En zor şey CHP’lileri eleştirmek.

Ne yazarsanız yazın annenizden başlıyorlar anmaya.

CHP’yle ilgili yapacağınız eleştiriler sizin için ‘gazetecilik’ ölçütü oluyor, ‘muhaliflik’ tartısına çıkarılıyor ve sınıfta bırakılıyorsunuz.

“CHP şunu yanlış yapıyor” diyorsunuz hemen sesler yükseliyor.

“CHP şunu şöyle yapsa” diyorsunuz ukala olmakla suçlanıyorsunuz.

Bir müddet sonra iktidarın yapmadığı baskıyı CHP’den görür oluyorsunuz.

Yorumlarda edilen küfürler mi, CHP’de siyaset yapan eşinizin dostunuzun tartışmalara dahil edilmesi mi…

Cahil kesim küfür edip, bağırıp çağırıp arkadan konuşmakla yetiniyor.

Yönetimde olanlar ise küsüyor.

Suratınıza bakmıyor, selamınızı bile almıyor.

Sırf eleştirdiğim için 6 ay boyunca selamımı almayan il başkanı tanıyorum.

Telefonlarıma cevap vermeyen milletvekilleri, karşılaştıklarında tehdit saçan bakışlarını üzerimden eksik etmeyen yöneticiler biliyorum.


*


İster istemez zaman içerisinde bir CHP otosansürü geliştiriyor insan.

CHP’li vekil için ‘çalışmıyor’ demekten imtina eder oluyorsunuz mesela.

İl başkanıyla ilgili eleştirilerinizi kendinize saklıyor, yapılan yanlışları bile görmez oluyorsunuz.

Peki ama bu şekilde kim kaybediyor?

Kendisini neredeyse sürekli alkışlayan bir basına alışan CHP ne kadar gelişebiliyor?

Kendisini yüzyılda bir eleştiren basın mensuplarına tavır alan, darılan, küsen CHP eksiklerini ne kadar fark edebiliyor?


*


Kendi adıma CHP otosansürünü kırmak için çabalıyorum.

Daha önce dile getirmeyebileceğim, görmezden gelebileceğim eleştirileri artık görmek için çabalıyorum.


*


Gördüm diyebilmek için; iki basit örnek vereyim de vicdanım bir nebze rahatlasın…

Bir; bugün GÖRDÜM; Otel Asya’da düzenlenen aday tanıtım toplantısına CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan katılmadı.

Tarhan yaptığı açıklamada, “Çağırılmadığım için gitmedim” dedi.

Yahu ağabey sen bu partinin milletvekili değil misin?

Davet beklemenin anlamı ne?

Hadi diyelim davet işlerine kafayı takacak kadar kendine önem veriyorsun…

Davet edilmediğin için de bugünkü toplantıya katılmadın.

Bunu kamuoyuna açıklamanın gereği var mı?

Seçim sürecinde partinin dağınıklığını bu kadar gözler önüne sermesen olmaz mı?


*


İki; uzun süredir GÖRÜYORUM ancak ses çıkarmıyorum…

CHP Kocaeli Milletvekili Fatma Kaplan Hürriyet’in ‘afiş’ meselesi.

Aman tanrım afişi indirdiler, aman tanrım CHP’liler afiş astı filan değil derdim.

Seçim dönemi siyasi partilerin böyle salvoları olur, olacaktır.

AKP’nin de pek çok afişi indirilmişti geçmişte bu kentte CHP’nin de, Saadet’in de…

Ben Hürriyet’in afiş konusundaki tavrına takıldım.

Bugüne kadar oldukça sakin ve akıl dolu bir seçim çalışması yürüten Fatma Kaplan Hürriyet bu afiş konusunda kendini bir hayli kaybetti.

“Ben milletvekiliyim”, “Bu memleket milletvekiline böyle mi sahip çıkıyor”, “Ben divan katibi üyesiyim” diye oldukça sinirli ifadelerinin yer aldığı videoyu herkes gibi dehşetle izledim.

Sürekli olarak “Ben milletvekiliyim” demesine bir anlam veremedim.

Katıldığı pek çok programda bu sebeple protokol kurallarına uyulması için en son söz hakkını talep ettiği konuşuluyor.

