banner830

Seçimlere 10 gün kala büyük mitinglerin ilki bugün gerçekleşti.

Kocaeli’de 13-0 galibiyetini elinde tutmak isteyen iktidar partisi

İlçelerde yaptığı aday değişiklikleriyle ciddi anlamda karışıklık yaşıyor.

11 belediye başkanı kızağa çekildi, yerine gelen adayların birkaçı ise teşkilatta kabul görmedi.

Bir de bunun üzerine aday gösterilmeyen belediye başkanları ve gönül kırıklığı yaşayan aday adayları eklenince AKP’de kan kaybı hızlandı.

Ülkenin genel durumunun -en çokta ekonominin- etkisini de unutmayalım.

Bu durum haliyle muhalefet cephesini oluşturan millet ittifakının var olan umutlarını arttırdı.

Başta İzmit olmak üzere AKP; Dilovası, Derince, Gölcük, Karamürsel, Darıca, kısmen Başiskele’de eskisi kadar rahat değil.

Yapılan kamuoyu araştırmalarında AKP, İzmit’te bıçak sırtında olduğunu görüyor.

Kısacası AKP için tarih tekerrür ediyor.

2014 mahalli seçimlerinde İzmit’te son haftaya kadar önde giden CHP, son hafta Erdoğan’ın İzmit’e gelişiyle birlikte havayı terse çevirmişti.

Yine aynısını yapmak istediler.

Bu kez tehlike çanları sadece İzmit için çalmıyordu üstelik, birkaç ilçeye de el atmaları gerekiyordu.

Erdoğan’ın her zamankinden daha fazla teşkilatları gaza getirmesi, Kocaeli’de oluşan “kafa kafaya yarış” algısını dağıtması lazımdı.

Ve beklenen o gün geldi çattı.

Erdoğan 16:30’da başlaması gereken mitinge yaklaşık bir saat gecikmeli olarak geldi.

Ancak miting saati 16:30’du ve o saatte beklenen kalabalık toplanmadı.

Şayet saatinde başlasaydı, tam bir fiyasko olabilirdi.

Belki de bunun için beklendi, bilemiyorum.

Erdoğan’ın mitinginin kalabalık olmadığını, insanların ilgisiz kaldığını söylemeye çalışmıyorum.

Bundan bir şey devşirmesi gereken kişi ben değilim, onun siyasetini siyasetçiler yapsın.

Ama bir gerçeği ifade etek istiyorum.

O miting alanında Erdoğan’ın söylediği gibi asla 120 bin kişi yoktu.

AKP Genel Başkanı ilgililerden rakam istediğini ve 120 bin denildiğini söylese de buna inandığını hiç sanmıyorum.

Çünkü Erdoğan gibi, seçimin havasını bir mitingle belirleyecek kadar usta bir politikacının

Bir bakışta doğru rakama ulaşabileceğini biliyoruz.

Ama konu bu değil; konu, bu mitingin ardından nasıl bir hava eseceği…

Akşam saati olduğu için sokağın nabzını alma şansımız henüz olmadı.

Fakat şunu rahatlıkla söyleyebilirim.

O alanda ister 120 bin ister 60 bin kişi olsun, değişmez.

Erdoğan sevsekte sevmesekte alanda bir başka rüzgar estirip gidiyor.

Bu miting sonrasında partisinin oylarının üzerine birkaç puan koyup gittiğine eminim.

Gerçekleri söylemek ve kabul etmek gerek.

Algıysa algı, etkileşimse etkileşim…

Erdoğan popülist bir siyasetçi olarak bütün argümanları dibine kadar en iyi şekilde kullanmayı çok iyi biliyor.

Bir parantez de AKP Kocaeli teşkilatına açayım.

Bana kalırsa il teşkilatı büyük sınavında istediği puanı alamadı.

Önceki il başkanlarının miting hazırlığına ve sayılarına bakın, anlarsınız.

Bunun detaylarına tekrar değiniriz.

Şimdi sıra millet ittifakının mitinginde.

AKP’nin hemen ardından gün aşırı yapılacak olan mitingde Kılıçdaroğlu ve Akşener birlikte sahneye çıkacak.

Şayet başarılı bir organizasyon olursa Erdoğan’ın yarattığı havayı dağıtmak için bulunmaz fırsat.

