemleri bu çünkü yaşamlarını olumsuz etkiliyor. Her birinin ayrı ayrı hikayesi var. Pek çoğunun durumu gerçekten çok üzücü. Seçme haklarını ellerinden almayın bu insanların. Çözün sorunlarını, bırakın kendi siyasi çerçevesinden bakarak kullansınlar oylarını. Ülkedeki gidişata baksınlar, adaya baksınlar, beğendiklerine, doğru gördüklerine oylarını versinler, görmediklerine vermesinler. EYT’yi bir seçim kozu olmaktan çıkarın, verin haklarını… Yoksa onlar sizi tamamen çıkaracak seçim gündeminden…
İnanın bu insanların şakası yok!

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Volkan 2019-02-07 06:37:02

Eyt yoksa oy yok

Avatar
#EYT Recep 2019-02-06 15:13:50

Bende onun altı yıldır akp ye oy verdim ve çevremdekilere vermeleri gerektiğini söyledim ama artık bitti bize türediler derken takındığı tavır küçük düşürücü bişeydi 26 yıldır prim ödemişim nasıl türedi oluyorum bizler #EYT liler bu kelimeleri hak etmedik ama sandıkta gereken cevabı #EYT liler verecek şok olacaklar ben buna inanıyorum.

Avatar
Ersun 2019-02-06 12:14:10

#eyt yi cözmezlerse oy yok

Avatar
Burhan 2019-02-05 20:44:16

#Eyt çözüm istiyor

Avatar
Eyt 2019-02-05 20:00:44

Elinize dilinize sağlık sadece bana kalsa iktidarı sistemi değiştirirdim çünkü iyiye gitmiyor üretirken suçlusun daha çok yazacak varda dedinizya ben teknolojinin kullanmasını bilmeyenlerdenim teşekkürler

Avatar
Selim 2019-02-05 13:57:28

Aynen katılıyorum benim gibi akp cekedini koysa oy veren insanlar artık önce geçim sonra seçim diyor bir ankaralı ve sağ görüşlü bir vatandas olarak bizi sırf tepki icin chp ye ailece oy verecegiz

Avatar
Songül 2019-02-05 13:32:24

Gerçekten de tam şuanki durumumu yazmışsınız kaleminize elinize sağlık

Avatar
önder 2019-02-05 10:09:43

trenin hareket saati yaklaşıyor kalkmak üzere.

Avatar
Muharrem palak 2019-02-05 09:02:14

#eyt 34 istanbul siyasetçiler bu sorunları çözmek için varlar çözüm yoksa oyda yok

Avatar
Selim 2019-02-05 08:54:54

Bugüne kadar hep Erdoğan a oyumu verdim. Fakat Türedi demecini geri almayip Eyt hakkımızı vermese bir daha Akp ve kuklası Mhp ye ömür boyu oy vermeyecegiz...

Avatar
Kasım ÇAKIR 2019-02-05 08:24:56

Kalemine yüreğine sağlık bizleri (eyt) en güzel şekilde anlatmışın. O kalemi elinden hiç bırakma kardeşim.

Avatar
Doğan Çetindoğan 2019-02-05 02:44:47

Burada bile menfaat için oyunu kullanma diyen insanlar var. ... Onlara diyorum ki. .. Ben Türkiye Cumhuriyetinde çalıştım didindim bir yasa çıktı. .. geriye doğru isletildi ve ben mağdur oldum. . Büyük ekonomisi olan ülkemin dünyada yardıma muhtaç olanlara yıllık 42 milyar yardım ettiğini veya Suriyeli mülteci beslemek için 30 milyar dolar harcama yaptığına müslüman olarak destek oluyorsaniz niye bizlerin hakkımızın yenmesine razı oluyorsunuz. ... Suriyeli veya elin gavuru kadar kiymetimiz yok mu. ... ödediğim SGK primlerini çatır çatır yemesini bilenler hiç mi suçlu değil. ...