Bu tutum hiç hoş değil.

Fatma Kaplan Hürriyet kağıt üzerinde milletvekili, kağıt üzerinde katip üye olabilir.

Ancak 31 Mart’a kadar vatandaşın karşısında belediye başkan adayıdır.

İzmit Belediye başkan adayları Sibel Gönül’den, Ahmet Özen’den hiçbir farkı yoktur, olmamalıdır.

Aksi tutum kendisini fazla egolu gösteriyor.

Seçim sürecinde fark etmese de yaptığı “milletvekiliyim” şovu ile özellikle halk vicdanında bir hayli yara alıyor…

CHP VE İYİ PARTİ

NEDEN KAYBEDECEK?

İyi Parti –CHP ittifakı Kocaeli’de ne kadar iddialı olduklarını bir kez daha gösterdi(!).

İttifakın adaylarının tanıtımı için 3 yıldızlı Otel Asya’da bir toplantı düzenlendi.

100 kişilik salon hınca hınç doldu.

Sözde adaylar basına tanıtılıyordu ancak pek çok basın mensubu oturacak yer bulmakta zorlandı.

Kocaeli’de başka salon mu yok?

Hadi salon yok diyelim bu kentin meydanı da mı yok?

Kent muhalefetinin büyük bölümünü İyi Parti ve CHP oluşturuyor artık.

Seçim sürecinde güçlü gözükmeleri, alternatif algısı yaratmaları, umut meşalesini alevlendirip ışık saçmaları gerekmiyor mu?

Madem öyle neden Otel Asya?

Neden daracık bir salon?


*


Refah Partisi’nin kamyonet kasalarındaki mitingleri, Karaoğlan’ın günler süren otobüs yolculukları ve daha niceleri…

Geçmiş bize sıcak geliyor ancak o yapılanları tümü imkansızlıkların birer sonucuydu.

Bugün Kocaeli’de CHP ile İyi Parti’nin durumu oldukça farklı.

Serdar Kaman’ın adaylık sürecinde birkaç milyon harcamayı göze aldığı konuşuluyor.

Lütfü Türkkan’ın özel uçağını bilmeyen yok.

Şanbaz Yıldız’ın durumu ortada, Tahsin Tarhan’ın Darıca’daki oteli, Düzce’deki fabrikası ortada…

İl yönetimlerini de silkeleseniz şöyle birkaç milyon dökülebilir…

Hepsinin alın teri, emeği, kendi parası.

Nereye nasıl harcayacaklarına karışmak haddimiz değil.

Ancak benzer bir durum AKP’de olsa kimse elini cebine atmaktan çekinmezdi…

Kocaeli’de Otel Asya’dan başka salon mu yok?

Yukarıda saydığım kadro, il yönetimlerini bile arasına almadan ve maddi olarak hiç zorlanmadan Kocaeli’de 5 yıldızlı bir otel inşa edebilir…

Önemli olan inanmak.

Önemli olan inandığın yol için elinden geleni yapabilmek.


*


Para pul, inanç bir yana bu işler biraz da profesyonelliğe bakıyor açıkçası.

Salon tertibi, süslemeler, yaratılan ‘algı’, basınla olan iletişim ve kamuoyuna verilen fotoğraf profesyonelliğin ete kemiğe bürünmesi aslında.

AKP’de uzun yıllardır bu işler sistemli bir şekilde ilerliyor.

Millet İttifakı’nda ise benzer durumu maalesef göremiyorum.

İyi Parti’nin büyükşehir adayı daha dün sosyal medyada ‘sayfa’ açabildi.

Profesyonel bir şirket tarafından yönetilen İyi Parti yahut CHP teşkilat sayfası bulunmuyor.

Bildiğim kadarıyla Kocaeli’de profesyonel danışmanlık hizmeti alan isimler Gebzeli Recep Dursun ve Darıcalı Yakup Törk.

Recep Dursun'un desteği akademik anlamda. 
Yakup Törk ise sosyal medya ve basın danışmanlığı ise anlamında.

Bir de girin AKP’lilerin sosyal medya hesaplarına bakın…

Hepsi muntazam.

Fotoğraflar, hazırlanan görseller oldukça profesyonel.