Ama başarılı olamazlarsa, iki parti oraya yeteri kadar kalabalık toplayamaz ve coşku veremezse

O zaman da büyük bir yıkım olabilir.

İşin özü şu;

Cumhur ittifakı ve Millet ittifakı kıyasıya yarış halindeyken yapılan ortak mitinglerde bir taraf karlı çıkacak ama hangi taraf?

İkisinin birlikte kazançlı çıkma şansı olmadığına göre bir taraf kaybedecek.

Bunu anlamak için Perşembe gününü bekleyeceğiz.

Şimdilik Erdoğan sayesinde AKP istediğini almış gözüküyor.

Ama henüz rakip sahaya çıkmadı.

Esen rüzgar devam mı eder, bir gün sonra söner mi, göreceğiz.

Görelim mevlam neyler, neylerse güzel eyler…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Vatan 48 2019-03-20 11:47:00

Allah zillet ittifakından Kocaeiliyi korusun, Eğer CEHAPE gelirse Kocaeli kan ağlayacak, CHP nin bu gülücükleri sahte yıllarca gördük

Avatar
İZMİTLİ 2019-03-20 11:01:35

1.Perşembe Pazarı 120 bin kiş almaz.Üçte biri emniyet görevlisiydi. 2. Pankartlardan o kadar korkmuşlar ki alana bakan Hürryetin pankartını indirmişler.3. Konuşmalar tamamen Kılıçdaroğlu üzerine yapılan hakaretlerdi. Merak etti kaç kişi 100 grlık çay ve bez torba kapabildi. 4. Haaa bu arada bir çift sözde size HP liler.Koruyamayacağınız pankartları asmayın ,astırmayın.

Avatar
Kocaelispor lu 2019-03-20 10:35:25

İster kalabalık olsun ister olmasın ister reis gelsin ister gelmesin bizimkisi bir aşk hikayesi bekaa sorunu yok İslam teröristi diyen pkk lıları belediye meclislerine sokmaya çalışanlara inat daha güçlü ak parti

Avatar
Vatansever 2019-03-20 08:48:38

CUKKA İttifakı çok kişi her zaman toplar,çünkü yönetimi elinde olduğundan devlet memuru,belediye çalışanı birde nemalananlar olunca kalabalık istemeden oluyor.
Benim esas dikkatimi çeken bu miting ,de MHP ,ye verilen değeri hiç görmedim.
Miliyetçi ,ülkücü vatanı için canını veren kardeşler ne oluyor deyin silkelenin teslim olmayın diyorum.

Avatar
İzmitli @Esyurt 2019-03-20 08:47:56

Doğru felç olan bir trafik kalabalığı vardı..birde o insanlarının neler dediklerini duysaydınız. neden itiraf etmek bu kadar zor ? toplama is anca bu kadar olur..zorla getirilen devletin memurlarıyla bu kadar olur. Çalışması gerekenlerin o saatte orada bi de zorla olması hak mı ? Milletin cebinde parası kalmadı ekonomi ile ilgili tek bir kelime çıktı mı o meydanda ? sana da garip gelmiyor mu ülke batmak üzereyken ? bu kadar mı nemalanıyorsunuz ?

Avatar
Er Yada Geç @Şükriye yılmaz 2019-03-20 07:54:21

Milli ant , kişi mendinden bilirmiş işi şahsınız ve fikriyatınız bu yönde olduğu için karşınızdaki kişileride bu şekilde sanıyorsunuz.

Avatar
Ersoy KANDEMİR 2019-03-20 04:35:18

Allah büyüktür artık halk gerçekleri algı yönetimlerini ve iktidarın ekonomiye olumsuzluklarını görmeli,politika üretemiyorlar,BAŞARISIZLIKLARLA DOLU YILLARI muhalefetin zayıf muhalefeti bile kurtaramayacak,UNUTMAYIN TÜRKİYE BAŞARISIZLIKLARLA İLERLEYEMEZ,sebebi kim olursa olsun vatandaşımız hesabını sormalıdır!

Avatar
Engin 2019-03-20 01:10:11

Bay Kemal sözünden başka ne dedi Allah aşkına...Bu sözü zaten biliyoruz Bunları dinlemek için zamanımı harcayamam.Benzin 7 TL ye dayandı...Bunun izahını yapsın iktidar...