Avatar
#EytStajABO4d Abdülhak 2019-02-05 02:25:28

Her seçim anneme babama amcama dayıma halama teyzeme enişteme baskı kurarak yemin ettirip gönderdim sandığa yeminine inanmayıp video dahi istedim AKP için.
Şimdi tam tersine yemin ettirdim her türlüde ikna ettim ve hiçde zorlanmadım. Arkadaşlarımıda aydınlattıkca onlarda tek tek fikirleri değişiyor. İktidar her SANİYE KAN KAYBEDİYOR. HIRSLANDIKÇA HIRSIM KATLANIYOR. GECE GÜNDÜZ İŞTEN GÜÇTEN VAKİT BULAMIYAN ARKADAŞLARIMADA ANLATARAK ONLARA SAKLANAN GERÇEKLERİ VE KANDIRILDIKLARINI ANLATIYORUM VE HER ANLATTIĞIMDA ZATEN BİRÇOĞU İKİLEMDE SADECE DESTEKLEMEM YETERLİ OLUYOR. BİR HAFTA SONRA BAKIYORUM ODA BENDEN BETER AKP KARŞISINDA AKP YE DESTEK VERENLERİ DOĞRU HABERLERLE AYDINLATIP İKNA ETMEYE ÇALIŞIYOR. BİR HAFTA ÖNCE KARARSIZ OLAN İNSAN GİTMİŞ ANTİ AKP ANTİ MHP Lİ BİRİ GELMİŞ OLUYOR. BİR KANSER HÜCRESİ GİBİ TÜRÜYE TÜRÜYE İKTİDARIN İÇİNDE ONU ERİTİYOR BİTİRİYOR. ARTIK İÇİNİ SARMIŞ DURUMDA BİZİ KESEREK YADA KESTİREREK KURTULAMAZLAR. BU KADAR ONLARIN DEDİĞİ GİBİ 3 5 DEGİLİZ. BİZ EN YAKINIMDAN BAŞLA SÜLALEM EŞİM DOSTUM ARKADAŞIM ASLINDA BİZ TÜRKİYEYİZ TÜRKİYE BİZİZ. GAFLET İÇİNDE YAPTIKLARI BU HESAPLAR KIRDIGI KALPLER KOMBİNE HAKARETLERİ ARTIK İÇİMİZDE VE HERGÜN DAĞLANARAK İÇİMİZEDE SIĞDIRAMIYACAGIMIZ KADAR KÖPÜREREK TAŞMIŞTIR. SABRIMIZ KALMADI. BELKİDE BUKADAR BU İNSANLARIN HIRSLI OLMASI EMEKLERİNİN KANDIRILMASININ HAKARETLERİNİN ESERİ OLARAK KARŞILARINA BİZİ ALMALARI ONLARIN KAÇINILMAZ SONU OLACAK. KİM NE DERSE DESİN TAŞIN ALTINA HEP BİZMİ GİRECEGİZ O ELİ HEP BİZ GARİBANDAN BEKLEYEN HÜKÜMET HER ŞEYE SAVURAN İKTİDAR BİZDEN UMUT YOK BİLSİNLER. ZENGİNLERE HİZMET EDEN GİTSİN ONDAN ALSIN OY UNU BİZDEN BEKLEMESİN. SAVAŞMI ÇIKAR ÜLKEMİ BARAR BEN BİLMEM TEK BİLDİĞİM BİRŞEY VAR ODA İNCELDİĞİ YERDEN KOPSUN NOKTA

Avatar
MEHMET 2019-02-05 01:26:48

Eşim ve ben 25 yılı doldurduk şuan işsiziz calistigimiz abanci firma 1 yıl önce Turkiyeden cekildi 685 kisi issiz kaldik.hepmiz eyt mağduruyuz tazminatlarla idare ediyoruz.18 yaşımdan buyana mhp oy verdim anneme eşime verirdim.esimin ailesi kendi ailemden 13 kişiyiz red veren ve çekimser kalanlara oy yok.