*


Toplantıda şu oldu, toplantıda bu diye anlatmaya gerek yok.

Oldukça sıradan ve basit bir toplantı ile hayatlarımızdan birkaç saat çalındı.

Ancak bu toplantı var olan bir acı gerçeği tekrar fark etmemizi sağladı.

Millet ittifakı karşısındaki profesyonel kadrolarla mücadele edecek düzeyde değil.

Seçim çalışması, seçim propagandası anlamında düzenli İngiliz ordusu karşısındaki İskoç askerleri gibi kalıyorlar. Zafer elde etmek için kör bir mücadele içindeler ve nasıl bir meydan savaşıyla karşı karşıya olduklarını göremiyorlar…

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Eskimanastırlı 2019-02-02 13:13:02

Sayın yazar
Sizi Akp nin belediye başkan tanıtımına gazeteci olarak sokulmadınız ve gizlice girip çektiğiniz fotoğraflardan övünç ile bahsedip haber yaptığınızı anlatıyordunuz.şimdi CHP yöneticilerini eleştiriyorsun diye selam vermedi telefonuma çıkmadı diyorsun bu davranış kişiseldir olumsuz olarak değerlendirilir diğeri ise kurumsal ve demokratik bir hakkın kısıtlamasıdır .ancak bunu eleştiren bir yazınız çıkmadı neden acaba ?

Avatar
Tuna 2019-02-02 00:32:25

Chp kadar basınıza taş düşsün pırasa olmuş 8 lira domates olmuş 10 lira millet et yiyemez hale gelmiş oturmuş chp ye sallıyoyosunuz bu ülkenin bu hale gelmesinin tek sorumlusu iktidardır.. Haram zehir zıkkım olsun yedikleri paradar oturdukları saraylar baslarına yıkılsın

Avatar
Reisci 2019-02-01 01:00:37

CeHaPe zihniyetini birkez daha anlamış olduk sonuna kadar AK parti sonuna kadar tayyip erdoğan, bu topraklar besmele çekilerek alındı kafa çekilerek yönetilmez

Avatar
Çeto 2019-01-31 22:29:44

16 yıllık tecrübesiyle belediyecilik ak partinin işidir.izmitli hemşehrilerimiz sandıkla giderken elinizi vicdanınıza koyup öyle düşünün hizmet gönül işidir

Avatar
Pelin Güngör 2019-01-31 22:26:36

Tespiti çok doğru buluyorum.Fatma Kaplan Hürriyet’in bu samimiyetsiz tavırlarının halk da artık farkında.İnsanların aklında yaparsa yine Ak Parti yapar hakim çok şükür.Zafer gönül belediyeciliğine hizmet edenlerin olacak inşAllah.

Avatar
KÖKSAL GÜMÜŞ 2019-01-31 22:22:42

Yaptıkları tek şey sağa sola saldırmak boş muhabbetlerle gündem oluşturmak bu güne kadar defalarca söylediklerinin aksi hareketler ve olaylar gerçekleştirdiler meyve veren ağaç herzaman taşlanmıştır bütün yaptıkları Ak Partiyi ne olursa olsun eleştirmek ve ne yazıkki bu eleştiriler hep karşı çıkmak iyi kötü farketmeden karşı çıkmak bunun da adı SADECE KOLTUK SEVDASIDIR Ak Partinin yolu belli Chp nin yolu belli biz dava peşindeyiz koltuk değil.

Avatar
AK İzmitli 2019-01-31 22:20:57

İzmit’li Doğruları Görüyor.

Ne yapsalar boş göklerden gelen bir karar vardır
Gün batsa ne olur geceyi onaran bir mimar vardır
Bu Mimar Gönüllerin Mimarı Sibel GÖNÜL’dür

Avatar
Fazlı 2019-01-31 22:18:47

Chp nin tuttuğu ip sağlam değil akp yürür gider.. Büyük şehiri akp kesin alıyor izmiti chp alırsa saçmalık olur ve bu kente zarar verir.
Zaman zaman kötüde olsa akp uyum içinde yine iyi yönetiyor

Avatar
Abdullah 2019-01-31 22:01:12

Buyurun sosyal medya hesaplarına göz atalım. Paylaşımların altına atılan yorumlar küfür, hakaret ne ararsan var. Hemen peşinden chp zihniyetini destekleyen cümleler. Yahu bu zihniyete, bu eleştiri kabul etmezlere, bu kibre ve bu iş bilmezlere belediye mi teslim edilir?

