banner598

Kocaeli AVM konusunda nicelik olarak bir hayli zengin.

Symbol, 41 Burda, Gebze Center, Ncity, Dolphin gibi pek çok alışveriş merkezimiz var.

Ancak bu alışveriş merkezlerinde büyük yönetim zafiyetleri var.

Bunun son örneğini bugün 41 Burda’da yaşadım.

Öğle yemeği için maalesef 41 Burda’daydım.

Yemek katına çıktım.

Pizza Pizza dahil pek çok mekan kapanmış.

Burada suçlu olarak AVM yönetimini görüyorum.

Kentle barışamadılar.

Kent halkı için alternatif olamadılar.

Kocaelispor bayrağını asamazken Galatasaray bayrağını dalgalandırarak bizimle nasıl dalga geçtiklerini hatırlayın.

Böyle bir mekana vatandaş niye gitsin?

Vatandaş gitmezse orada yer alan işletmeler nasıl kâr etsin, ayakta dursun?

Duramamışlar da zaten.

Yemek katı adeta hayalet kasaba.

Baktım mekanların büyük bölümü kapanmış.

Riske atmayıp KFC’den tavuk alayım dedim.

Öğle saati.

İnsanların yemek bölümünü tercih edecekleri saat.

Yemek katının Prime Time’ı yani.

KFC’de but kalmamış.

“Sizden önceki müşteriye 3 but sattık. Kalmadı. İsterseniz beklemeniz gerek” dediler.

But harici bir şeyler sipariş edeceğimi söyledim.

Bu defa buz makinesinin arızalı olduğunu, içeceğimi sıcak verebileceklerini ifade ettiler.

Temmuz ayında, yazın ortasında sıcak kola!

Söylenerek dışarı çıktım.

Tavuk Dünyası’na yöneldim.

Arkadaşlarım mekanın önündeki masalardan iki masa yanda oturuyorlardı.

Kasap Döner’den döner söylemişler.

Onlara eşlik etmek için Tavuk Dünyası’na girip dışarı servis istediğimi belirterek masalarına oturdum.

2 dakika sonra garson geldi.

İki masa yana oturmam gerektiğini, bulunduğum masaya servis açamadıklarını söyledi.

Dışarıdaki masalara kendi sistemlerinde numara vermişler.

Koordine olan restoranın koordinesi bozulurmuş bulunduğum masaya servis açılırsa..!

Çok müşterilerinin olmadığını, dışarıdan bir masa numarasını sisteme girip benim bulunduğum masaya servisi getirmelerini söyledim.

Oflayarak mümkün olmadığını ifade ettiler.

Mecburen Kasap Döner’den lokum sipariş ettim.

Allah’tan servisi hızlı bir mekanmış.

Servis geldi.

Bir Başol, bir Mehmet’im olmasa da lokum lezzetliydi.

Yarım saatlik öğle yemeği sırasında adeta kriz yaşadım.

Tadım kaçtı, yemeğim zehir oldu.

Tavsiyem öğle yemeği için 41 Burda’ya gidecekseniz; GİTMEYİN!

LİMONATA

Aman efendim Kocaeli’ye hiç bakanlık verilmemiş.

Bugüne kadar bakanımız vardı da ne faydasını gördük?

Kocaeli kültürel anlamda gelişti mi?

Her akşam ayrı bir müzikal, ayrı bir tiyatro oyunu mu var?

Devlet Opera ve Balesi mi açıldı?

Devlet Tiyatroları kente “merhaba” mı dedi?

Peki ya resim sergileri?

Çağdaş Türk ressamları ne alemde bileniniz var mı?

Roma İmparatorluğu’na başkentlik etmiş olan şehrimizde tarihimize mi doyduk?

Osmanlı’dan kalma konaklar, hamamlar haricinde geçmişimize dair bir kurtarma çabası mı var?

Astakos’un üzerine kent meydanı inşa edilmedi mi?

Ben duymadım, duyan varsa beri gelsin; inşaat işi tarihi eser çıktı diye yarım kalan var mı?

Tarihi Midde Kuyusu’nun üstünde 4 katlı beton bina inşa edildi.

Söz konusu kuyu hala İzmit Kaymakamlığı’nın sitesinde kültürel mirasımız olarak duruyor.

Bu bakan var mı, yok mu işleri bizi pek de ilgilendirmiyor.

İşadamı değilseniz, büyük paralarla oynamıyor, arsa alıp satmıyor, yatırım yaparken kolaylık beklemiyorsanız Kocaeli’nin bir bakanı olması pek de işinize yaramıyor.

Aman efendim yeni kabine de kim var kim yok bize ne!

*

İçi civa dolu termometreler vardı bir zamanlar.