Avatar
Eyt 2019-02-05 01:15:07

Bu ülkede türemiş birisi olarak üç maymunu oynayan siyasilere oy yok haaa birde şu dış ülkelerdeki siyasetçilerin maş ve gelir adaletine bakın ötv_kdv_iletişim_trt payı_sayaç bedeli bunlar avrupada yok sonrada çıkıp siz çok erken emekli oluyoruz diyorlar bizi sabahtan akşamakadar askeri üçrete çalıştırıyonuz bizde 45_50 yaşına geldiğinde 65 yaşında oluyoruz

Avatar
Eyt 2019-02-05 00:02:08

#eyt Bundan sonra eyt kabul Etselerde oy vermeyeceğim.Akp ye oy vermiş biri olarak

Avatar
Erkan 2019-02-04 23:57:02

Hep akpye oy verdim artık bitti eyt

Avatar
İbrahim Çavuşoğlu 2019-02-04 23:44:25

Bu bir gasptır gasptan vazgeçsinler dünyanın hiçbir yerinde geriye dönük yasa işletilemez işletilen yerler ise ya kabile devletidir yada diktatörlükle yönetiliyordu.Söyleyin şimdi TC kabile devletimidir yoksa bir diktatörün elindemidir.Ortada bir yük varsa TRT dir sokaklarda koloni halinde cirit atan Suriyeliler dir.Bunlar gibi daha ne örnekler verebilirim.#eyt haktır.Bu yasayı sen çıkarmamış olabilirsin lakin yanlışı düzeltebilecek yetkiye sahipsin.#eyt yoksa oy yok sandıklarda kaybolursunuz.

Avatar
İbrahim Çavuşoğlu 2019-02-04 23:38:23

Bu bir gasptır gasptan vazgeçsinler dünyanın hiçbir yerinde geriye dönük yasa işletilemez işletilen yerler ise ya kabile devletidir yada diktatörlükle yönetiliyordu.Söyleyin şimdi TC kabile devletimidir yoksa bir diktatörün elindemidir.Ortada bir yük varsa TRT dir sokaklarda koloni halinde cirit atan Suriyeliler dir.Bunlar gibi daha ne örnekler verebilirim.#eyt haktır.Bu yasayı sen çıkarmamış olabilirsin lakin yanlışı düzeltebilecek yetkiye sahipsin.#eyt yoksa oy yok sandıklarda kaybolursunuz.

Avatar
Stavros 2019-02-04 23:37:02

Kalemine sağlık

Avatar
EYT DILEK 2019-02-04 23:24:56

EYT

Avatar
Hodrimeydan41 2019-02-04 23:23:37

Eyt41 eyt gasp edılen bır haktır, sadaka degıl hakkımızı ıstıyoruz

Avatar
EYT 2019-02-04 23:14:34

#Eyt

Avatar
Semra 2019-02-04 23:13:44

16_yıldır oy verdiğim partiye bu seçim oy vermeyeceğim.oyumu muhalefetten yana kullanacağım.Eyt yoksa oyda yok.