Avatar
Düşünen 2019-01-31 21:56:51

Sonunda birileri gördü ve yazdı bu durumu ne hoş. Düşünmeden tartmadan ölçmeden yapılan her iş işte böyle eksi olarak geri dönüşü oluyor. Aday Fatma Kaplan Hürriyet gözünü hırs bürümüş!

Avatar
ÖMER 2019-01-31 21:52:51

İşimizi de ismimiz gibi titizlikle yapıyoruz, zaferi elde etmek için saha da verdiğimiz mücadele gurur verici. Vatandaşa yakın temasta bulunurken onlara gerçeklikten söz ediyor,dertleriyle dertleniyoruz. Ne acı ki karşı adaletsizce oynanan oyunlar var insanın içindeki MÜCADELECİ hırsı yok ediyor .Biz koltuk için değil, Gönül sevdası için çalışıyoruz ve geleceğimiz için güveniyoruz YİNE YAPARSA AK PARTİ YAPAR. BİZ YAPARIZ ONLAR KONUŞUR

Avatar
Şahin 2019-01-31 21:26:15

Fatma kaplan hürriyet bir algıdır gidiyor heryerde diye ama bu son zamanlarda bu yazdiklariniz çok doğru olmuş yerinde tespit çünkü çizgiden çıkıp insanları kırmaya kendi kurallarını koyarak kafasına göre hareket etmeye başladı ve gücünü kaybetti hayal kırıklığı yaşattı diyebiliriz

Avatar
Yuftyy 2019-01-31 21:15:49

Ayıp

Avatar
Sorgulayan adam 2019-01-31 21:12:59

Fatma hanım aday olduğunda sevinmiştim ama şu anda hal ve hareketlerine bakıyorum iğreniyorum. Yapmış olduğu bütün hareketler samimiyetsiz geliyor. CHP li. Olarak Fatma hanıma oy yok hemde sadece benden değil ailecek sülalecek yok.

Avatar
HASAN ÖZTÜRK 2019-01-31 21:10:05

ÇAMUR AT İZİ KALSIN KARA FATMA

BİR AVUKAT SEÇİM YASAĞINI DELEREK ORTALIKTA AĞLIYOR CHP SEÇMENİ YSK SEÇİM TAKVİMİNDEN BİR HABER AK PARTİYE KÜFÜR EDİYOR.YAHU HİLESİZ BİR TANE İŞİNİZ YOKKEN SİZE NASIL BELEDİYE TESLİM EDELİM?

Avatar
Arda YAVUZER 2019-01-31 21:09:37

Hizmet GÖNÜL işidir. İzmit, Cumhur İttifakına hayırlı olsun.

Avatar
izmitli 2019-01-31 21:08:47

Bu eleştirileri cehepeliler kendine ders çikarsinlar anlasinlar böyle bir yere gelemeyeceklerini AK parti yapar onlar konuşur sistemli programli çalişmanin ne demek olduğunu bilmeyen bir siyasi parti nasil ülkeyi yönetmeyi düşünüyor hala anlamiyoruz zaten

Avatar
Okuyucudan 2019-01-31 21:08:10

Ak Parti siyaseti ahlakını bozmadan kendi yolunda ve kendi çalışmaları ile yürütüyor ne karşı taraf ile ilgileniyor nede ahlaki değerlerimi bozarak yoluna devam ediyor ve bu çalışmaları seçime yaklaştılar diye yapmıyorlar her zamanki tempoları ve azmi ile çalışıyorlar

Avatar
Cem Dikmen 2019-01-31 21:03:24

Vaktınde yaptıklarını hatırlatmak istemem ama CHP zihniyeti budur her zaman diyorum iyiki AK PARTİ döneminde yaşıyorum.