Avatar
Eski Ak Partili 2019-03-19 23:46:04

REİS EDE OY YOK AK PARTİYEDE İSTER KAZANSIN İSTER KAZANMASIN BÜRÜN DÜNYA ONA KAFAYI TAKMIŞ BİTİRECEKLER

Avatar
Yavuz Demi̇r 2019-03-19 23:10:39

Aysun hanım yazılarınızı mümkün olduğu kadar takip etmeye çalışıyorum. tespitleriniz doğru ve görüşleriniz tarafsız oluyor. İzmit, Derince, Körfez, Dilovası, Darıca ve Çayırova da sonuçlar değişimden yana olacak kanaatindeyim. Bugün ki miting sonucuna bakılırsa Ak Parti 400 bini geçemez,Cumhur ittifakı oyları kayıp...

Avatar
adnan 2019-03-19 23:05:01

sen öyle san bugün belediyelerden insanlar zorla miting alanına getirildi koyun sürüsü yaptılar bizi yiyorsa gitme mecburuz gittik ama birde baktımki tanıdığım iş arkadaşlarımın dışında bir tane tanıdık yüz yok akp den yalananlar dışında bildik tanıdık çıkarcılar halktan kimse yok tanıdığım ki çevrem iyidir çıkışta binkik araca ki çevre illerden plakalar cirit atıyor bu sihir bozulmuş bu parti bitmiş ne 13 , 0 ı onlar büyükşehire razılar ki çalınan baranın büyüğü orada ortaya çıkmasın diye savaşıyorlar benim anladığım budur kocaelide sadece büyükşehirde savaşıyorlar gerisini gözden çıkarmışlar zaten

Avatar
Iç ses 2019-03-19 22:32:23

Saat 16.30da alan tıklım tıklım doluydu 17de Erdoğan alandaydi neye göre yazdınız yazınızı keşke mitinge katilsaydiniz yollarin dahi dolu olduğunu görürdünüz

Avatar
Esyurt 2019-03-19 22:31:23

Hem alanda hem yol kenarlarında Ciddi bir kalabalık vardı. Perşembe günü bu kadar kolay dolacağını hiç sanmıyorum

Misafir Avatar
İzmitli 2019-03-20 08:47:56 @Esyurt

Doğru felç olan bir trafik kalabalığı vardı..birde o insanlarının neler dediklerini duysaydınız. neden itiraf etmek bu kadar zor ? toplama is anca bu kadar olur..zorla getirilen devletin memurlarıyla bu kadar olur. Çalışması gerekenlerin o saatte orada bi de zorla olması hak mı ? Milletin cebinde parası kalmadı ekonomi ile ilgili tek bir kelime çıktı mı o meydanda ? sana da garip gelmiyor mu ülke batmak üzereyken ? bu kadar mı nemalanıyorsunuz ?

Beğenmedim! (1)
Avatar
Cumhuriyet 2019-03-19 22:27:41

Şimdi kalabalığı falan geçelim.Erdoğan ekonominin durumu ile ilgili ne söyledi?Hiç.O kalabalık ki en çok onlar etkilenecek umurlarında mı bu felaket tablosu pek öyle gözükmüyor,Erdoğanın efsunlu yalanlarına öyle bir kaptırıyorlarki kendilerini karşılacakları felaket umurlarında bile değil Allah akıl fikir versin.Mitinge gelince gördüğümü söyliyeyim gelen taşıma kalabalık,memurların katılım vesaireye rağmen alan boştu.Eski heyecanı yok artık akp nin sanki Erdoğan olmasa bir fiskelik hali kalmış gibi.Aslında Erdoğan da bitti ama o kalabalık duruma dışarıdan bakmadığı ve bunu görmediği için anlamıyor.Ben puan kazandırdığını hiç sanmıyorum miting bittikten sonra o kalabalığın bir kısmı yine gerçekler ile yüzleşecek.Aşağıda yazan aktrollerin biraz canı sıkılacak ama görünen bu maalesef..Bakalım muhalefeti görecez erdoğana laf mı yetiştirecekler yoksa ekonomiyi mi anlatacaklar.