Avatar
RECEP ÜRKMEZ 2019-02-04 22:43:16

ÜSTAD KALEMİN ELİNDEN HİÇ DÜŞMESİN. EYT.'Lİ VEDE AKP. İKTİDARİNA 16 YIL OY VERMİŞ BİRİ OLARAK BUNLARIN YANLIŞI BİTEK HAKKIMIZI YEMEKLE BİTMİYOR DÜNE KADAR MUZDARİP OLDUKLARI NE VARSA BUGÜN MİLLETİ DAHA ÇOK MUZDARİP EDİYOR VEDE HİÇ UMURLARINDA OLMUYOR.ADAM AYRIMI YAPMADA ÜSTLERİNE YOK.ESKİDEN ŞÖYLEYDİ BÖYLEYDİ DİYORLAR YAA ONLAR YOKTU BUNLAR YOKTU DİYORLAR SÜREKLİ OLARAK YAA YOKTU EVET AMA DEVLETİN ELİNDEKİLERİ SATA SATA MAALESEF DEVLETİNİN ELİNDE DE BİRŞEY BIRAKMADILAR TARIM ÜLKESİYDIK MAALESEF BİTTİK. ESKÎDEN İTHAL ÜRÜNLERİ ALAMAZDIK PAHALIYDI YERLİ MALI YURDUN MALIYDI BUGÜN YERLİ ÜRÜN KALMADI İNSAN BİLE İTHAL EDER DURUMA GELDİK. ATATÜRK'Ü UNUTTURMA ÇABALARINA ÇABASI . BUNLAR PİMİ ÇEKİLMİŞ BOMBA GİBİ PATLAYACAKRİ GÜN YAKINDIR AYNI ZİHNİYETLE DEVAM ETMELERİNİ DİLİYORUM. SAYGILARIMLA.

Avatar
EYT Muhsin @Cumhuriyet 2019-02-04 22:42:40

EYTlilerin kısa yoldan zengin olma amacı yok. Şu anda emklilik yasamız çıksa bile emekli maşşlarımız yetmeyeceğinden ikinci işte çalışmak zorunda olan, okula giden çocuğunun masraflarını karşılamak için çırpınacak bir çok anne-baba var. Bu sadece gaspedilen hakklarımızın geri alma çabasıdır.

Avatar
RECEP ÜRKMEZ 2019-02-04 22:41:14

ÜSTAD KALEMİN ELİNDEN HİÇ DÜŞMESİN. EYT.'Lİ VEDE AKP. İKTİDARİNA 16 YIL OY VERMİŞ BİRİ OLARAK BUNLARIN YANLIŞI BİTEK HAKKIMIZI YEMEKLE BİTMİYOR DÜNE KADAR MUZDARİP OLDUKLARI NE VARSA BUGÜN MİLLETİ DAHA ÇOK MUZDARİP EDİYOR VEDE HİÇ UMURLARINDA OLMUYOR.ADAM AYRIMI YAPMADA ÜSTLERİNE YOK.ESKİDEN ŞÖYLEYDİ BÖYLEYDİ DİYORLAR YAA ONLAR YOKTU BUNLAR YOKTU DİYORLAR SÜREKLİ OLARAK YAA YOKTU EVET AMA DEVLETİN ELİNDEKİLERİ SATA SATA MAALESEF DEVLETİNİN ELİNDE DE BİRŞEY BIRAKMADILAR TARIM ÜLKESİYDIK MAALESEF BİTTİK. ESKÎDEN İTHAL ÜRÜNLERİ ALAMAZDIK PAHALIYDI YERLİ MALI YURDUN MALIYDI BUGÜN YERLİ ÜRÜN KALMADI İNSAN BİLE İTHAL EDER DURUMA GELDİK. ATATÜRK'Ü UNUTTURMA ÇABALARINA ÇABASI . BUNLAR PİMİ ÇEKİLMİŞ BOMBA GİBİ PATLAYACAKRİ GÜN YAKINDIR AYNI ZİHNİYETLE DEVAM ETMELERİNİ DİLİYORUM. SAYGILARIMLA.

Avatar
EYT Muhsin @Nurullah kaya 2019-02-04 22:36:34

tayyip erdoğan 46 yaşında emekli oluyor neden hakeden vatandaşlar olamıyor. tayyip erdoğana helal vatandaşa harammı yani. Bu konuyu işine gelmediği için yazmamışsın. Başka ülkelerle kıyaslamak ülke çalışanlarımıza hakaret etmek demektir. Dışarda adam çok yüksek maaş aldığı için, istediği herşeyi satın alma gücüne sahip. Sosyal güvenlikleri, sağlık sigortaları en üst düzeyde. Adamlar emekli olduğunda aldıkları parayla dünya turuna çıkıyorlar. Neden çünkü adamlare daha çalışırken istediği herşeyi satın alabilme gücüne sahip. akp provakatörü EYTlileri aptal mı sandın. EYT ÇÖZÜMÜ YOKSA TAYYİP ERDOĞANA OY YOK.