Havanın sıcaklığını koyu renkli sıvı yükseldi mi anlardık.

Şimdiler de binlerce liralık telefonlarımızın hava durumu uygulamalarına bakıyoruz.

Değişen pek de bir şey yok.

Temmuz geldi mi ter boşalmaya başlıyor sırtımızdan.

Bugünlerde rekora doğru koşuyoruz.

Sadece ekonomik sıkıntılarda değil, hava sıcaklıklarında da durum böyle.

Ara ara yağışlar da olmasa vay halimize!

Bu sıcak yaz günlerinde İzmit merkezde şöyle ağız tadıyla içebileceğim bir limonata arayıp durdum.

Sosyete mekanlarında bilmem kaç liraya servis edilenler de dahil eli ayağı düzgün lezzeti yerinde bir limonata yok.

Sonra büyüklerden kalma bir tarifi keşfettim.

Bildiğiniz tariflerden biraz farklı ancak lezzeti Michelin yıldızlı restaurantların menülerinde yer alan “ev yapımı” limonatalarla yarışıyor.

Paylaşayım.

Malzemeler şöyle;
5 adet limon

3 adet kumkuat

5 çorba kaşığı toz şeker

1 dal melisa yaprağı

1 litre su

Tarifi ise şöyle;

5 adet limonun kabuğunu rendeleyin üzerine 3 adet kumkuatın rendesini ve suyunu, 1 dal melisanın yapraklarını ekleyin. 5 çorba kaşığı toz şekerle ezerek karıştırın. Şekerin daha rahat erimesi için de yarım limonun suyunu sıkın.

Bu karışımı rengini ve rayihasını daha iyi alması için mümkünse 1 gece bekletin.

Kalan limonları sıkarak suyunu çıkarın. Beklettiğiniz karışımı bir süzgece alın ve üzerine kalan limon suyunu dökün.

Böylece süzgeçte kalan aromanın tamamı limonataya geçebilecek. Son olarak üzerine 1 litre su ekleyin ve iyice karıştırın. Böylece tüm aromalar birbirine karışarak sürahide buluşacak. Naneli, limon kabuklu buzlarla servis edebilirsiniz.

FİLM ÖNERİSİ

Herkes zamana karşı yarışıyor.

Eline kitap alıp da karıştıran yok.

İyisi mi siz de kitap okuyamayanlardansanız kitaplardan uyarlanan filmleri takip edin.

Kitabın size kattığının yüzde 1’ini katmasa da hiç yoktan iyidir.

Chuck Palahniuk’un efsane romanı Fight Club (Dövüş Kulübü).

1999 yılında beyaz perde ile buluştu. Bread Pitt ve Edward Norton başrollerinde…

Hayatı, içinde bulunduğumuz ve çarklarıyla bizi her geçen gün kendine köle eden bu sistemi sorgulamak için iyi bir ateşleyici.

İzlediyseniz tekrar izleyin, izlemediyseniz çok gecikmeyin bir iki güne mutlaka gözlerinize yansısın, zihninize işlesin.

SEVDİĞİM SÖZLER

Kaybettiklerim arasından en çok aklımı özlüyorum.
Mark Twain

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
İlker 2018-07-24 02:43:32

sektörle alakası olmayan küstah ve kibirli bir adamsın alt tarafı ne oldu egonu mu tatmin edemedin? makinadır bozulur üründür biter beklersin yenisi gelir,kolayı makina zaten soğuk veriyor haberin bile yok,seni gazeteciden sayan gazeteye yazık,ergen zihniyetli ve gazetecilik ile alakası olmayan bir yazı sadece

Avatar
izmit 2018-07-11 23:39:48

ızmıt ıstanbuldan 29 yıl gerı

Avatar
Baha Rafi 2018-07-11 23:01:09

Alçakça onursuzca şerefsizce atılmış bir başlık

Avatar
Ahaha 2018-07-11 21:36:30

BOŞ BİR KARALAMA KAMPANYASI

Avatar
carşı cocukları 2018-07-11 20:48:53

başol ve mehmet steak sana artık reklam verir...bırazcık agır olmuş yazınız sayın ENÇ çünkü başlığın ağırlığı yazıda yok evet okunsun diye atılan bir başlıkta okunulası vAllahi bişey göremedim... Sen bunu hep yapıyorsun zaten..bilmeden bir keresinde bizide eleştirmiştin sonrasını hatırlatmama gerek yok :)))) neyse sonuç sen nasıl ekmeğinin peşinde isen burada calışanlarda ekmeğinin peşinde ..içerik falan fişman anlatma bildiğin AVM nin canına okumuşsun....