Avatar
HASAN PEHLİVAN 2019-01-31 21:01:42

NEFRETLE GÖZLERİ BULANMIŞ FATMA KAPLAN ÇOK DEĞİL 6 AY ÖNCE AK PARTİ SEÇMENİNE NAMUSSUZ DİYEBİLECEK CESARETİ KENDİNDE BULABİLİYORKEN BUGÜN NASIL OLUYOR DA OYLARINA TALİP OLUYOR? İZMİT HALKI BU OYUNA KANMAYACAK

Avatar
Necati çeker 2019-01-31 21:01:28

CHP nin her seçim sürecinde yaptığı en güzel çalışma fitne, çamur iftira eleştirmek çok kolay önemli olan ne biliyor musunuz eleştiriye açık olmak CHP kendi içinde kaybolmaya ve kaybetmeye mahkumdur

Avatar
Yusuf Birol 2019-01-31 21:00:54

İZMİT te Taklit ediliyorsanız biliniz ki güzel işler yapıyorsunuzdur Chp birebir Ak Parti Skm sürecini taklit ediyor kendi skm leri daha yoluna girmemişken kendi içlerinden şimdi koltuk makam mevki kavgaları başlamışken bunlar bu şehri yönetemezler örnek verebilcekleri bir belediyecilik şehirleri bile yok hizmet gönül işidir izmit SİBEL GÖNÜL LE GÜZEL OLUCAK YAPARSA YİNE AK PARTİ YAPAR

Avatar
ERKAN SOLMAZ 2019-01-31 20:59:47

AFİŞ ÜZERİNDEN YAPTIKLARI AJİTASYON’A KANMADIĞIMIZ GİBİ O YALANDAN GÜLÜŞÜNE SELAM VERİŞİNE DE KANMIYORUZ.KAN EMİCİ GİBİ OLDUNUZ VAMPİR GİBİ ORTALIĞA SALDIRIYORSUNUZ YETER İZMİTİN ÇOCUĞU GEREKENİ HER ZAMAN YAPMIŞTIR FATMA HANIM BOŞUNA ORTALIĞI GERME

Avatar
Sorgulayan adam 2019-01-31 20:57:51

Bi CHP li olarak sana hak veriyorum yazar kardeşim. Geçmiş dönemlerde de ak partinin afişleri indirilmişti. O zamanda hayret ettim bunlar nasıl kanun değiştirmedi diye. Bu gün CHP ye de aynısı oldu. Bakmayın eleştiriyoruz ama burda haksızız Fatma hanımın bu kadar bağırıp çağırması propaganda halka bunlar adaletsiz parti dedirtme çabası

Avatar
Emre Okur 2019-01-31 20:56:40

Bugün CHP eleştirilere açık olmadığı gibi, yarın yönetimi onlara verdiğimizde dediğim dedik bir yönetme biçimi olmayacak mı? Yanlışlarını yüzlerine vurduğumuz halde pişkinlikle karşılayan ve hala yaptıklarını doğru olarak gören bir yapıdan bahsediyoruz. Daha kendi aralarında anlaşamıyorlar. Teşkilatlanma sıfır, ortak hareket etme sıfır, seviyeli siyaset sıfır, saygı ve hoşgörü sıfır.. Nerede bir kavga var, nerede bir kargaşa var orada CHP var.. Arkadaşlar 16 yıllık düzene sahip çıkalım. İşi ehline verelim. CHP demek çöp dağları demektir, CHP demek susuzluk demektir. CHP demek hava kirliliği demektir.

Avatar
Ersoy Kandemir 2019-01-30 17:17:22

Halkımıza seslenirim lütfen gözlerini dört açsınlar düne kadar milletin bebesini cemaatin kucaklarına itenler bugün SÜTTEN ÇIKMA AK KAŞIK gibi davranıyorlar VE buna HAKLARI YOK,ASIL SUÇLULAR TA KENDİLERİDİR,itibar etmeyiniz!

Avatar
Ahmet ÖZTÜRK 2019-01-30 15:47:14

CHP ile ilgili yazı yazmanı okuma oranı yüksek olacağını trajı artırmak için yazdığını düşünüyorum.
AKP için yazmazsın okuma oranı düşük kalır diye yanılıyormuyum acaba.

Avatar
Bora Zan @Eleştirilmez. 2019-01-30 14:13:30

Bakalım ne zaman KOYUN demeye başlayacaklar ?