Avatar
Ramazan 2019-02-04 22:12:22

Kalemine sağlık. Aynen yazdığın gibi, seçme hakkımız elimizden alındı. Eski seçimler kadar heyecan yaratmıyor bende 31 Mart. Nereye oy vereceğimizi bilmiyoruz ama nereye oy vermeyeceğimizi çok iyi biliyoruz

Avatar
Meral ergin 2019-02-04 22:08:50

Eyt çözüm yoksa oy yok

Avatar
Cumhuriyet 2019-02-04 22:02:26

Benim bu eyt talebinde anlayamadığım şey şu.Kapitalizmi ve onun getirdiği çılgın tüketim,kısa yoldan zengin olma,emekten ziyade kısa yoldan zengin olma alışkanlıklarını baştacı eden akapenin,eyt bahane edilerek oy üzerinden tehdit edilmesi ne kadar ahlaklı bir uyarıdır bu anlamakta zorlanıyorum.Ne yani akape Eyt sorununu talep edilen şekilde çözdüğünde tekrardan akapeye mi oy vereceksiniz,eyt sorunu çözüldüğünde daha müreffeh bir gelecek mi bekliyor sizleri?İleride başka bir sorun ile karşılaştığınızda tekrar mı akapeyi oy ile tehdit edeceksiniz?Ülkeyi üretimden uzaklaştırıp salt tüketim kültürü yaratıp geleceğimizi borç paraya bağlayan bu ekonomik düzeni görmezden gelip akapeyi oy ile tehdit etmek ne kadar ahlaklı bir davranıştır?Ne zaman hak arayışlarımız insan onuruna yakışan bir biçimde siyaseti alet etmeden olacak?Eyt sorunu hallaollunca bizi borç batağına batıranlar tekrardan görmezden mi gelecek?Bu karşılıklı çıkar yok olmadıkça kimse bu ülkede hakkının karşılığını göremeyecek

Avatar
Sıtkı akaoy 2019-02-04 21:49:16

Başta kaleminize sağlık. Biz #eyt mağdurları olarak haklarımızın verilmesini istiyoruz. Emeklilikten yaşa takılanların içinde iki veya daha çokçocuklu olup işsiz emekliliği hak etmiş insanlarımız var,maalesef 45 ve üzeri yine emekliliğini hak etmiş dostlarımız var yine maalesef ki kredi kartlarına yüklenilmiş ve icralık olan vatandaşlarımız var.maalesef ki çok çalışmak isteyipte İŞ BULAMAYANLAR VAR.GÜVENCESİ olsun isteyenler var.sözün kısası bizler kazanılmış HAKLARIMIZI istiyoruz.

Avatar
Nurullah kaya 2019-02-04 21:39:03

Oyunuzu bir Nevi satılığa çıkardınız. Yazdıklarınızdan bunu anlıyorum. Ha bu arada eski yasa devam etse bende emekli olabiliyorum. Hiç araştırdınızmı dünyada ki diğer ülkelerde emeklilik yaşını? Ha şunu tartışalım bizim ülkemizde 65 yaş doğrumu, 55-60 daha uygun olmazmı . Asıl konuşulacak ana mevzu bu , büyük pencereden bakalım , şahsi çıkarlarımız ülke menfaatlerinin önüne geçmesin