Avatar
İsmail Küçükay 2018-07-11 20:14:52

Kardeş sen ne biçim gazetecisin? Devlet Tiyatroları iki gün önce bir kanun hükmünde kararname ile kapatıldı tamamen ve temelli şekilde.

Avatar
Cemal 2018-07-11 20:06:06

Yaşar
Sen hiç devlete vergi, ssk , stopaj ödedin mi ? Veya çalışıyormusun bir yerde, işyerin var mı? Olsa böyle rahat yazamazsın veya böyle belden aşağı vurmazsın ekmek teknesine. Asıl abartan biz değil , bunu yazan saygısız.

Avatar
İzmitttttt 2018-07-11 19:35:05

Ne diyo bu yaaa Allahim

Avatar
Vatandaş 2018-07-11 19:13:48

Bu arkadaşa köşe veren gazete kendini değerlendirmeli haksız yere bir kuruluşu buzlu kola içemedi Kocaelispor bayrağı asmadı diye suçlayan gazete köşesini sokak muhabbetine şahsi duygularına alet etmesine müsade etmemeli Fenerbahçeliyim Kocaelispor ile bir sorunum yok ister evime ister iş yerime Fenerbahçe bayrağı asarım kimseyi ilgilendirmez

Avatar
Yaşar 2018-07-11 18:46:46

Ne garipsiniz Ya öğlen yemeği için gitmeyin uyarısını nerelere çekiyorsunuz
Yazık size

Avatar
Che 2018-07-11 17:13:27

Şimdi sen soğuk kola içemedin tavuk yiyemedin diye 100lerce kişinin çalıştığı bi yeri karalayamazsın buna hakkın yok illa yazmak istiyorsan sosyal medyada kişisel hesabından yaz güzel kardeşim

Avatar
Yolcu 2018-07-11 16:39:39

41 burdada tavuk dunyasinda benzer bir durum yasadik.icerisi ful dolu oldugu icin disardaki masalara oturalim dedik.temiz bir masaya oturdugumuzda bizim kisim degil uyarisi aldik ve tavuk dunyasina ait kisimdaki masa oturduk fakat bos olan 3 masada eski musterilerden kalma malzemeler vardi 20 dk boyunca bekledik ne temizleyen nede siparis alan oldu.

Gelelim haberinize her nekadar icerik dogru olsada baslik cok agir olmus.
41 burdada musterilerine deger veren bircok magazadavar genelleme yapip 41 burdaya gimeyin demek cok yanlis...

Avatar
Merve 2018-07-11 16:18:18

Yazınızı ilk defa okudum. Başlığınızı görünce nasıl bir skandal yaşandı acaba diye merak ettim ve öğrendiğim tek şey makinesi arızalı olduğu icin size buzsuz içecek verilmesi. Kisisel tatminsizliğinizi millet sorunu haline getirip kamuoyunu galeyana getirmeniz ne kadar etik? Mesleğiniz gereği bir köprü oluşturmanız gerekirken, zaten stres ve mutsuzluk oranı yüksek olan bir donemde insanları kin ve negatif e yöneltmek ne kadar doğru? Ayrıca yazınızın basında avm leri daha fazla insan çekemediğinden dolayı eleştirirken film önerisi olarak kapitalist sistemi en ağır şekilde eleştiren bir film önerisi yapmaniz da fazlasıyla ironik. Sanirim kafanız karışık.

Avatar
Uğur Enç @Deniz 2018-07-11 15:18:05

Dikkate alacağım, teşekkürler öneriniz için.

Avatar
Uğur Enç @Cemal 2018-07-11 15:17:33

Cemal bey keşke yazının içeriğini bir kez daha okusanız.
Yönetimin kendine çeki düzen vermesini öneriyorum.
Bununla birlikte öğle yemeği için gitmeyin diyorum.
Sanırım AVM'de esnafsınız.
Haftada en az 2-3 akşam AVM'yi ziyaret ediyorum.
Ancak yemek bölümü sıkıntılı, mekanlar sürekli kapanıyor.
Bunu siz de görüyorsunuzdur.
Kimsenin ekmeğiyle oynama gibi bir derdim yok.
Derdim bu kentin insanın kaliteli hizmet alması, açılan AVM'lerin sinek avlamaması, ticaretin gelişmesi-zarar görmemesi.

Avatar
Uğur Enç @İdil Bandeoglu 2018-07-11 15:15:21

Teşekkürler İdil hanım.