Avatar
Körfezli 2019-01-30 13:46:45

Uğur Bey 13 ocak Sibel hanım belediye Başkan adaylığı kesinleştiğinden itibaren hergün aleyhine yazılar paylaştınız yorumlarda sol görüş mutlulukla sizin yazılarınızı okudu,sol görüşü savunan vatandaşların odak gazetesi sizsiniz onları üzmeyin,onlar başa pkk gelsinde Tayyip Erdoğan gitsin düşüncesindeler.

Avatar
Belediyeci 2019-01-30 09:33:11

Meclis Başkanı devletin tüm imkanlarıyla adaylık ziyaretlerini bu sıfatıyla yaparken gıkın çıkmıyor milletvekiliyim demesi seni çok mu üzdü evladım

Avatar
ÖMER GÜLER 2019-01-30 09:07:57

CHP OYUNU AZDA OLSA ARTIRDI YA BU SİZİN KİMYANIZI BOZDU GALİBA

Avatar
Ahmet ÖZTÜRK 2019-01-30 09:07:20

Uğur ENÇ bey merhaba Sen bu yazıyı CHP için yazıyorsun ilerki günlerde
aynı üslup,düşünce,tarz AKP içinde yaz,da görelim .
senin ne kadar bağımsız,özgür tarafsız gazeteci olduğunu bilelim.

Avatar
BAKİ TEHALLÜK KÜÇÜK 2019-01-30 08:42:28

UĞUR KARDEŞİM..TÜRKİYE ZORLU BİR GÜNDEN GEÇIYOR.AMAN DİKKAT.

Avatar
NEZİROĞLU 2019-01-30 00:36:34

Kalemine, yüreğine sağlık. Bağımlı değil, sizin gibi bağımsız eleştiri yapanları sadece buralarda değil her yerde görmek istiyoruz. Saygı ve selamlarımla.

Avatar
Mahmut 2019-01-29 20:12:45

Dost aci soyler. Arkadasimiz gazetecilik yapti. Biraz tahammullu olun beyler. Yazdiklarinda tek bir abarti ve gercek disilik ben bulamadim.

Avatar
İzmitli 2019-01-29 18:37:00

UĞUR BEY AK PARTİ KAYBETSİNDE İSTERSE KOMİNİST PARTİ GELSİN YETERKİ BUNLAR GELMESİN KURU EKMEK YEMEĞE RAZIYIZ YETERKİ BUNLAR GELMESİN KUSMALIK NEFRETLİK OLDULAR

Avatar
Chpli 2019-01-29 18:23:29

Bende yazara katılıyorum dokunulmazlık zırhına sarulıp kanun tanımamazlık bizide çok üzüyor biz hak hukuk derken adayımız hukuksuz davranıyor imajı kötü bir durum

Avatar
Eleştirilmez. 2019-01-29 17:42:32

Başka parti olsa bu eleştirilerden ders çıkarır......... ama görün bak bu cehapeliler sadece bağıracak, yazara küffür edecek.

Misafir Avatar
Bora Zan 2019-01-30 14:13:30 @Eleştirilmez.

Bakalım ne zaman KOYUN demeye başlayacaklar ?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okuyucu 2019-01-29 17:42:15

Otel asyada oturacak yer dizayn etselerdi size herhalde Fatma Kaplan şuan başkandı. Sizin gibi gazeteci biri Fatma hanımın açıklamasını eksiksiz algılamalıydı. Milletvekili olarak elindeki gücü kullanmadığını belirtti. Haklı da. Aday tanıtım toplantısı otel asyada olmuş olabilir. Sonuçta adaylar zaten belliydi. Gösterişli birşeye gerek yoktu. Muhalifllik konusunda ise, seçimlere az zaman kala bu gazete gerçekten eleştirileri farklı yere çekiyor. Her seçim öncesi bu tarz yaklaşıyorsunuz. Tabiiki özgürsünüz. Tabiiki eleştireceksiniz. Ama adaletli şekilde. Tutturdunuz Fatma hanımın pankartına. 1 kez olsun akpnin pankartlarını köşenize taşımadınız kaç gündür?

Avatar
Haklı 2019-01-29 17:41:19

Adam haklı. Vekilsen, vekil gibi ağırlanmak istiyorsan git meclise Meclis’te çalış. Yerele aday olma

Avatar