Misafir Avatar
EYT Muhsin 2019-02-04 22:36:34 @Nurullah kaya

tayyip erdoğan 46 yaşında emekli oluyor neden hakeden vatandaşlar olamıyor. tayyip erdoğana helal vatandaşa harammı yani. Bu konuyu işine gelmediği için yazmamışsın. Başka ülkelerle kıyaslamak ülke çalışanlarımıza hakaret etmek demektir. Dışarda adam çok yüksek maaş aldığı için, istediği herşeyi satın alma gücüne sahip. Sosyal güvenlikleri, sağlık sigortaları en üst düzeyde. Adamlar emekli olduğunda aldıkları parayla dünya turuna çıkıyorlar. Neden çünkü adamlare daha çalışırken istediği herşeyi satın alabilme gücüne sahip. akp provakatörü EYTlileri aptal mı sandın. EYT ÇÖZÜMÜ YOKSA TAYYİP ERDOĞANA OY YOK.

Beğenmedim! (0)
Avatar
#eyt turhan 2019-02-04 21:10:43

Kaleminize sağlık, çok iyiydi

Avatar
Bulut 2019-02-04 20:41:44

Eyt yoksa oyda yok. Sonuna kadar mücadele.

Avatar
Hasan özbekler 2019-02-04 20:36:23

Eyt Aydın. Bu sorun çözülmeden oy yok

Avatar
Temel 2019-02-04 20:29:22

28 yıldır vergi ve SGK ödüyorum.yaşım 47.Sgk girişim 1991.Yasayı resmî gazetede görmek istiyorum..Son gün:31 Mart

Avatar
Ümit 2019-02-04 20:22:14

İstanbul’da en az 10 kişilik aileyiz,tüm eyt’lileri çarpın,toplayın,sonucu tahmin edin

Avatar
Gürsel 2019-02-04 20:16:26

Eyt çözülmez ise cumhur ittifakına oy yok... benim beka sorunum çözülmeyecekse ülkenin bekasını, hiç çözeceklerini düşünmüyorum.

Avatar
Egeli 2019-02-04 19:53:38

#EYT YOKSA OY YOK

Avatar
Niyazi kara 2019-02-04 19:50:51

#Eyt li olarak sorunumuz çozsunler. 51 yaşındayım bizi siyasete kendilerine düşman etmesinler milletimizi kutiplastirmasinlar. Bizler bu vatan için herdaim nöbet tuttuk tutmayan devam edeceğiz. Bizi kusturmesinler.sadece suriyeli lere verilen değer kadar değer versinler. Biz EYT ailesi olarak vatan millet bayrak için göreve hazırız. Eyt olmaz ise ailem ve çevrem dahil 17 oyumuz var gereği ne işe yapariz

Avatar
Erdoğan 2019-02-04 19:44:17

Millet eyt liler. Gırtlala kadar borca batmış. Kredi kartları. İhtiyaç kredilerini ve kirasını bıakın elektrik su doğalgaz faturalarını ödeyemez haldeyiz icralar kapımızda eyt ne yapsın.

Avatar
Gül 2019-02-04 19:39:48

Bu zamana kadar hep MHP ye oy verdim ama bundan sonra oy vermem madem milletvekillerin işi halkın sorunlarını çözmek buyurun çözün

Avatar
Sezai aktaş 2019-02-04 19:08:44

#eyt

Avatar
Melek 2019-02-04 19:04:24

Bizleri destekleyen bu güzel yazı için teşekkür ederiz..#eyt Gaspedilmiş haklarını geri istiyor #eyt yoksa #akp #mhp ye oy yokkk..

Avatar
Vildan çelebi 2019-02-04 18:35:52

Kaleminize sağlık. Şehrimin belediye başkanından oldukça memnunum. Diğee seçimlerdede kendisine oy vermiştim. Ama bu defa üzülsemde oyumu vermeyeceğim. Ben ve bütün ailem.

Avatar
Levent samir 2019-02-04 18:17:01

#Eyt yoksa bizden de oy da yok

Avatar
Misafir 2019-02-04 18:10:15

Tebrikler EYT ancak bu kadar güzel anlatılırdı... teşekkürler..