Avatar
Adnan 2019-03-19 22:15:39

istesende istemesedende AKP isdedigini ALACAK

Avatar
Milli And @Şükriye yılmaz 2019-03-19 22:10:53

Sizin üçünüzü de topla bir insan etmezsiniz.Hayatınızı para ve çıkarlarınız üzerine kuruludur.Hak,hukuk,adalet umurunuzda olmaz.Küçük beyinleriniz ile beylik laflar edip hayaller kurarsınız,umurunuzda değildir sizin gibilerin memleket ki bu memleket yangın yerinede dönse kılınızı kıpırdatmazsınız.Haysiyet ve insan sevgisi yoktur sizde yeri geldiğinde kurtuluşu kendi milletinde değil icap ederse ecnebilerde ararsınız.Geçmişte sizden çok vardı İstiklal Savaşında cepheden kaçıp medreselere sığınan,Yunan askerine Allahın askeri diyen,hertürlü mandayı ve himayeyi kabul edip ülkeyi sırtından bıçaklayan.Sizler onların torunusunuz hesap o gün kapanmadıysa da merak etmeyin sizin gibilerinde gelecekte hesaplaşmak için hesabı tutuluyor...

Avatar
Ata 2019-03-19 21:49:18

1 çok kalabalıktı
2 gündüzcü ve coşku vardı
3 miting alanından eren camiye doğru giden yolda doluydu ..
4 hava çok sıcaktı ve çoğu bence izmitliydi
5 sonuç millet ittifakı bu alanı dolduramayacak göreceksiniz siyaseten demiyorum bunu
6 reis e oy verenler yine oyunu reise verecek
7 büyükşehirde en yüksek oy tahir bey alacak yüzde 65 'ın üstünde saklayın bu mesajı
8. Miting alanı doluydu canlı gözümüzle gördük kimse zorla gelmez buna inanın

Avatar
Ne 2019-03-19 21:39:32

Aysun hnm saydın mı mitinğ alanını .acaba gördün mü oturduğun yerden 120 bin olamaz diyorsun işine mi gelmedi.bu mitingin resimlerini perşembe günü yapıştırın o mitingide 200 bin dersiniz.yakışır size.

Avatar
nuri 2019-03-19 20:40:46

başka illeri bilmem ama kocaeli belediyesınde ıyı partıye fark atar izmit te de Akp hertürlü götürr Fatma boşuna algı yaratmaya calısmasın en az 15 bin fark yıyecek

Avatar
Şükriye yılmaz 2019-03-19 20:24:50

Biz pireye kızıp yorganı yakan seçmenlerden deyiliz bizimkisi gerçek bir gönül hikâyesi Kartepeden selâmlar şartlar herne olursa olsun biz reisin yanındayız bugün bunuda gösterdik Teşekkürler kocaeli

Misafir Avatar
Er Yada Geç 2019-03-20 07:54:21 @Şükriye yılmaz

Milli ant , kişi mendinden bilirmiş işi şahsınız ve fikriyatınız bu yönde olduğu için karşınızdaki kişileride bu şekilde sanıyorsunuz.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Milli And 2019-03-19 22:10:53 @Şükriye yılmaz

Sizin üçünüzü de topla bir insan etmezsiniz.Hayatınızı para ve çıkarlarınız üzerine kuruludur.Hak,hukuk,adalet umurunuzda olmaz.Küçük beyinleriniz ile beylik laflar edip hayaller kurarsınız,umurunuzda değildir sizin gibilerin memleket ki bu memleket yangın yerinede dönse kılınızı kıpırdatmazsınız.Haysiyet ve insan sevgisi yoktur sizde yeri geldiğinde kurtuluşu kendi milletinde değil icap ederse ecnebilerde ararsınız.Geçmişte sizden çok vardı İstiklal Savaşında cepheden kaçıp medreselere sığınan,Yunan askerine Allahın askeri diyen,hertürlü mandayı ve himayeyi kabul edip ülkeyi sırtından bıçaklayan.Sizler onların torunusunuz hesap o gün kapanmadıysa da merak etmeyin sizin gibilerinde gelecekte hesaplaşmak için hesabı tutuluyor...

Beğenmedim! (3)

banner354

banner820

banner482

banner846

banner599

banner328