Avatar
Vedat 2018-07-11 15:08:20

Sizin görüşünüz ama yanlı sanırım biz de 41 burada ya gidiyoruz fakat bunları yaşamadık sizin ve güzel bir avm insanları kendi başınıza gelene göre değil genele göre yargılayın
Kocaeli spor bu halkın parasını çarçur ederken futbolcuları mağdur ederken nerdeydiniz
İnsanlara yanlı ve kendi düşüncelerinize göre yarğılamak çok yanlış avm gayet iyi ve güzel bizim hoşumuza gidiyor
İyi günler

Avatar
İdil Bandeoglu 2018-07-11 14:31:48

Kocaeli Kfc ailesi olarak, buz makinamızın arıza verdiği o gün içerisine denk gelmenizden dolayı çok üzgünüz, fakat acil olarak önlemini almış cihazımız şu anda çalışıyor konumdadır. Ayrıca sizlere daha taze ürün sunabilmemiz için çok fazla pişmiş ürün bulundurmuyoruz ve müşterilerimize maksimum 15 dakika süre verip taze tavuk yemelerini sağlıyoruz lakin gelen müşterinin ne sipariş verebileceğini önceden tespit etmemiz mümkün değil. O süreyi zaten hemen hemen çoğu yerde (donuk ürün satmayan) veriyor olduklarını biliyoruz. Sizi en yakın zamanda tekrar restoranımızda soğuk kola eşliğinde yemek yemeniz için davet ediyoruz. ☺️ Tekrar görüşmek üzere.

Avatar
İdil Bandeoglu 2018-07-11 14:31:20

Kocaeli Kfc ailesi olarak, buz makinamızın arıza verdiği o gün içerisine denk gelmenizden dolayı çok üzgünüz, fakat acil olarak önlemini almış cihazımız şu anda çalışıyor konumdadır. Ayrıca sizlere daha taze ürün sunabilmemiz için çok fazla pişmiş ürün bulundurmuyoruz ve müşterilerimize maksimum 15 dakika süre verip taze tavuk yemelerini sağlıyoruz lakin gelen müşterinin ne sipariş verebileceğini önceden tespit etmemiz mümkün değil. O süreyi zaten hemen hemen çoğu yerde (donuk ürün satmayan) veriyor olduklarını biliyoruz. Sizi en yakın zamanda tekrar restoranımızda soğuk kola eşliğinde yemek yemeniz için davet ediyoruz. ☺️ Tekrar görüşmek üzere.

Misafir Avatar
Uğur Enç 2018-07-11 15:15:21 @İdil Bandeoglu

Teşekkürler İdil hanım.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Cemal 2018-07-11 13:54:59

Sen ne saygısız , ne terbiyesiz bir insansın firmaların , insanların ekmeğiyle oynayan birine bu kelimeler az bile. Kalemini kırıp, gazeteciliği bırakman çok daha doğru olur bence. Bu avm ye gitmeyin ne demek. Burada kira ödeyen vergi ödeyen, ssk ödeyen , maaş veren onlarca işletme var. Sen kimsinde topluma böyle bir çağrıda bulunuyorsun. Ha yediğin yemekte bir sıkıntı vardır. Bu ülkenin zabıtası var, sağlık müdürlüğü var şikayet edersin. Yaptığın bu çirkin çağrıdan dolayı özür dileyip, bir an önce bu mesleği bırakman en doğrusu .

Misafir Avatar
Uğur Enç 2018-07-11 15:17:33 @Cemal

Cemal bey keşke yazının içeriğini bir kez daha okusanız.
Yönetimin kendine çeki düzen vermesini öneriyorum.
Bununla birlikte öğle yemeği için gitmeyin diyorum.
Sanırım AVM'de esnafsınız.
Haftada en az 2-3 akşam AVM'yi ziyaret ediyorum.
Ancak yemek bölümü sıkıntılı, mekanlar sürekli kapanıyor.
Bunu siz de görüyorsunuzdur.
Kimsenin ekmeğiyle oynama gibi bir derdim yok.
Derdim bu kentin insanın kaliteli hizmet alması, açılan AVM'lerin sinek avlamaması, ticaretin gelişmesi-zarar görmemesi.

Beğenmedim! (3)
Avatar
izmitli 2018-07-11 13:51:30

Bu yazar arkadaşımız çok gergin bi tatile ihtiyacı var. yazdıklarından onu çıkarıyorum.

Avatar
Deniz 2018-07-11 13:51:04

Yazının içeriğine sonuna kadar katılıyorum, deneyimlerinizde sonuna kadar haklısınız fakat metnin biçimi felaket. Şiir gibi yazmışsınız okumak oldukça güç. Dikkat ederseniz sevinirim. İyi çalışmalar.

Misafir Avatar
Uğur Enç 2018-07-11 15:18:05 @Deniz

Dikkate alacağım, teşekkürler öneriniz için.

Beğenmedim! (2)

banner761

banner354

banner630

banner328

banner599

banner733

banner482