Avatar
Cumhuriyet 2019-02-04 17:51:02

Benim bu eyt talebinde anlayamadığım şey şu.Kapitalizmi ve onun getirdiği çılgın tüketim,kısa yoldan zengin olma,emekten ziyade kısa yoldan zengin olma alışkanlıklarını baştacı eden akapenin,eyt bahane edilerek oy üzerinden tehdit edilmesi ne kadar ahlaklı bir uyarıdır bu anlamakta zorlanıyorum.Ne yani akape Eyt sorununu talep edilen şekilde çözdüğünde tekrardan akapeye mi oy vereceksiniz,eyt sorunu çözüldüğünde daha müreffeh bir gelecek mi bekliyor sizleri?İleride başka bir sorun ile karşılaştığınızda tekrar mı akapeyi oy ile tehdit edeceksiniz?Ülkeyi üretimden uzaklaştırıp salt tüketim kültürü yaratıp geleceğimizi borç paraya bağlayan bu ekonomik düzeni görmezden gelip akapeyi oy ile tehdit etmek ne kadar ahlaklı bir davranıştır?Ne zaman hak arayışlarımız insan onuruna yakışan bir biçimde siyaseti alet etmeden olacak?Eyt sorunu hallaollunca bizi borç batağına batıranlar tekrardan görmezden mi gelecek?Bu karşılıklı çıkar yok olmadıkça kimse bu ülkede hakkının karşılığını göremeyecek

Misafir Avatar
EYT Muhsin 2019-02-04 22:42:40 @Cumhuriyet

EYTlilerin kısa yoldan zengin olma amacı yok. Şu anda emklilik yasamız çıksa bile emekli maşşlarımız yetmeyeceğinden ikinci işte çalışmak zorunda olan, okula giden çocuğunun masraflarını karşılamak için çırpınacak bir çok anne-baba var. Bu sadece gaspedilen hakklarımızın geri alma çabasıdır.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Rasit 2019-02-04 17:40:15

Bizler bu vatan için canını hiçe sayan vergisini zamanında ödeyen sigorta primini hiç eksiksiz ödeyen vatandaş olarak hakkımız olan emekliligimizi istiyoruz sadece.Bu zamana kadar hep AKP ye verdik oyumuzu.Ama şu anda bizi hor gören türemiş diyen boş iş olarak lanse edenlere seçime kadar yasa çıktı çıktı yoksa ne AKP ye nede MHP asla asla oy yok.

Avatar
Ag 2019-02-04 17:34:36

1 NİSAN ŞAKASI NI GÖRECEKLER TABİ ŞAKA OLMAYACAK

Avatar
Mustafa paşu 2019-02-04 17:31:17

Eyt çıkmaz ise cumhur ittifakına oy yok

Avatar
Halil 2019-02-04 17:24:44

#Eyt çözülmezse kesinlikle cumhur ittifakına oy yok...Bekaymis illet zilletmis yok bilmem neymiş...Oy yok arkadaşım...Yeter insanları parçaladıkları

Avatar
Hasan doğru 2019-02-04 17:20:27

İsterse Türkiye de savaş çıksın Akp ye yine oy vermem bu yasa çıkmazsa

Avatar
Mürteza 2019-02-04 17:17:54

Aynen Katılıyorum # EYT

Avatar
Yüksel 2019-02-04 16:42:44

Size katılıyorum, yaklaşık olarak demiyeyşm AKP kurulduğundan beri başka hiçbir partiye oy vermedim bunlara referandumlarda dahil ama bu sefer bu #EYT sorunu halledilmez ise evet ben 1 kişiyim ama eşim çocuğum damadım anam babam gerisini siz düşünün #EYT yoksa bu sefer AKP ve MHP ye kimi aday yaparlarsa yapsınlar oy yok.
O KADAR

Avatar
Ertan 2019-02-04 16:28:40

11yildir akparti üyesi ve secmeniydim EYT yıllardır AKP'den çözüm üretmeyi bekliyordu ama son gelişmeler
Bundan sonra EYT çözülmeden asla aile ve cevremdekilere akp ve MHP'ye yağmurlu günde su yok

Avatar
Hikmet durak 2019-02-04 16:20:53

Yüreğime ve kalemine sağlık #eyt kayseri

Avatar
Kare kare 2019-02-04 16:11:45

On numara ,doğruya doğru

Avatar
ali 2019-02-04 16:04:50

Eyt çıkmazsa 3 oyum var birdaha akp oy benden alamaz

Avatar
şinasi @Zekeriya Şahin 2019-02-04 16:03:32

kırgınlık çözüm değil. eytlielere zulümm edenleri sandığa gömeceksin çocukların için ailen için kendin için gelecek nesiller için bu kadar basit

Avatar
Murat tasci 2019-02-04 16:03:04

GONLUM CUMHUR ITTIFAKINDAN YANA AMA EYT KANUNU CIKMAZSA MILLET ITTIFAKINA ISTEMEYEREKTE OLSA OY VERECEM YETER ARTIK HER KESIME BIR NEBZEDE OLSA HAK VERILDI HATTA AF KANUNU BILE HALLOLACAKMIS.

Avatar
Metin Aydın 2019-02-04 16:00:16

#eyt adalet istiyoruz 31 mart #eyt

Avatar
Kemal yenilmez 2019-02-04 15:45:10

Kardeşim yüreğine sağlık teşekkür ederim çok güzel kaleme dokmussun bizlerin düşüncelerini tam anlamıyla yazmışsın teşekkür ederiz ...çaldıkları hakkımızı versinler biz sadaka istemiyoruz

Avatar
Osman 2019-02-04 15:41:55

#eyt çözemez ışe çukura oy yok

Avatar
Zekeriya Şahin 2019-02-04 15:30:30

Hiç şakamiz yok...beni CHP ve türevleri ne mecbur eden MHP ve AKP'nin hiç kimseye sözü yok...30 sene MHP ye son seçim de mhp_ AKP Cumhur ittifakı na kullandık oylarimizi..bu sefer hiç kimseye şans yok..ve cidden kırgınım

Misafir Avatar
şinasi 2019-02-04 16:03:32 @Zekeriya Şahin

kırgınlık çözüm değil. eytlielere zulümm edenleri sandığa gömeceksin çocukların için ailen için kendin için gelecek nesiller için bu kadar basit

Beğenmedim! (1)
Avatar
Mehmet 2019-02-04 15:27:34

Bize inanmayanlar 1 nisanı belesin ozaman görürler eyt neymiş önce geçim sonra seçim öyle heke beka laflarina artik karnımız tok 18 seneli iktidar ve ortağı hala beka sorunu var diyorsa kendi beceriksizliklerini halka mal etmesinler

Avatar
Sakit 2019-02-04 15:24:44

Teşekkürler biraz sizin gibi açık kanal analizi yapsalar sonuçlarını gorurler

Avatar
Namık günay 2019-02-04 15:17:09

Eyt yoksa oyda yok bir akp li olarak

Avatar
Oğuzhan 2019-02-04 15:02:43

Ağzına ellerine yüreğine sağlık.

Avatar
Hakan 2019-02-04 14:28:59

eyvAllah Yılmaz kardeşim aynen yazdığın gibi şu anki durum...

Avatar
Efrasim 2019-02-04 14:18:18

İşte bukadar #eyt 59

Avatar
Bülent KANYILMAZ 2019-02-04 14:15:27

Yemin olsun, ant olsun, kasem olsun, söz olsun ki EYT çözülmezse akp ve mhp bir ömür boyu ailem çocuklarım oy vermeyeceğiz